Ga naar inhoud

minderen met biks..


Laura

Aanbevolen berichten

Ja, Nou hier op BB bleven ze zeiken dat ik naar de dierenarts moest met Fluffie met haar opgeblazenbuik omdat ze misschien zwanger kon zijn enz. Maar ik mocht maar niet! En dan zeggen hun dan moet je je konijnen maar weg doen! Dat vind ik ook weer geen reden.. maarja. Uiteindelijk mocht ik wel omdat me moeder Fluffie wel mocht. En uiteindelijk deed de dierenarts moeilijk over een echo of iets ze voelde en voelde niks enz. Dus het had alsnog geen zin. We hebben een poging toen gewaagt en om nou ergens anders heen te gaan nou dat hoefde ik niet te vragen want dan ontplofde ze.

Ik weet niet hij at alleen een beetje gras als ik het in zijn hok deed maar liet het ook liggen. En sins ik nu 2 weken op vakantie ben geweest heeft hij misschien nog net 2 handjes gras gegeten en meer niet! Hij wilde geen biks en hooi eet hij nooit hij heeft liever gras. Dus nu moet ik hem echt aan het eten krijgen maar hij is wel gewoon actief en geen geen symptonen van ziek zijn enzo dus ik snap het niet helemaal.

Daar hebben ze ergens wel hun gelijk in hoor. Een konijn kan soms zo ziek worden dat een bezoek aan de dierenarts gewoon moet omdat hij anders sterft, en als je dan van je ouders niet mag gaan zal hij uiteindelijk sterven. Dan is wegdoen naar iemand die wel met ze naar de dierenarts gaat een redding voor ze hoor. En ik probeer nu niet te zeggen dat je ze weg moet doen. Het klinkt misschien bot 'Doe ze maar weg dan' maar ergens zit gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 482
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja hij heeft gister een handje biks gegeten. Daarna heb ik hem in zijn hok gezet, ik dacht even dat hij gelijk begon te eten aan hooi en daarna biks maar helaas hij was zijn geur er aan het afgeven. Hij heeft nog niet echt iets eruit gegeten.

Maar ik zet hem zo weer even in zijn ren zodat hij misschien nog wat gras eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem trouwens aan dat je zorro niet laat castreren als hij nog niet eet?

Anders kan hem dat helemaal fataal worden!!!

Een konijn moet honder % gezond zijn om een operatie te ondergaan.. dus ook als hij niet eet is hij niet gezond, hoe hij niet gezond is wil je blijkbaar niet weten en interesseert je niet, maar ga alsjeblieft dan niet met hem naar de da om hem te laten castreren, dit wordt zeker zijn dood!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem trouwens aan dat je zorro niet laat castreren als hij nog niet eet?

Anders kan hem dat helemaal fataal worden!!!

Een konijn moet honder % gezond zijn om een operatie te ondergaan.. dus ook als hij niet eet is hij niet gezond, hoe hij niet gezond is wil je blijkbaar niet weten en interesseert je niet Nee dat zou mij een worst wezen he! Pff ik doe me best hoor!, maar ga alsjeblieft dan niet met hem naar de da om hem te laten castreren, dit wordt zeker zijn dood!

Denk je nou echt dat ik Zorro in deze situatie laat castreren?!:oh:

En ik weet dat een konijn 100% gezond moet zijn wil je hem laten castreren ja, Dus nee om deze omstandigheden word hij nog niet gecastreerd. Want ik weet dat dat verkeert afloopt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je het gister erover had dat je moeder hem wel wou castreren, als je dan toch dat geld wat je moeder daar voor wou besteden, met zorro naar de da gaat? Dan is ze niks extra's kwijt..

En ik weet niet zo goed wat ik voor logisch moet denken bij jou, je had je opa en oma moeten adviseren dat ze met zorro naar de da ging. En niet nu pas achteraf, en dan als excuus gebruiken dat je pas net terug van vakantie bent, en dat het zondag was..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat mensen het snappen als jij het een keer normaal uitlegt? Waarom zijn je opa en oma niet met hem naar de dierenarts gegaan als hij in twee weken tijd alleen een handje gras heeft gegeten? Of dachten ze dat dat normaal was of geen kwaad kon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een wazig verhaal, en ik mag echt hopen dat ze tot zinnen komt om naar de da te gaan met zorro.. ook al lijkt hij niet ziek..

Moppie at ook slecht (ze at nog wel) en is flink afgevallen, ik ben de hele week met haar op en neer naar de da gegaan, en uiteindelijk bleek er niet veel aan de hand te zijn en eet ze allemaal weer, maar het had ook verkeerd af kunnen lopen, als konijnen niet eten kunnen ze snel dood gaan!

Bel anders gewoon eens naar het wilhelminapark in utrecht, je hoeft niets te betalen, je hoeft alleen te bellen en vragen wat hun er van vinden. Konijnkundigere dierenartsen als daar vind je niet! Bel, en vraag wat hun vinden, trek daaruit een conclussie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Jackie was het toch echt een ander verhaal ja! Dat hoef je er niet bij te betrekken!

En sommige fokkers wegen hun voer ook niet hoor! En heeeel veel andere mensen wegen hun voer ook niet want een konijn eet wat hij wilt eten en je merkt vanzelf waneer ie te dik word dan kan je minderen maar al iemand zeg dat 2 bakjes veel te veel is en dus een eierdopje genoeg was ja ja..

Ga anders even het hele verhaal verdraaien.....tjonge jonge zeg. Ik heb al 26x uitgelegd dat mijn konijnen te dik waren en het advies van de DA kregen om veel minder biks, EEN EIERDOPJE JA, te krijgen per dag. Dat jij dus blijkbaar niet kunt lezen, daar kan ik niks aan doen.

Heb je het nu goed gelezen meisje, of moet ik het nog een 27e keer uitleggen? Geen probleem hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga anders even het hele verhaal verdraaien.....tjonge jonge zeg. Ik heb al 26x uitgelegd dat mijn konijnen te dik waren en het advies van de DA kregen om veel minder biks, EEN EIERDOPJE JA, te krijgen per dag. Dat jij dus blijkbaar niet kunt lezen, daar kan ik niks aan doen.

Heb je het nu goed gelezen meisje, of moet ik het nog een 27e keer uitleggen? Geen probleem hoor.

Daar hebben we het nu niet meer over pff

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als de andere konijnen wel meer eten, hun bak biks leeg..

valt het ook op dat zorro bijna niets eet...

moeten ze ook wel kunnen zien dat dat niet normaal is, anders hadden ze ook niet gebeld om te vertellen dat hij niet at

Mijn andere konijn zijn ongv 2/3x groter dan hem en eten dus veel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan je zeggen, maar je kent mij en mijn konijnen niet.

We lezen wel wat je hier allemaal schrijft over je konijnen, en dat is al erg genoeg.

Nogmaals: waarom zijn je grootouders niet naar de dierenarts gegaan als je konijn allen een handje gras eet in twee weken tijd???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat mensen het snappen als jij het een keer normaal uitlegt? Waarom zijn je opa en oma niet met hem naar de dierenarts gegaan als hij in twee weken tijd alleen een handje gras heeft gegeten? Of dachten ze dat dat normaal was of geen kwaad kon?

Ze belden op om te vragen hoe het met ons ging. Ik vroeg hoe het met de konijnen ging het ging goed zeiden ze ze zei dat Zorro niet zoveel at. Maar wel wat gras. De eerste week at hij ietsie meer 2de week maar 1 handje gras. En ze hadden hem een dag op het gras gezet.

Ze dachten dat er niet veel aan de hand was aangezien hij zo actief is en lekker door de tuin rende enz enz.

Nu heeft hij een klein hapje brood gegeten (ookal mag ik dat niet geven want het is niet goed..enz enz...) en hij heeft wat paardenbloemblaadjes op en was gras en een paar mini korreltjes biks. En nu zit hij dus weer in zijn ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft al wat gegeten? Brood ja. Waarvan je wéét dat het niet goed is. Zou je hem niet beter zoveel mogelijk gezonde dingen kunnen geven (hooi! groenten!) in paats van brood? Stel dat hij een verstopping of iets heeft, dan wil je dat toch niet erger maken lijkt me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .