Ga naar inhoud

minderen met biks..


Laura

Aanbevolen berichten

Die dingen die ik opvolg zeg je niks van. Geen brood meer doe ik ook niet meer. Heb ik gezegt me oma gaf hem een ministukje in de week en dat eet hij het liefst.

Voer heb ik al pogingen gedaan enzo en dan komen jullie weer aanzetten je volgt het niet op bla bla enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 482
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

enigste wat ik niet snap is hoe iemand erbij komt om groentes te geven ter grootte van een postzegel?

zelf jongen eten nog meer voor het eerst en hebben geen last ergens van.

en verders is je konijn echt enorm afgevallen dus zou em maar lekker eerst ff laten aankomen en idd wegen dat voer.

een handje voer geef ik aan een kleurdwerg van 800 gram die teert daar een dagje op zonder aantekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

enigste wat ik niet snap is hoe iemand erbij komt om groentes te geven ter grootte van een postzegel?

Je kunt niet zomaar beginnen met konijnen onbeperkt groenvoer te geven, dat moet heel rustig opgebouwd worden om te voorkomen dat ze last van diarree krijgen.

En een handje biks voor een echte kleurdwerg lijkt mij rijkelijk veel. Biks mag nooit het hoofdvoer zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op advies van de fokker heb ik voor een paar centen een klein blikje tomatenpuree gekocht, opengemaakt en leeggegooid, schoongemaakt en sindsdien is dat de maatbeker. Een goed vol blikje is 20 gr SS.

Kosten: nog geen 25 cent.

Voordeel: blikje groeit niet meer, in tegenstelling tot handen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik kan het voer wel gaan wegen. Maar wat heeft het voor zin als Zorro toch niks eet ervan..

En trouwens als Jackie nog leefde moest ik haad lichaamsgewicht x 25 gram doen ofzo toch? Dan zou het 6,1 kilo x 0.25 geweest zijn.. Maar dan krijgt ze veel ste veel.. Ze kreeg 1 a 2 bakjes vol op een dag en dat was echt niet meer dan ongv 50 gram en toch was ze mooi op gewicht want als ik dat met haar gewicht uitrekende enz dan zou ze iets van 1,5 kilo per dag mogen??? dan werd ze 4kant als ik dat gegeven zou hebben. Maar helaas ze is er niet meer..

Zorro wilt gewoon echt niet eten! Ik weet niet hoe hij die 2 weken heeft volgehouden met elke dag een beetje gras wat hij zelfs ook niet helemaal opwilde eten..maare.. het verbaast me dat hij nog leeft!

Ik was voorbereid dat misschien Fluffie of Zorro zou komen te overlijden en dan is het mijn kerngezonde Jackie dat kwam echt als een klap. En ik wou Zorro nog wel laten castreren om gezellig met ze 3e te laten rondlopen, arme jackie.

En jullie zeiden dat ik Zorro beter voor de vakantie had kunnen laten castreren.. zodat als ik van vakantie afkwam ze kon koppelen maar stel dat het fout was gegaan en Zorro toch niet meer wilde eten enzo dan was hij ook dood gegaan. Daarom deed ik het niet. Ik ga kijken of ik Zorro nog aan het eten kan krijgen en als hij iets is aangekomen ga ik hem laten castreren.

Alhoewel zijn leeftijd en zijn achteruit gang zou ik het geen goed idee vinden maar dat zie ik dan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik kan het voer wel gaan wegen. Maar wat heeft het voor zin als Zorro toch niks eet ervan..

En trouwens als Jackie nog leefde moest ik haad lichaamsgewicht x 25 gram doen ofzo toch? Dan zou het 6,1 kilo x 0.25 geweest zijn.. Maar dan krijgt ze veel ste veel.. Ze kreeg 1 a 2 bakjes vol op een dag en dat was echt niet meer dan ongv 50 gram en toch was ze mooi op gewicht want als ik dat met haar gewicht uitrekende enz dan zou ze iets van 1,5 kilo per dag mogen??? dan werd ze 4kant als ik dat gegeven zou hebben. Maar helaas ze is er niet meer..

nee joh, geen ander halve kilo! das nog zwaarder als een pak suiker per dag!

150 gram zou ze dan moeten krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kreeg 1 a 2 bakjes vol op een dag en dat was echt niet meer dan ongv 50 gram

Hoe weet je dat als je het voer nog nooit gewogen hebt? Ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw bakjes zijn, maar 1 à twee bakjes vol lijkt mij echt wel wat meer dan 50 gram!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Oke. (wiskunde da kan ik niet XD) In iedergeval ze was mooi op haar gewicht. Met wat ik haar gaf en mijn Fluffie ook.

En Zorro die eet gewoon niet.

hoe ijj het neer zetten (6.7x 0.25) dan kom je idd op 1.5 kg uit.

je moet het gewicht van je konijn x 0.025 doen. dan heb je 25 gram. bij keer 0.25 heb je 250 gram. (een kg is 1000 gram.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt niet uit dat je niet goed bent in het uitrekenen (dat doen wij wel voor je), maar wéég dat voer nou eerst gewoon eens een keer! Dan weet je tenminste zeker hoeveel te veel of te weinig je geeft! Eén à twee bakjes lijkt me, zoals ik al schreef, echt veel te veel (afhankelijk van het konijn en het bakje natuurlijk, maar even gemiddeld gezien).

Mijn konijnen zijn echt niet klein, en die krijgen samen een bodempje van een ovalen betonnen bakje. En dat is echt meer dan genoeg voor ze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, ik heb het eens gewogen. Er van uitgaande dat mijn bakje (standaard plastic Ikea bakje dus, hele normale maat, misschien zelfs aan de kleine kant) een normale maat heeft en dat je het bakje niet helemaal, tot ongeveer anderhalve cm onder de rand vult. Dat is bijna 150 gram.....

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .