Ga naar inhoud

Veilige en giftige planten/groenten.


ZaZa

Aanbevolen berichten

Die ken ik niet, maar ik denk altijd maar beter geen risico lopen met onbekende dingen.

Naast het konijn, hou ik veel planten en ik wil zeker weten welke ik extra veilig moet wegstoppen. (Ik bedoel de plantdelen, dus niet de vruchten)

Van Eucalyptus en Tomaat weet ik al dat ze giftig zijn.

Heb verder (bos)aardbeien, paprika, drakenbloedboom, courgettes, gezaaide mandarijn, kindje op moeders schoot, gezaaide knoflook en mini cactusjes.

Aardbei is niet giftig.

De paprikaplant is zeer giftig. Dat is net zoals een tomatenplant, ze zijn van dezelfde familie, namelijk de Nachtschade.

Drakenbloedboom weet ik niet, volgens mij in ieder geval niet zwaar giftig maar zou hem er ook niet van laten eten om zeker te zijn.

Courgetteblad is niet giftig.

Mandarijnenplant weet ik niet dus misschien maar niet doen voor de zekerheid.

Kindje op Moeders schoot is zo uit mijn hoofd niet giftig maar zou je voor de zekerheid even na moeten zoeken.

Knoflook is wel giftig (Alle look en ui is giftig voor konijnen).

Cactusjes lijken me sowieso te vermijden alleen al om de stekels. Stel je voor dat hij die in zijn snuit krijgt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je niet in de war met peterselie?? Volgens mij mag bieslook echt niet hoor..

Nope, echt 100% zeker bieslook.. Vond t zelf ook vreemd, omdat het toch familie van de ui is. En de gene die het vroeg vond dat ook. Heb het onthouden omdat hij er een grapje bij maakte. Het konijn zou dan namelijk alvast lekker smaken van binnen. Beetje flauw, maar vond um stiekem wel grappig. Vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, echt 100% zeker bieslook.. Vond t zelf ook vreemd, omdat het toch familie van de ui is. En de gene die het vroeg vond dat ook. Heb het onthouden omdat hij er een grapje bij maakte. Het konijn zou dan namelijk alvast lekker smaken van binnen. Beetje flauw, maar vond um stiekem wel grappig. Vandaar.

Wilhelminapark heeft zelf anders toch echt op hun site staan dat bieslook niet mag? http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/foutvoer.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .