Ga naar inhoud

Nieuw vaccin tegen myx en VHD: Nobivac


jrjsieben

Aanbevolen berichten

Haha ja alle furbies doen het goed. Mijn eigen furbies, de opvangfurbies. Binnenkort worden weer de nieuwe furbies in de opvang geent en natuurlijk Humpie Dumpie!

Als al zoveel konijnen het overleefd hebben, moet ik er ook maar eens aan geloven. Begin april zijn m'n stakkers dan aan de beurt, zag ik. Van de week eens bellen voor een afspraak. Wilde het net doen, maar mijn gsm moet eerst aan de sondevoeding. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 378
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb nu van 2 dierenartsen hier in de buurt de prijzen. Bij de ene kost het 43 euro, maar krijg je wel korting bij meerdere konijnen. Bij de andere kost het per konijn 29.80.

Mijn eigen dierenarts is er nog niet uit wat de kosten gaan zijn en zij kiest sowieso voor een overgangsperiode zodat we de keuze hebben of we de oude of de nieuwe enting willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu ook van twee dierenartsen de prijzen. Bij de één moet ik op een entspreekuur komen en betaal ik 40 euro per konijn. Bij de ander mag ik een afspraak maken en kost het 21 euro per konijn. Jullie mogen raden waar ik naar toe ga. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende week dinsdag mogen mijn monstertjes weer. Nu ook met het nieuwe vaccin, ik ben benieuwd of het echt zo lang werkt. Het kost mij wel meer dan 2x zoveel als normaal, maar goed, het is dan maar 1x per jaar stressen. Het gaat mij 130 euro kosten voor 7 nijnen. Normaal betaal ik iets van 50 euro per keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne mogen 4 april a.s. weer. En ook onze dierenarts heeft het nieuwe vaccin in huis.

Kosten: 24,50 per konijn (buiten vaccinatiedagen om: 29,50)

Mooie brief met uitleg erbij.

Wat de ziektes RHD en Myxomatose zijn, hoe het overgedragen wordt en uitleg over het nieuwe vaccin (Nobivac Myxo/RHD). Kan gegeven worden bij konijnen vanaf 5 weken en beschermd het konijn een jaar tegen Myx en RHD.

Wij hebben bij de dierenarts 3 vaccinatiemiddagen (4, 11 en 18 april). Ik heb maar gelijk een afspraak gemaakt voor 4 april. Hebben we dat weer gehad. Ze doen bij ons ook altijd nog een algehele check: vacht, baarmoeder (voedsters), tandjes, nageltjes, gewicht: alles wordt dan nagekeken. Altijd wel fijn (de afgelopen 2 jaar krijgen we altijd complimentjes over de gezondheid van de konijnen. Ook altijd wel erg leuk. Dus BunnyBunch bedankt!)

Als ik zo het topic doorlees, schrik ik eigenlijk wel van de bedragen. Hoe kan het toch zijn dat dierenartsen zulke verschillen hebben in bedragen! Soms zit er zelfs een tientje verschil tussen de bedragen per konijn!! Onvoorstelbaar...

aangepast door Jorieke
Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne mogen 4 april a.s. weer. En ook onze dierenarts heeft het nieuwe vaccin in huis.

Kosten: 24,50 per konijn (buiten vaccinatiedagen om: 29,50)

Mooie brief met uitleg erbij.

Wat de ziektes RHD en Myxomatose zijn, hoe het overgedragen wordt en uitleg over het nieuwe vaccin (Nobivac Myxo/RHD). Kan gegeven worden bij konijnen vanaf 5 weken en beschermd het konijn een jaar tegen Myx en RHD.

Wij hebben bij de dierenarts 3 vaccinatiemiddagen (4, 11 en 18 april). Ik heb maar gelijk een afspraak gemaakt voor 4 april. Hebben we dat weer gehad. Ze doen bij ons ook altijd nog een algehele check: vacht, baarmoeder (voedsters), tandjes, nageltjes, gewicht: alles wordt dan nagekeken. Altijd wel fijn (de afgelopen 2 jaar krijgen we altijd complimentjes over de gezondheid van de konijnen. Ook altijd wel erg leuk. Dus BunnyBunch bedankt!)

Als ik zo het topic doorlees, schrik ik eigenlijk wel van de bedragen. Hoe kan het toch zijn dat dierenartsen zulke verschillen hebben in bedragen! Soms zit er zelfs een tientje verschil tussen de bedragen per konijn!! Onvoorstelbaar...

Hier zelfs 19 euro per konijn! :oh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook een mailtje gehad van mijn dierenarts op entdagen 25 euro per konijn meerdere konijnen op zelfde adres zijn dan 17.50. Buiten de entdagen om 38.50 per konijn. Scheelt volgens mij niet zo heel veel in prijs dan wanneer ik 2 keer heen zou gaan met mijn Bunbun. Maar 1 keer minder met de pluis op stap is altijd goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook een mailtje gehad van mijn dierenarts op entdagen 25 euro per konijn meerdere konijnen op zelfde adres zijn dan 17.50. Buiten de entdagen om 38.50 per konijn. Scheelt volgens mij niet zo heel veel in prijs dan wanneer ik 2 keer heen zou gaan met mijn Bunbun. Maar 1 keer minder met de pluis op stap is altijd goed :)

Daar doen ze bij ons dus weer niet aan "meerdere konijnen op één adres"

Jammer!

Maar ja, het is voor een heel jaar. Maar onze dierenarts vaccineerde sowieso al maar één keer per jaar. Zij hielden de uitbraken wel in de gaten. Als er in het najaar ergens een uitbraak van Myx was, kreeg je wel een brief. Maar als dat niet het geval was, was één keer enten voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er eventueel iemand hier die een konijn heeft dat myx overleefd heeft en laat enten met het nieuwe vaccin? Of hier enige info over heeft?

Ik ben namelijk nog erg aan het twijfelen of ik hem laat enten met het oude, of met het nieuwe zonder misschien te weten wat de effecten op hem zullen zijn!

Ik denk dat je hier spijtig genoeg heel weinig info over gaat vinden.

Ik twijfel of er ooit nog iemand op het forum is geweest met een konijn dat myx had overleefd... Ik weet dat ooit iemand (die hier niet meer actief is) al haar konijnen op 1 na aan myx is verloren. Maar volgens mij heeft dat laatste konijntje nooit echt symptomen gehad.

Ik vrees momenteel dat wij de enige zijn die een myx overlevertje hebben gehad (mijn Hypoliet is vorig jaar aan iets anders overleden).

Succes met beslissen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je hier spijtig genoeg heel weinig info over gaat vinden.

Ik twijfel of er ooit nog iemand op het forum is geweest met een konijn dat myx had overleefd... Ik weet dat ooit iemand (die hier niet meer actief is) al haar konijnen op 1 na aan myx is verloren. Maar volgens mij heeft dat laatste konijntje nooit echt symptomen gehad.

Ik vrees momenteel dat wij de enige zijn die een myx overlevertje hebben gehad (mijn Hypoliet is vorig jaar aan iets anders overleden).

Succes met beslissen!

Bedankt voor je reactie! Ik dacht even dat ik hier onzichtbaar was ^^ Jezus, ik wist dat de overlevingskansen klein waren, maar Zo klein dat er helemaal niemand meer op het forum zit die een overlevende myxpatiënt heeft? :/

Ach arme Hypoliet!

Het wordt dus weer een lekker leuke beslissing... * zucht! Toch neig ik, zoals je zei in mijn topic, toch maar naar het oude vaccin te grijpen, uit pure voorzorg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij misschien vertellen vanaf welke leeftijd het veilig is om een konijn in te laten enten?

Ik lees en hoor hier steeds zulke tegenstrijdige berichten over. De een zegt vanaf 5 weken, een ander 8 weken, weer een ander 3 maanden en sommige mensen zeggen dat het veiliger is om te wachten totdat ze minimaal een halfjaar oud zijn, dit omdat ze dan wat meer weerstand opgebouwd hebben. Ik vraag mij zodoende af wat nou het beste is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij misschien vertellen vanaf welke leeftijd het veilig is om een konijn in te laten enten?

Ik lees en hoor hier steeds zulke tegenstrijdige berichten over. De een zegt vanaf 5 weken, een ander 8 weken, weer een ander 3 maanden en sommige mensen zeggen dat het veiliger is om te wachten totdat ze minimaal een halfjaar oud zijn, dit omdat ze dan wat meer weerstand opgebouwd hebben. Ik vraag mij zodoende af wat nou het beste is.

Hoi, gelijk even opgezocht in de bijsluiter. De nieuwe vacciantie Nobivac Myxo-RHD is vanaf 5 weken zonder contra indicaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie! Ik dacht even dat ik hier onzichtbaar was ^^ Jezus, ik wist dat de overlevingskansen klein waren, maar Zo klein dat er helemaal niemand meer op het forum zit die een overlevende myxpatiënt heeft? :/

Ach arme Hypoliet!

Het wordt dus weer een lekker leuke beslissing... * zucht! Toch neig ik, zoals je zei in mijn topic, toch maar naar het oude vaccin te grijpen, uit pure voorzorg...

Dit staat in de bijsluiter

Het is mogelijk dat konijnen die al eerder gevaccineerd zijn met een ander myxomatose vaccin of die een veldinfectie met myxomatose hebben doorgemaakt na vaccinatie geen adequate immuunrespons ontwikkelen tegen RHD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat in de bijsluiter

Het is mogelijk dat konijnen die al eerder gevaccineerd zijn met een ander myxomatose vaccin of die een veldinfectie met myxomatose hebben doorgemaakt na vaccinatie geen adequate immuunrespons ontwikkelen tegen RHD

Ja dat klopt, dus wordt er aangeraden om binnenkort nog een extra keer te enten tegen RHD, om zeker te zijn dat het echt werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren geweest, ik was 68 euro kwijt voor 2 konijnen.. Hier zat wel een algemene controle bij in en de dierenarts nam hier ook de tijd voor. Ik denk dat de konijnen er blij mee zijn dat het nu nog maar 1x in het jaar hoeft, ze hebben het niet zo op de dierenarts. Ze houden er ook niet zo van op opgepakt te worden, dus ik vind het ook altijd weer spannend. Heb gelukkig nog geen bijwerkingen gezien, ze zijn nog even actief als anders.

Goomba heeft wel weer even laten merken hoe sterk ze is, de dierenarts moest op een bepaald moeite doen om haar tegen te houden :P Toen hij haar eenmaal goed vast had, viel ze half in slaap (raar konijn is het ook :P )

Hij zei ook dat de prijs mensen nog wel eens wil tegen houden om de konijnen te laten enten.

Ik heb een keer een wild konijn met myx gezien, dat gun je je konijn niet. Dan betaal ik liever 34 euro voor een enting..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .