Ga naar inhoud

Veilige en giftige planten/groenten.


ZaZa

Aanbevolen berichten

Knopkruid vraag ik mij al lang af, is dat giftig ja?

Aardappel en andere nachtschade inderdaad, maar dat is niet echt onkruid wat veel voorkomt.

Boterbloem is natuurlijk een heel algemeen giftig onkruid, en hondsdraf ook.

Eikenbladsla? Ik denk het niet, aangezien ze ook geen eikenblad mogen.. maar even voor de zekerheid vragen.

Eikenbladsla heeft niks met eikenblad te maken :mdr: Alleen de vorm. Maar eikenbladsla is idd sla terwijl eikenblad aan een boom groeit, de eik welterverstaan :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

@ Hartjesnuffie: Het gros op je foto is blad van de eik, niet doen.

Verder zijn die geribbelde donkerdere bladeren van een beuk. Die zijn niet giftig.

Wat dat zaadje is weet ik niet, misschien een mislukt helikoptertje van een esdoorn maar ik vermoed wat anders maar ik weet het niet, zo lang je niet weet wat het is niet geven.

@Koen: Geen idee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het een helikoptertje is, omdat het net anders is dus ik zou het er niet op wagen zo lang je niet weet wat het is.

Die gele is denk ik ook van een beuk ja, lijkt ook wel een beetje op populier, lastig te zien van een foto maar ook populier is niet giftig dus geen probleem.

@Koen: Ik weet het echt niet. Ik weet niet of er hier in Nederland vruchten aan komen maar kruidnagel mogen ze in ieder geval niet eten. Dus ik zou ook zo voorzichtig mogelijk zijn met het blad, misschien kan je een net over de ren hangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Tuinkers weet ik eigenlijk niet... ga eens kijken of ik het voor je kan vinden. Ja dat mogen ze ook.

Normaal gezien mogen alle fruitbomen, maar ik weet niet of je zelf een mandarijnboom hebt of het van supermarkt mandarijnen af hebt. Die uit de supermarkt zijn namelijk bespoten en die zou ik dus niet geven.

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .