Ga naar inhoud

Veilige en giftige planten/groenten.


ZaZa

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Ik zat net lekker een peer te eten, toen een van mijn konijntjes besloot een stukje van mij mee te pikken.

Nu krijgen ze hier geen peer te eten, omdat ik denk dat het veel water bevat, waarvan ze diarree kunnen krijgen.

Ik heb in de lijst gekeken met veilige planten, groenten en fruit..

Peer staat daar als veilig.

Klopt dit?

Veroorzaakt dit geen diarree?

Dolly leek het nogal lekker te vinden en was daarna druk in de weer nog een hapje te kunnen bemachtigen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat net lekker een peer te eten, toen een van mijn konijntjes besloot een stukje van mij mee te pikken.

Nu krijgen ze hier geen peer te eten, omdat ik denk dat het veel water bevat, waarvan ze diarree kunnen krijgen.

Ik heb in de lijst gekeken met veilige planten, groenten en fruit..

Peer staat daar als veilig.

Klopt dit?

Veroorzaakt dit geen diarree?

Dolly leek het nogal lekker te vinden en was daarna druk in de weer nog een hapje te kunnen bemachtigen...

Al het fruit kan gas veroorzaken door de vele suikers ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoe zit het met de plant calendula? Heb nu bij de Xenos een setje van 3 gekocht waarin Echinacea, Valeriaan & Calendula zit en wat ik zelf kan kweken. Valeriaan en Echinacea mogen ze, maar Calendula staat niet op de lijst van veilige en giftige planten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

esdoorn is giftig

Els is veilig

Bepaalde kastanje bomen zijn giftig.

Krentenboompje/Amelanchier kom ik nergens in de lijsten tegen als zijnde giftig.

Ik lees net in het boek 'High five met je konijn' dat ES NIET giftig is. Of is dat weer iets anders dan EsDOORN?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik zou graag een fluweelboom zetten in de buurt van mijn konijnenverblijf.

Af en toe zullen ze vrij (wel onder toezict) kunnen rondlopen in de tuin.

Moest ik ze uit het oog verliezen en ze knagen van de stam, kan dit kwaad?

En afvallende bladeren die in hun verblijf terechtkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker, staat ook in de giftige plantenlijst. Winde is giftig, de blauwe winde wordt bijvoorbeeld door sommige mensen zelfs als drugs gebruikt.

Het staat niet specifiek onder Haagwinde maar gewoon onder Winde. Ik denk ook dat alle windes in meer of mindere mate giftig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dank je voor de reactie!

En................. gerustgesteld

Ik had nl rozen van mijn ouders uit de tuin gekregen en op een tafeltje gezet. Voor ik het wist was donderstraal Faye heerlijk van de rozen aan het eten en was er niet vandaan te houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .