Ga naar inhoud

Veilige en giftige planten/groenten.


ZaZa

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik wou jullie nog even waarschuwen over de informatie over fruit takken

Ik zie hier iets dat ontbreekt: " http://www.bunnybunch.nl/konijnen/voeding-van-een-konijn.html

Een konijn knaagt graag. Om verveling tegen te gaan en om de tanden toch zo goed mogelijk af te laten slijten kun je je konijn verwennen met knaaghout. Hiervoor kun je bijvoorbeeld wilgentakken, lindentakken of fruitbomentakken gebruiken. Probeer wel wat af te wisselen met de soorten takken die je aan je konijn aanbied, bijvoorbeeld wilgentakken kun je beter niet onbeperkt voeren. Als de konijnen minder hooi gaan eten door de hoeveelheid takken die ze krijgen, weet je dat je te veel geeft. Let op bij fruittakken dat deze niet bespoten mogen zijn. Weet je het niet zeker? Was ze dan voor de zekerheid erg goed voor je ze aan je konijnen geeft!

Er zijn fruit takken las ik die slecht zijn voor konijnen zoals pruimentakken. Er is iemand hier geweest die dat aan haar konijn had gegeven omdat het hier ergens stond (ik denk hier) dat het mocht. Maar het erg slecht was voor haar konijnen.

Misschien wel handig om een linkje in te zetten welke ( fruit ) takken ze wel en niet mogen.

Het is een aanvulling want tja want ik zou ook denken. Hey ze mogen alle fruit takken terwijl dat niet zo is.

aangepast door Djohn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ik heb fruitbomen waar ik mijn konijnen regelmatig mee verwen.

Voor het huis heb ik sinds twee jaar een appelboomlei en een pruimenlei boom.

Zonder eerst na te kijken met de veronderstelling dat alle fruitbomen mochten heb ik ze dus die takken gegeven.

Toen las ik dat takken van pruimen en perzikkenbomen vruchten met pitten giftig waren.

Paniek in de tent en meteen begonnen met Norit.

Misschien inderdaad handig om het bij fruitboomtakken meteen erbij te zetten dat ze niet mogen.

Maar ik heb er weer iets van geleerd. Altijd eerst kijken of het veilig is en ik geef ze eigenlijk nu alleen nog maar dingen die ik ze jaren al geef.

Niet meer andere dingen dan ik altijd gegeven heb.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ik heb fruitbomen waar ik mijn konijnen regelmatig mee verwen.

Voor het huis heb ik sinds twee jaar een appelboomlei en een pruimenlei boom.

Zonder eerst na te kijken met de veronderstelling dat alle fruitbomen mochten heb ik ze dus die takken gegeven.

Toen las ik dat takken van pruimen en perzikkenbomen vruchten met pitten giftig waren.

Paniek in de tent en meteen begonnen met Norit.

Misschien inderdaad handig om het bij fruitboomtakken meteen erbij te zetten dat ze niet mogen.

Maar ik heb er weer iets van geleerd. Altijd eerst kijken of het veilig is en ik geef ze eigenlijk nu alleen nog maar dingen die ik ze jaren al geef.

Niet meer andere dingen dan ik altijd gegeven heb.

Knuffels Belleke

Kijk dit bedoel ik. Ik hoop dat jullie dat kunnen veranderen zodat er geen zieke of dode konijnen komen.... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komkommer mag je gewoon geven hoor! Zit vooral veel vocht in, lekker in de zomer op warme dagen :)

Hoi Evee,

deze tekst klopt er iets niet.

Hoi,

Ik wou jullie nog even waarschuwen over de informatie over fruit takken

Ik zie hier iets dat ontbreekt: " http://www.bunnybunch.nl/konijnen/vo...en-konijn.html

Een konijn knaagt graag. Om verveling tegen te gaan en om de tanden toch zo goed mogelijk af te laten slijten kun je je konijn verwennen met knaaghout. Hiervoor kun je bijvoorbeeld wilgentakken, lindentakken of fruitbomentakken gebruiken. Probeer wel wat af te wisselen met de soorten takken die je aan je konijn aanbied, bijvoorbeeld wilgentakken kun je beter niet onbeperkt voeren. Als de konijnen minder hooi gaan eten door de hoeveelheid takken die ze krijgen, weet je dat je te veel geeft. Let op bij fruittakken dat deze niet bespoten mogen zijn. Weet je het niet zeker? Was ze dan voor de zekerheid erg goed voor je ze aan je konijnen geeft!

Er zijn fruit takken las ik die slecht zijn voor konijnen zoals pruimentakken. Er is iemand hier geweest die dat aan haar konijn had gegeven omdat het hier ergens stond (ik denk hier) dat het mocht. Maar het erg slecht was voor haar konijnen.

Misschien wel handig om een linkje in te zetten welke ( fruit ) takken ze wel en niet mogen. of er bij te zetten in een lijst ofzo. Ik hoop dat je dat wilt doen? Gewoon om de dierenwelzijn te beschermen enzo...

Groetjes Djohn

Het is een aanvulling want tja want ik zou ook denken. Hey ze mogen alle fruit takken terwijl dat niet zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/giftige-planten-voor-konijnen.html

Daar hebben we al een uitgebreide lijst voor. Overigens is het niet zo dat je konijn dood gaat van een pruimentak. Maar ze kunnen er inderdaad wel gezondheidklachten van krijgen als ze er veel van eten, of als ze het langere tijd te eten krijgen.

De lijst met fruit en fruitbomen die wel mogen staat hier:

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/groenten-fruit-en-kruiden-voor-konijnen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/giftige-planten-voor-konijnen.html

Daar hebben we al een uitgebreide lijst voor. Overigens is het niet zo dat je konijn dood gaat van een pruimentak. Maar ze kunnen er inderdaad wel gezondheidklachten van krijgen als ze er veel van eten, of als ze het langere tijd te eten krijgen.

De lijst met fruit en fruitbomen die wel mogen staat hier:

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/groenten-fruit-en-kruiden-voor-konijnen.html

Hoi! :)

Bedankt :) Weet dat ik dit zeg om de dierenwelzijn te verbeteren gewoon om de site te helpen om nog beter te worden vandaar als er een link kan staan dat mensen weten wat wel en wat niet. Soms doe je dingen zonder na te denken omdat je niet verder kijkt....

Groetjes Djohn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag een konijn ook Dragon? Ik heb voor mijn verjaardag een dragonkruidenplant gekregen en ik gebruik dat zelf niet. Als mijn konijnen dit mogen, staat hij niet geheel nutteloos te staan in mijn tuin (al is het wel een mooie plant hoor). Dan kan ik in augustus de dragon drogen voor de rest van het jaar. Dit doe ik ook met brandnetel, paardenbloem en 7=blad. Kan dan mooi de dragon bij.

Ik heb ook nog een andere plant gekregen, iets met honing.... die moet ik even opzoeken, dan stel ik die vraag ook nog even hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt!

Ik heb het ze gegeven vanmiddag en ze vonden het heerlijk. Morgen kijken hoe de keutels zijn en dan iets meer geven. De keutels zagen er vanmiddag nog goed uit.

Ik heb gelukkig konijnen die niet zo gevoelig zijn op de darmen

De meningen hierover zijn wat verdeeld, omdat het toch bij sommige dieren voor problemen kan zorgen (gas bv), maar de mijne eten het graag en veel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .