Ga naar inhoud

minderen met biks..


Laura

Aanbevolen berichten

  • Reacties 482
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

nou, dat vind ik heel vervelend voor je en het lijkt me ook een nare situatie als je zo afhankelijk bent van je ouders... maargoed, je nijn moet nu wel weer gaan eten... misschien kun je eens proberen om een papje te maken van lauw water en wat biks... misschien wil ie dit wel oplikken?.. dat zou dan kunnen betekenen dat ie last heeft van zijn tandjes..

Toen ik hem vond had begon hij na een dag te knarsetanden ik wist dat er wat aan de hand was en zijn vriendinnetje Blackie toen was aan de diaree dat had ze haar hele leven al. Dus ik mocht naar de dierenarts door het aangevallen te zijn door honden enzo had Zorro zich bezeert en had wat aan zijn gebit hij had een beschadiging opgelopen de dierenarts had dat verholpen en daarna heeft hij geen last meer gehad. (p.s. Blackie kreeg toen die tijd antobiotica maar niks werkte (alleen brood))

Voer dat nat is eten mijn nijnen absoluut niet dat vinden ze niet lekker. Mijn cavia's toen ze een virus hadden wel maar mijn konijnen niet al uitgeprobeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij moet zelf voor ze zorgen...

maar je moeder is het er niet mee eens als de rekening te hoog is...

dan betaal jij toch?

Nogmaals zij heeft mijn bankpasje en die krijg ik ook niet in handen ookal is het mijn geld en mijn dieren als het te hoog is mag ik het zelf ook niet betalen en voor zoiets voor Zorro vinden mijn ouders het onzin om even langs de dierenarts te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer noudat ik pas 1 dag thuis ben van vakantie al een hoop het heeft alleen niet zoveel effect maar hij heeft teminste wat gegeten. En daar ben ik al blij om.

En aangezien hij verder actief is en geen rare geluiden of ingekrompen zit of er niet anders uitziet of iets raars voel bij hem en hij gewoon keutelt. Denk ik dat als ik hem aan het eten krijg wel weer beter zou gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf het lastig vinden dat je na mijn idee veel onwaarheden op schrijft... konijnen kunnen wel 13 jaar worden en soms zelfs nog ouder.. een konijn dat altijd diarree heeft is ziek, dat hoort gewoon niet! je schrijft dat jackie aan een hartstilstand is overleden hoe weet je dat? ergens anders had je het volgens mij over gas?.. verder schrijf je dat zorro vroeger last heeft gehad van zijn tanden door een honden aanval? hoe is dat gegaan en hoe weet je zo zeker dat hij nu niet weer last heeft van zijn tanden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf het lastig vinden dat je na mijn idee veel onwaarheden op schrijft... konijnen kunnen wel 13 jaar worden en soms zelfs nog ouder.. een konijn dat altijd diarree heeft is ziek, dat hoort gewoon niet! je schrijft dat jackie aan een hartstilstand is overleden hoe weet je dat? ergens anders had je het volgens mij over gas?.. verder schrijf je dat zorro vroeger last heeft gehad van zijn tanden door een honden aanval? hoe is dat gegaan en hoe weet je zo zeker dat hij nu niet weer last heeft van zijn tanden?

Kan ik dit ook weer uit gaan leggen..:s

Ja konijnen kunnen soms behoorlijk oud worden! Dat ene konijn van mijn kennis was ouder dan mij maar is vorig jaar overleden. En dat konijn was 16 jaar geworden. Het kan uitzonderingen...ooit van gehoort??

Oke, Blackie had diaree omdat ze 5 jaar lang op een weiland heeft gelopen en alleen maar gras at. Ik kon haar diaree alleen stoppen door 3x in de week een heel broodje te geven en verder biks en hooi en dan kon ze soms ook een wortel of appel hebben in een week. De dierenarts had toen heel veel antibiotica gegeven om te kijken of die wel werkte nadat de ander het niet werkte daar ben ik mee gestopt want dat werd steeds erger.

Ik had het helemaal NERGENS over gas! ff voor de duidelijkheid. Omdat er geen symptonen waren van iets anders, En aangezien ze heel actief was en zo inenen gelijk dood lag..

Nou met Zorro was het zo hij was gedumpt met 5 andere 4 zijn verscheurt door honden die heb ik zien liggen een tekkel van een vrouw had 1 konijn gevangen en heeft het overleeft met wat bijtwonden. En Zorro was ook gegrepen en tegen een boom aangesmeten door een hond! Toen kon hij wegkomen en een vrouw vertelde mij dat, ik had dat konijn zoeken en ik rook iets doods ik kijken en zoeff hij schoot er vandoor ik mijn hond erachter na gestuurt (jachthond) mijn hond heeft hem in een hoekje gedreven en ik had hem gepakt. Zijn hele bekkie zat onder de bloed en in zijn lip zat een scheur.

Ik had hem mee naar huisgenomen toen en in een hok gedaan. Toen begon hij te knarsetanden en ben de volgende dag na lang zeuren naar de dierenarts geweest. En toen bleek dat hij een beschadiging had opgelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje, wat heftig zeg! maar het is echt geen uitzondering dat nijn ouder worden hoor? ik ken veel konijnebezitters en de gemiddelde leeftijd van al die nijnen is overal ruim boven de 10 jaar..

maargoed, nog steeds vervelend dat jouw nijn moeite heeft met eten en daar gaat het natuurlijk over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje, wat heftig zeg! maar het is echt geen uitzondering dat nijn ouder worden hoor? ik ken veel konijnebezitters en de gemiddelde leeftijd van al die nijnen is overal ruim boven de 10 jaar..

maargoed, nog steeds vervelend dat jouw nijn moeite heeft met eten en daar gaat het natuurlijk over!

Ik ken ook een konijn dat maar 7 is geworden en dat was ook behoorlijk oud voor een konijn een gemiddelt konijn word tussen de 5 en de 8 in. Sommige worden ouder en sommige niet en Zorro kan tussen de jongere zitten.Maar nou ligt het er ook aan wat voor konijn het is. En aangezien ik Zorro gevangen heb en hij toen maar 1,1 kilo woog! Nou dan schrik je je kapot! Ik heb langzaam toen bij hem eten opgebouwd en uiteindelijk gewoon zijn voer aangehouden toen hij op een mooi gewicht was. Op de 3 kilo (na een half jaar). Totdat Blackie dood ging woog hij tussen de 2,6 / 2,8 in. En door zijn leeftijd werd hij al iets minder. En nadat ik hoorde dat 2 bakjes voer per dag veeeel te veel bleek te zijn ben ik dus gaan minderen en toen is hij afgevallen en woog hij toen 2,4 kilo en langzaam begon hij steeds minder te eten en woog hij 1,9 kilo en nou 1,8. Dus een half jaar later is hij dus nu weer op dit gewicht.En nou probeer ik hem weer wat aan te laten komen maar ik denk dat hij niet zwader zou worden dan 2,4 kilo maar dat is dan wel goed voor hem opzich.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er net op die andere een slotje is gekomen vertel ik hier ff wat ik net gedaan heb.

Over dat dierenarts dat zou ik heel graag willen heb ik heeel vaak gezegt! Maargoed.

Net heb ik Zorro in de ren gezet. Ik heb paardenbloemblaadjes uit de tuin gehaalt en voor zijn neus gehouden. Hij werd boos maar dat is hij altijd haha! Dus ik legde het maar neer. En hij at 3 paardenbloemblaadjes helemaal op!:D

Toen ik mijn sigaret op had gerookt. Pakte ik was biks en deed het onder zijn neus, hij werd weer boos... Ik legde het maar weer neer in het gras.

En tot mijn verbazing AT HIJ HET OP! Een handje vol!:D:D:D:D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel blij voor je dat hij weer wilt eten ;) Nu moet dit ook zo blijven he! Ik volg niet alle topics helemaal precies, maar je geeft aan dat je wel naar de DA zou willen. Bedoel je dat het niet kan om bepaalde redenen?

Ja ik hoop echt dat hij blijft eten, Ik weet niet waarom hij zo moeilijk doet want hij wilt opzich eten maar toch niet heeel raar. Maar ik doe me best!

Ja me ouders vinden het niet nodig omdat Zorro al oud is en omdat ze dat konijn niet mogen. En als het geld gaat kosten willen zij het niet betalen dan wil ik het zelf betalen maar dat mag weer niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik hoop echt dat hij blijft eten, Ik weet niet waarom hij zo moeilijk doet want hij wilt opzich eten maar toch niet heeel raar. Maar ik doe me best!

Ja me ouders vinden het niet nodig omdat Zorro al oud is en omdat ze dat konijn niet mogen. En als het geld gaat kosten willen zij het niet betalen dan wil ik het zelf betalen maar dat mag weer niet...

Snap ik, dat is soms zo vervelend aan ouders :P dat je er soms echt stapelgek van kunt worden omdat ze niet mee willen werken, en dan heb je soms gewoon geen recht van hun om je mening daarover te uiten. Ik heb ook wel eens gehad dat mijn moeder het niet nodig vond om naar de DA te gaan, dus toen ben ik zo ontzettend kwaad geworden dat ze me uiteindelijk gelijk gaf dat het nodig was en sindsdien kan ik naar de DA wanneer ik vind dat het nodig is:$

Maar hoezo wilt hij wel eten maar ook weer niet? Is hij enthousiast als je met eten aankomt maar eet hij het vervolgens niet op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even dit topic doorgebladerd en verbaas me wederom van een ouder die niet de verantwoording neemt over een huisdier, maar dat ter zijde.

Laura, heb je Zorro al even op schoot getrokken en in zijn bek gekeken? Je hebt kans dat er iets vast zit in zijn bekje/keel of wellicht iets tussen zijn tanden wat hem irriteert en daarom moeite heeft met eten of zelfs pijn doet of wellicht is er wel iets met zijn gebit aan de hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even dit topic doorgebladerd en verbaas me wederom van een ouder die niet de verantwoording neemt over een huisdier, maar dat ter zijde.

Laura, heb je Zorro al even op schoot getrokken en in zijn bek gekeken? Je hebt kans dat er iets vast zit in zijn bekje/keel of wellicht iets tussen zijn tanden wat hem irriteert en daarom moeite heeft met eten of zelfs pijn doet of wellicht is er wel iets met zijn gebit aan de hand?

Daar dacht ik dus ook aan aangezien ze zij 'hij wilt wel eten maar ook weer niet' Ik vind het ook schandalig dat ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen, maar als kind kun je daar soms jammer genoeg weinig verandering in brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik, dat is soms zo vervelend aan ouders :P dat je er soms echt stapelgek van kunt worden omdat ze niet mee willen werken, en dan heb je soms gewoon geen recht van hun om je mening daarover te uiten. Ik heb ook wel eens gehad dat mijn moeder het niet nodig vond om naar de DA te gaan, dus toen ben ik zo ontzettend kwaad geworden dat ze me uiteindelijk gelijk gaf dat het nodig was en sindsdien kan ik naar de DA wanneer ik vind dat het nodig is:$

Maar hoezo wilt hij wel eten maar ook weer niet? Is hij enthousiast als je met eten aankomt maar eet hij het vervolgens niet op?

Ja, Nou hier op BB bleven ze zeiken dat ik naar de dierenarts moest met Fluffie met haar opgeblazenbuik omdat ze misschien zwanger kon zijn enz. Maar ik mocht maar niet! En dan zeggen hun dan moet je je konijnen maar weg doen! Dat vind ik ook weer geen reden.. maarja. Uiteindelijk mocht ik wel omdat me moeder Fluffie wel mocht. En uiteindelijk deed de dierenarts moeilijk over een echo of iets ze voelde en voelde niks enz. Dus het had alsnog geen zin. We hebben een poging toen gewaagt en om nou ergens anders heen te gaan nou dat hoefde ik niet te vragen want dan ontplofde ze.

Ik weet niet hij at alleen een beetje gras als ik het in zijn hok deed maar liet het ook liggen. En sins ik nu 2 weken op vakantie ben geweest heeft hij misschien nog net 2 handjes gras gegeten en meer niet! Hij wilde geen biks en hooi eet hij nooit hij heeft liever gras. Dus nu moet ik hem echt aan het eten krijgen maar hij is wel gewoon actief en geen geen symptonen van ziek zijn enzo dus ik snap het niet helemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij echt haakjes aan zijn achterste kiezen bijvoorbeeld zou hebben kun je dat helaas niet zelf zien. Daar moet dan een dierenarts naar kijken, onder narcose.

Huh? Mijn dierenarts zat woensdag met een lampje in zijn bekkie te kijken en constateerde vervolgens dat hij geen haakjes had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .