Ga naar inhoud

minderen met biks..


Laura

Aanbevolen berichten

We hebben het hier inderdaad over mijn konijn en niet over een hond. En kiwi jij had gezegt dat je mensen en dieren gelijk moeten behandelen.

Maar zoals ik al zei zorro eet heeeel weinig en is erg mager maar is nog erg actief!

En wie zegt hier dat hij pijn of iets heeft.. Kennen jullie mijn konijn ofzo of zien jullie hem???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 482
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Huisartsen zijn ook gesloten hoor! Niet altijd open. Dan heb je alleen een asistente die alleen vraagt hoe of wat en dan misschien ergens heeel ver weg laat reizen waar ze wel uiteindelijk open is. Precies hetzelde als een dierenarts hoor!

juist! dus is er een DA beschikbaar. en enorm ver laten reizen valt ook wel weer mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist! dus is er een DA beschikbaar. en enorm ver laten reizen valt ook wel weer mee.

Naar een dierenarts hier is al een half uurtje rijden de dichtbij zijnde! Verder zijn ze veel verder wone julie hier of heb ik het mis

en weten jullie hoe je naaktslakken uit je konijn zijn hok kund houden want elke keer zitten naaktslakken in mijn konijn zijn hok en ze blijve maar kome

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga er maar van uit dat de meeste mensen hier weten waar ze het over hebben en uit ervaring spreken (ik ben er 1 van) waarschijnlijk ligt hij heel snel te ademen van de pijn en misschien zelfs wel knarsetanden. waarschijnlijk keutelt hij ook bijna niet (als er bijna niks ingaat komt er ook mar weinig uit)

en zoals gezegd: niet of nauwelijks eten is een teken dat het niet goed gaat. als een konijn nog maar vaag denkt dat hij dood gaat stoppen ze met eten

maar ja als je et niet wilt weten....

zoek het dan ook maar uit. wel sneu voor zorro..:-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk nou krijgen we dat.

Zorro keutelt goed! Ademt niet snel en knarsetand al helemaal niet! Daar let ik heus wel op hoor. Hij knarsetant snel als er wat mis met hem is en ik ken hem het beste!

Hij eet alleen heeeeeel weinig! Maar keutelt goed en is verder heel actief verder kan ik hem overal aanraken of oppakken hij word niet boos en maakt ook geen geluiden van pijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij genoeg keutelt eet hij waarschijnlijk ook meer. hij kan niet 2 weken bijna nks eten en toch veel keutelen. simpelweg omdat als er niks ingaat er ook niks uit kan komen.

deze conclusies trek ik alleen maar uit wat jij verteld hoor. en uit wat ik uit ervaring weet hoe konijnen reageren en ongeveer in elkaar zitten.

maar als hij goed keutelt dan zal hij waarschijnlijk ergens anders zn eten vandaan halen. ik las dat hij op gras stond? dan zal hij daar ook wel wat eten toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik leg het nog even uit. Pffffffffffffffffffffff

Zorro kreeg een bakje vol eten in de vakantie. Ik heb Zorro een bakje voer vol gegeven!Mijn oma heeft niet 1x moeten vullen en heeft ook een paar x opgebelt dat hij zijn eten niet at! ik kom thuis en zijn bakje was nog precies hetzelde het was nog helemaal vol!! Niks eruit!

Mijn Opa heeft hem in de eerst week gras gegeven nou hij at het niet! Hooi dat heeft hij nooit gegeten daarom kreeg hij gras. Mijn oma had hem een klein stukje brood gegeven paar hapjes en verder niet meer. Mijn opa had nog was gras erin gedaan dat had hij wel opgegeten. Nu ik thuis ben heb ik hem dus net op het gras gezet maar hij is te druk bezig met graven en eten mooi niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijf het dan toch apart vinden dat er keutels komen... waar moeten die keutels uit bestaan als hij niks binnen krijgt? maar goed dit blijft een eindeloze discussie. geloof je best als jij zegt dat hij zijn biks niet eet maar misschien dat hij dan een plekje heeft gevonden waar iets lekkerders te vinden is. (ook stro kunnen ze eten, weet niet of hij daar op staat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch eens een andere dierenarts proberen...

Als ik jou was zou ik me namelijk best zorgen maken, als je Zorro echt helemaal niks eet (wat jij zegt) dan zou ik toch even een bezoekje brengen.. en dat het geld kost, tja, dat weet je als je aan dieren begint!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat hier om een konijn niet om een hond... en de dierenarts is geslote op zondag goh

Wil ook nog wel wat zeggen, ik heb 2 weken geleden op zaterdagavond, om kwart over 9 bij de dierenarts gezeten...

omdat hij 5 uur niet at, en niet keutelde... hij bleek verstopt te zitten en was er mooi optijd bij, anders hadden we hem ook kunnen begraven!

Ben er nu ook extra alert op, geert gaat binnenkort 10 dagen bij mijn ouders logeren. als die opbellen dat hij niet eet, of heel weinig, dan stuur ik hun naar de dierenarts..

De eerste kkdierenarts is ook 25 km rijden, dat doen ze dan maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil ook nog wel wat zeggen, ik heb 2 weken geleden op zaterdagavond, om kwart over 9 bij de dierenarts gezeten...

omdat hij 5 uur niet at, en niet keutelde... hij bleek verstopt te zitten en was er mooi optijd bij, anders hadden we hem ook kunnen begraven!

Ben er nu ook extra alert op, geert gaat binnenkort 10 dagen bij mijn ouders logeren. als die opbellen dat hij niet eet, of heel weinig, dan stuur ik hun naar de dierenarts..

De eerste kkdierenarts is ook 25 km rijden, dat doen ze dan maar!

Maar mijn konijn keutelt wel. En is heel actief en geeft geen symponen dat er wat is. En als er wat met mijn nijn is merk ik dat gelijk! En hij eet sins dat minderen niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hadden je ouders nooit aan konijnen moeten beginnen, want wat ik al zei; hun weten ook dat als je dieren neemt, die geld kosten!

"Lees even goed of hij wel of niet eet?" Jij zegt dat ie heel weinig eet!

Blijft een feit dat dat niet goed is & dat je er dus wat aan moet gaan doen....

In ieder geval dus met je ouders praten, ze dit forum laten lezen enz. enz enz.

Al bel je een (ANDERE) dierenarts maar voor advies, misschien heeft die wel tips die helpen, kost helemaal niks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kiwi jij had gezegt dat je mensen en dieren gelijk moeten behandelen.

En DUS zou ik óók met mijn konijn naar de dierenarts gaan, net zoals je met een kind naar de huisarts zou gaan als het daarmee niet goed gaat. ZELFS in het weekend!

Konijnen moeten blijven eten, als hun darmen stil komen te liggen dan is het binnen een mum van tijd afgelopen. Maar ik zit hier volgens mij echt voor niks te typen (en ik niet alleen), met alle goede adviezen wordt toch niks gedaan. Als je al te belazerd bent om de hoeveelheid biks te wegen die je geeft, hoe kan ik dan verwachten dat je wel met je dier naar de dierenarts gaat als het hard nodig is?

Goed, straks kun je weer een artikel schrijven over een konijn wat overleden is. Verwacht van mij geen medeleven in ieder geval, je hebt het deze keer aan jezelf te wijten. Veel succes ermee. :sarcastic:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Jackie was het toch echt een ander verhaal ja! Dat hoef je er niet bij te betrekken!

En sommige fokkers wegen hun voer ook niet hoor! En heeeel veel andere mensen wegen hun voer ook niet want een konijn eet wat hij wilt eten en je merkt vanzelf waneer ie te dik word dan kan je minderen maar al iemand zeg dat 2 bakjes veel te veel is en dus een eierdopje genoeg was ja ja..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn Blackie kreeg ook altijd gewoon zijn bakje vol en is ook rond de 11 jaar geworden! Dan heb ik haar wel 3,5 jaar gehad en ongeveer bij iemand 2,5 gewoont en de andere 5 jaar op een weiland! Dat beest is ook oud geworden en heb er nooit problemen mee gehad met eten en nooit gewogen of iets! Een konijn in het wild eet ook zoveel hij wilt en dat is ook geen probleem. Zorro heeft ook een paar dagen in het wild zelf moeten overleven en hij was al ongeveer 8 jaar oud vertelde iemand die die mensen kende die haar 6 konijnen had gedumpt! En ik heb met Zorro ook geen problemen gehad niks! Totdat ik ging minderen omdat 2 bakjes per dag veel te veel was! Nou blijkbaar dus niet!

En mijn Jackie daar heb ik haar voer ook nooit gewogen en ze was op een prima gewicht en een gezond konijn! Helaas bleek ze een hartstilstand te hebben gekregen anders zou ze wel veel langer geleefd hebben of ik nou wel of niet het eten gewogen heb!

Het wegen slaat eigenlijk nergens op een konijn eet wat hij wilt eten zolang hij beweging krijgt mag hij veel krijgen een konijn dat nooit uit zijn kooi komt moet minder hebben. Dat wegen is gewoon omdat mensen denk van dat is genoeg! Nou als ik voor Fluffie haar eten ga wegen en die hoeveelheid geef verzeker ik jullie dat zij ook achteruit zou gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En sommige fokkers wegen hun voer ook niet hoor! En heeeel veel andere mensen wegen hun voer ook niet want een konijn eet wat hij wilt eten en je merkt vanzelf waneer ie te dik word dan kan je minderen maar al iemand zeg dat 2 bakjes veel te veel is en dus een eierdopje genoeg was ja ja..

Maar waarom zou je dat doen?

Als je iets kan voorkomen? als je nu het voer weegt, voorkom je dat je konijn te dik is....

of zie ik dat fout!

Het lijkt mij minder moeite om ff een weegschaal te kopen en dat voer te wegen.

als over 3 maanden je konijn op dieet te moeten zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom zou je dat doen?

Als je iets kan voorkomen? als je nu het voer weegt, voorkom je dat je konijn te dik is....

of zie ik dat fout!

Het lijkt mij minder moeite om ff een weegschaal te kopen en dat voer te wegen.

als over 3 maanden je konijn op dieet te moeten zetten?

Mijn Fluffie die doet nu al 5 maanden met dezelfde hoeveelheid en ze groeit ook nog. Ze is op een goed gewicht en ook voor haar leeftijd!

Daar ga ik verder niks aan verranderen.

En Zorro is te mager, ik heb liever dat hij wat dikker word.

Maar voor Zorro kan ik het wel wegen maar het heeft geen zin als hij het gewoon niet eet!.....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .