Ga naar inhoud

minderen met biks..


Laura

Aanbevolen berichten

Nee ik heb geen vakantiebaantje, Ik was ergens voor gevraagt overal waar ik kwam zat alles vol toen werd ik gevraagt voor bejaarde mensen kom ik daar aan zeggen ze ja we hoeven je niet meer het is vol. Dus nou heb ik dus niks.. Ik kon ook misschien bij een dierenhotel werken maar toen belde ik zeiden ze dat het weer vol was.. dus het shiet hier niet op..

Als ik Zorro's kleine huisje erin zet dan springt hij erop en zo erover heen maar gewoon zo in die ren niet. haha Jackie sprong er gewoon overheen en Fluffie die duwde de ren van de binnenkant naar buiten zodat de ren omviel maar Zorro doet zoiets niet:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 482
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Misschien krijgt ze die wel van haar moeder of rookt ze mee. Als ik lees wat van haar zakgeld moet (hooi, zaagsel, voer), is dat al zoveel dat sigaretten niet zouden kunnen, althans, volgens mij niet. :neutral:

Maar ik zou ook geen excuus weten voor geld dat zelf verdiend is, als ze dat niet zelf mag uitgeven. Laura, kun je dat niet voorstellen?

Dat je gaat werken en dat dat dan voor dierenarts kosten is?

Dan laat je je moeder toch zien dat je verantwoordelijkheid neemt, ik ga er namelijk vanuit dat je moeder je pasje heeft omdat ze vindt dat je onverantwoordelijk met geld bent. Ik kan geen andere reden verzinnen namelijk, waarom je je kind geen pasje zou toevertrouwen van haar eigen rekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien krijgt ze die wel van haar moeder of rookt ze mee. Als ik lees wat van haar zakgeld moet (hooi, zaagsel, voer), is dat al zoveel dat sigaretten niet zouden kunnen, althans, volgens mij niet. :neutral:

Maar ik zou ook geen excuus weten voor geld dat zelf verdiend is, als ze dat niet zelf mag uitgeven. Laura, kun je dat niet voorstellen?

Dat je gaat werken en dat dat dan voor dierenarts kosten is?

Dan laat je je moeder toch zien dat je verantwoordelijkheid neemt, ik ga er namelijk vanuit dat je moeder je pasje heeft omdat ze vindt dat je onverantwoordelijk met geld bent. Ik kan geen andere reden verzinnen namelijk, waarom je je kind geen pasje zou toevertrouwen van haar eigen rekening.

Ik krijg 10 euro per week en daar moet ik ind voer hooi stroo zaagsel enz van halen.

Het pasje houd ze bij zich omdat die bankrekening al vanaf mijn geboorte geopend is en er veel geld op staat. Ze is bang dat ik het kwijtraak en ik mag er gewoon niks van af halen (omdat het een spaarrekening is...).

aangepast door Laura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, het gaat over jouw geld. Als jij misschien wel het dubbele geeft of gaf, kost het je dus ook het dubbele. En dat terwijl je dat geld had kunnen sparen voor noodgevallen als deze.........

Voor 3.10 haal ik een zak biks van 5 kilo (ze hebben niet groter) daar doe ik ongv 3 weken mee voor 3 konijnen. Nu nog 2 konijn. En de centen die ik overhou leg ik dus ook appart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat ik beide konijnen het dubbele zou geven.. Momenteel krijgen ze 15 gram per kilo konijn, is 30 gram per konijn, keer twee want twee konijnen, is 60 gram per dag. Keer 365 = 21900 gram per jaar, gedeelt door 1500 (want zoveel gram gaat er per verpakking) is 14,6 verpakkingen per jaar, keer 9 want zoveel kost één verpakking. Is €131,4. Zou ik elk konijn 60 gram geven ipv 30 kost dat me per jaar twee keer zoveel.. Voor die 131,4 die je extra aan voer zou besteden (in mijn geval) kun je écht wel naar een dierenarts........

Goed, nu is jouw biks ook wel wat goedkoper..... Maar dan nog.

(Oef, wat ben ik blij dat ik het even heb afgewogen.. Wat een geld zou dat zijn..)

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij in drie weken 5 kilo voer geeft, dan geef je totaal bijna 250 gram voer per dag. Dus of jouw konijnen moeten samen zo'n 10 kilo wegen of je geeft erg veel voer.

Dat klopt dan wel zo'n beetje. Want Jackie woog 6 kilo en Fluffie weegt 3,7 kilo en Zorro 1,8 Dus komt wel uit.

Alleen nu is Jackie overleden dus doe ik nu langer met het voer.

Wat ik erg jammer vind want ik had liever dat Jackie er nog was.:( (p.s. voordat je denkt dat Jackie een vetgemest konijn is het is/was een franse hangoor en Fluffie ook alleen Fluffie is nu 5 maanden en Jackie was 1 jaar en 7 maanden. En Zorro is gewoon een klein konijntje.)

aangepast door Laura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ook. Bij mij aten ze in de ochtend de helft en in de avond de rest en dan de volgende dag moest ik weer bij vullen dat is steeds zo , in de ochtend en avond krijgen ze laat maar zeggen.

Ik heb net weer konijnenvoer gehaalt alleen hadden ze die zak van 5 kilo niet meer dus moest ik een zak van 2,5 kilo voor 1.95 euro kopen. Ze hebben bij mijn dierenwinkel altijd van die proefzakjes voor honden en katten mag je gratis mee nemen altijd als ik voer haar dan neem ik altijd een zakje mee altijd handig:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laura., hebben jullie misschien wel een maatbeker thuis, zodat je de inhoud van die bakjes kunt meten?

Misschien zouden we wel iets kunnen hebben, maar weet niet precies wat voor soort je nodig hebt. Wat voor keukenmaatbekers kan je dan gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zo'n maatbeker hebt met een maatverdeling aan de zijkant (centiliters bijvoorbeeld), dan kun je door water in de bakjes te gooien kijken wat de inhoud van die bakjes is. Wellicht kan iemand anders die hetzelfde voer heeft dan even wegen hoe zwaar zo'n bakje vol is? Of misschien kan iemand even aangeven hoeveel volume 25 gram voer heeft, met behulp van een maatbeker?

Ikzelf heb het voer ooit een keer afgewogen op de keukenweegschaal, en heb er een kopje bij gezocht wat precies die maat heeft. Ik geef ze nu dus samen een kopje per dag, omdat ik het een beetje onzin vind om dat voer elke dag opnieuw te moeten wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zo'n maatbeker hebt met een maatverdeling aan de zijkant (centiliters bijvoorbeeld), dan kun je door water in de bakjes te gooien kijken wat de inhoud van die bakjes is. Wellicht kan iemand anders die hetzelfde voer heeft dan even wegen hoe zwaar zo'n bakje vol is? Of misschien kan iemand even aangeven hoeveel volume 25 gram voer heeft, met behulp van een maatbeker?

Ikzelf heb het voer ooit een keer afgewogen op de keukenweegschaal, en heb er een kopje bij gezocht wat precies die maat heeft. Ik geef ze nu dus samen een kopje per dag, omdat ik het een beetje onzin vind om dat voer elke dag opnieuw te moeten wegen.

dat wou ik dus ook doen, maar vind maar eens 3 bakjes met precies de goede inhoud aangezien ik 3 verschillende doseringen heb:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dat is makkelijk op te lossen, gewoon in een (groot) doorzichtig bekertje doen en drie streepjes + naam zetten.. Zo heb ik het ook, alleen krijgen beide konijnen tegenwoordig dezelfde porties van hetzelfde voer..

Overigens zou ik wel even kunnen kijken hoeveel voer het is volgens mij heb ik hetzelfde voer. (Ik voer(de) twee soorten voer..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .