Ga naar inhoud

minderen met biks..


Laura

Aanbevolen berichten

  • Reacties 482
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Konijnen blijken vaak erg creatief te zijn met gaas..

Ze zitten allebij appart. De 1 heeft gaas niet eens van 1cm miss net 0.2 want er was toen geen ander gaas te koop. En de ander heeft 1 bij 1 cm gaas. De 1 zit boven in een hok en het andere hok staat aan de andere kant en dat konijn heeft de boven en onderkant tot beschikking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe doe jij dat kiwi? Ik heb een grote beker en er zelf een streepje op gezet met de naam ernaast zodat ik weet wie tot welk streepje moet, maar het is echt gigantisch moeilijk om precies de goede hoeveelheid te geven.

ik dacht dat je bij de dierenwinkel van die bakjes kon krijgen voor het hondenvoer staan ook grammen op geloof ik.

zou t daar ff vragen is wel zo handig denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht dat je bij de dierenwinkel van die bakjes kon krijgen voor het hondenvoer staan ook grammen op geloof ik.

zou t daar ff vragen is wel zo handig denk ik.

Ja ik heb zo'n bakje thuis van de Royal cann ofzo van onze hond, maar daar staan dan weer verschillende soorten voer op en elke soort op die maatbeker heeft weer een andere dosering enzo. De 20 gram bijvoorbeeld zit daar hoger dan op het andere merk op de maatbeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:surprised: HELP !!!! Dit is toch geen doorkomen aan..... :surprised:

Ik lees deze voor het eerst en heb de moeite genomen om het helemaal door te spitten.... :zzz:

Hier wordt je toch helemaal verdrietig van..... :(

Laura als je zo doorgaat geeft over een tijdje geen BB-er meer hulp of advies!! :beurk:

Als er geen probleem is dan wordt er wel een gemaakt....:duivel:

Ongelofelijk :grrrrrr: ik zou niet weten wat je nu nog verwacht van dit topic.

De adviezen zijn gegeven en een groot aantal BB-ers ergert zich groen en geel aan het feit dat er toch niets veranderd.

Wij kunnen onze hulp en energie beter besteden aan personen die hier oprecht hulp nodig hebben en er ook tips uit halen.

Ik heb geen hekel aan je hoor Laura, maar je kletst echt 7 kwartier in een uur...... net zoiets als de put en het kalf.....

Hoop voor Zorro dat het snel goed met hem gaat.

Ik woon niet bij je in de buurt. Maar als je wilt kom ik Zorro bij je halen en dan zorg ik wel voor hem, inclusief de da kosten.

Dan is dat probleem thuis opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het gewoon ook nog een keer zeggen: een klein blikje tomatenpuree met kop is precies 20 gr SS. Ik heb het wel al afgewogen dus hoe moeilijk kan het nu nog zijn. De helft is nl. 10 gr, 2 x een blikje is 40 gr etc., etc.

Dus als je nu wel wilt weten hoeveel SS je konijnen krijgen kost je dat nog geen € 0,25.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij geeft Laura. geen Science Selective, maar ik gok dat een klein blikje gevuld met een andersoortige biks dan ongeveer 40 of 50 gram is. Je mag dan wel meer geven qua gewicht, maar ik denk dat het volume ongeveer gelijk blijft (ik geef nu namelijk net zoveel aan SS als aan gewone biks (in volume dan dus he, niet in gewicht)).

Maar goed, we kunnen advies en tips geven wat we willen, Laura. heeft al lang bewezen haar voer niet te willen afwegen en gewoon maar onbeperkt biks te blijven geven. Anders was daar al lang een mogelijkheid voor geweest, toch? :sarcastic:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Laura, wellicht is het de moeite waard om een goed gesprek met je moeder aan te gaan. Ik lees tussen de regels door dat jullie elkaar absoluut niet begrijpen en dat er veel verwijten heen en weer gaan. Als jij op een rustige manier aan je moeder kan uitleggen dat jouw konijnen voor jou net zo belangrijk zijn als de hond en kat voor je moeder komt er misschien wat meer begrip. Luister ook naar haar argumenten en probeer de wijste te zijn en rustig te blijven. Wie weet kan er zomaar een oplossing komen voor je problemen, want op deze manier blijft het niet bij dit probleem. Volgende week is er weer iets anders. Vraag je moeder daarna of je misschien af en toe wat geld van je rekening mag halen als je konijnen dringend naar de DA moeten. Laat zij je pasje maar beheren maar probeer een compromis te vinden voor het opnemen van geld voor je diertjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Kiwi, het lijkt wel 'As the world turns'. Loopt ook al ruim 50 jaar en als je denkt dat de problemen bezworen zijn dient de volgende zich alweer aan. Maar ik heb meer pubers in mijn omgeving en het is lastig doordringen :$

Van mijn fokker kreeg ik de tip van het tomatenpureeblikje en hij gaf andere biks. Dus het volume is inderdaad hetzelfde, het gewicht verschilt alleen. Het blijft dus een prima maatstaf/maatbeker.

aangepast door Bugs en Bunny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een tip: stop met roken en leg het bespaarde geld opzij voor de dierenarts. Ik schat dat je met 1 of 2 weekjes niet-roken alweer een dierenartsbezoek bij elkaar hebt gespaard. Beter en gezonder voor je konijnen èn voor jezelf! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het gewoon ook nog een keer zeggen: een klein blikje tomatenpuree met kop is precies 20 gr SS. Ik heb het wel al afgewogen dus hoe moeilijk kan het nu nog zijn. De helft is nl. 10 gr, 2 x een blikje is 40 gr etc., etc.

Dus als je nu wel wilt weten hoeveel SS je konijnen krijgen kost je dat nog geen € 0,25.

mooi om te weten!

ga ik ff naar de super om een blikje te halen, is ook mooi voor me ouders die vanaf vanavond op geert gaan passen. Hoeven hun niet te klieren met de weegschaal of iets!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:surprised: HELP !!!! Dit is toch geen doorkomen aan..... :surprised:

Ik lees deze voor het eerst en heb de moeite genomen om het helemaal door te spitten.... :zzz:

Hier wordt je toch helemaal verdrietig van..... :(

Laura als je zo doorgaat geeft over een tijdje geen BB-er meer hulp of advies!! :beurk:

Als er geen probleem is dan wordt er wel een gemaakt....:duivel:

Ongelofelijk :grrrrrr: ik zou niet weten wat je nu nog verwacht van dit topic.

De adviezen zijn gegeven en een groot aantal BB-ers ergert zich groen en geel aan het feit dat er toch niets veranderd.

Wij kunnen onze hulp en energie beter besteden aan personen die hier oprecht hulp nodig hebben en er ook tips uit halen.

Ik heb geen hekel aan je hoor Laura, maar je kletst echt 7 kwartier in een uur...... net zoiets als de put en het kalf.....

Hoop voor Zorro dat het snel goed met hem gaat.

Ik woon niet bij je in de buurt. Maar als je wilt kom ik Zorro bij je halen en dan zorg ik wel voor hem, inclusief de da kosten.

Dan is dat probleem thuis opgelost.

ik sluit me hier helemaal bij aan... ben er klaar mee...:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook even reageren. Ik heb de laatste dagen diverse topics doorgeploeterd met dezelfde konijnen en hun baasje in de hoofdrol en ik moet zeggen, 16 jaar??? Onvoorstelbaar, wat moet dat worden in de wereld? Vragen stellen en dan niets met de antwoorden doen behalve alles tegenspreken. Waarom dan die vragen stellen? Is het misschien een vorm van aandacht vragen? Is misschien zo dat ze aandacht van haar ouders te kort krijgt maar het is ook een puber dus misschien is het niet helemaal zo als ze hier verteld, met ouders, grootouders, vrienden etc.

ik moet ook nog even kwijt dat ik het ontzettend lovenswaardig vind dat jullie toch steeds weer proberen om alleen aan het welzijn van de dieren te denken.

Alleen heb ik het idee dat je aan het kletsen bent tegen een betonnen muur. Ze wil aandacht, krijgt aandacht en kabbelt zo een paginaatje of 30 door. Topic na topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .