Ga naar inhoud

minderen met biks..


Laura

Aanbevolen berichten

Sins iedereen zei dat een konijn maar een handje per dag mag, is Zorro behoorlijk vermagert nadat ik dat heb opgevolgt.

Ik heb het langzaam afgebouwt..

Zorro was op een goed gewicht van 2,7 kilo dat was goed voor hem..

Noudat ik jullie raad heb opgevolgt is hij heel erg mager en weegt nu maar 1.8 kilo.. hij heeft zelfs bijna geen zin meer in eten..

Hoe kan dat nou komen? Het is sins ik pas ben gaan minderen..

Hij lijkt nu dat hij minder eet ook sneller achteruit te gaan..

Binnen een maand-anderhalve maand is dit zo gekomen..Hij heeft altijd hooi, krijgt wat brood, krijgt soms een wortel en had altijd gewoon een vol bakje biks.. Brood mocht ik niet zoveel meer geven maar 1x in de week een klein stukje, wortel was ook niet al te goed dus mocht ik ook maar 1x in de week geven..Hooi mag altijd.. en biks mocht een klein handje zijn meer niet.. En nou is hij zo vermagert.. alles langzaam afgebouwt..

Ik denk dat ik hem gewoon weer normaal zijn eten ga geven wat hij voorheen kreeg.. want ik wil niet dat mijn konijn door die strenge regels van voer geven vermagert en achteruit gaat..

Wat zal ik doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 482
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geen handjes DUS!!!!!!!

Wegen is weten dit lijkt me heel duidelijk!!!

Dus alles weer geven!!! niks geen handjes maak een maatbeker en zorg dat ie terug komt op zijn gewicht!

Ik kan 50 gram amper in mijn volwassen hand houden en daar naast had ie een hele soep bord groen nodig dus heel fout advies maar dat moet je nu duidelijk zijn!!

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen handjes DUS!!!!!!!

Wegen is weten dit lijkt me heel duidelijk!!!

Dus alles weer geven!!! niks geen handjes maak een maatbeker en zorg dat ie terug komt op zijn gewicht!

Ik heb geen goed weegding.

Maat beker ook niet, hadden we ooit voor de hond maar nu niet meer.

Ik zal hem zijn eten weer geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/24639-automatische-voerbak.html

hier staan ook nog leerzame dingen in.......

met o.a

ik ben zelf tegen deze voer bakken als je konijn stopt met eten? is het zo gebeurt meschien is een konijn daarom wat lastiger wil je geen ricico's nemen.( wat is er mis met een keer bix voeren per dag?) ze hebben toch hooi de hele dag te eten.

De volume van ss is groter in minder gewicht maar toch.....krijgen mijn dieren hier afgepast voer wat zelfs heel erg kan varieren wat mireille ook zegt.......

vergeet niet dat naast 25 gram bix per kilo konijn ook een behoorlijke hoeveel heid groen hoord.....dus dwergen hier tussen de 1 kilo en 1900 gram krijgen van 50 tot 100 gram bix per dag ja, daar zullen jullie van schrikken naast hooi en een beetje groen.....Maar vergeet niet dat een konijn die erg druk is( met lopen ,rennen) meer nodig heeft kwa conditie. En deze dieren hebben geen overgewicht.......Het zijn juist de vaak kleinere dieren die hier meer moeten eten om op gewicht te blijven of wel ADHDTJES

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hand van een tienjarige is niet te vergelijken met een hand van een veertigjarige, handen zijn geen meetstaaf. Zoals al gezegd is: wegen is weten! Als je ziet dat je konijn bijna een kilo is afgevallen grijp je toch meteen in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een eierdopje goed ? 1 eierdopje op een dag?

Hoeveel weegt je konijn en wat voor een voer krijgt hij/zij?

25 gram per kilo lichaamsgewicht bij normale biks

10 á 15 gram per kilo lichaamsgewicht bij SS

Even kijken hoeveel er in één eierdopje past dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

laura, misschien handig om even goed te lezen wat er staat!!! hoe oud ben je? hoe groot zijn je handen,... dat verschilt enorm hoor! als mijn vriend een hand vol biks geeft is dat meer dan wanneer ik dat doe! je moet uit gaan van 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht... dus als jouw konijn 2,7 kilo woog, is dat 67,5 gram... dus, wegen maar!!! als je konijn zo erg vermagerd, kan ik me haast niet voorstellen dat dat alleen maar komt door het biks minderen... in je verhaal lees ik ook niet terug dat je nijn standaard goede groentes krijgt! je nijn moet langzaam wennen, maar al gauw kun je het opbouwen.. je konijn mag dan een paar blaadjes witlof, een paar blaadjes andijvie, wat loof van de wortels, een klein plakje appel, aarbei of wortel etc...

ik hoop dat je nijn dan wat aankomt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen goed weegding.

Maat beker ook niet, hadden we ooit voor de hond maar nu niet meer.

Ik zal hem zijn eten weer geven.

Dus omdat jij verzaakt je serieus te verdiepen in het gewicht van het voer maar wel het gewicht van je konijn weet en dat ie ruim een kilo is afgevalen?

Hoe weet je dat dan? als ik vragen mag, heb je toch ook een weegschaal voor nodig?

Volgens mijn maak je iets hel simpel nu heel moeilijk voor je zelf en ben je zeker zelf de oorzaak van dit trieste geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

laura, misschien handig om even goed te lezen wat er staat!!! hoe oud ben je? hoe groot zijn je handen,... dat verschilt enorm hoor! als mijn vriend een hand vol biks geeft is dat meer dan wanneer ik dat doe! je moet uit gaan van 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht... dus als jouw konijn 2,7 kilo woog, is dat 67,5 gram... dus, wegen maar!!! als je konijn zo erg vermagerd, kan ik me haast niet voorstellen dat dat alleen maar komt door het biks minderen... in je verhaal lees ik ook niet terug dat je nijn standaard goede groentes krijgt! je nijn moet langzaam wennen, maar al gauw kun je het opbouwen.. je konijn mag dan een paar blaadjes witlof, een paar blaadjes andijvie, wat loof van de wortels, een klein plakje appel, aarbei of wortel etc...

ik hoop dat je nijn dan wat aankomt!

Ik ben 16. Me handen zijn best groot.

Mijn konijn kreeg 2x in de week een wortel met het loof, kreeg 3x in de week een stukje brood en altijd een bak vol biks. En soms een appel van de appelboom die ik in kleine stukjes maakte en de rest weg legde in de ijskast. Een aarbei kregen ze 1x in een maand ofzo waneer me ouders aardbeien kochten. En hij heeft altijd hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor voer geef je? alleen bij ss geld de regel van het eierdopje, maar bij hopesfarms niet!!!

MAX FOUT ADVIES!!!

elk konijn heeft zijn eigen gewicht en heeft zijn eigen voer hoeveel heid nodig dus weg met die eierdop!!!! mocht het voor jouw konijn voldoende zijn prima jouw keuse maar adviseer dit niet!!!o ja 67,5 gram en een bord groen er naast......

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus omdat jij verzaakt je serieus te verdiepen in het gewicht van het voer maar wel het gewicht van je konijn weet en dat ie ruim een kilo is afgevalen?

Hoe weet je dat dan? als ik vragen mag, heb je toch ook een weegschaal voor nodig?

Volgens mijn maak je iets hel simpel nu heel moeilijk voor je zelf en ben je zeker zelf de oorzaak van dit trieste geval.

Die weegschaal geeft alleen. bijv. 57,6 kilo of 1.7 kilo maar geen 0.25 ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laura.... snap je het nu niet of wil je het nu niet snappen..

Een eierdopje voor een dwerg of een eierdopje voor een franse hangoor is nogal een verschil.. niet?

Gooi dat eierdopje, handen en weet ik veel wat nog meer voor idee over de boeg en begin van voren af aan..

Je moet weten wat je konijn weegt..

Dan kijk je wat voor voer je geeft.. gewone biks of SS?

Vervolgens weeg je een portie voer af, precies zoveel als je konijn mag hebben.

Dán pas ga je op zoek naar een blikje, potje, beker waar die hoeveelheid in past.

Dan kun je dat als maatbeker aanhouden...

Maar zo... zegt een eierdopje helemaal niks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .