Ga naar inhoud

minderen met biks..


Laura

Aanbevolen berichten

jemig....laura.... sorry hoor, maar vind echt dat je te belachelijk voor woorden bezig bent!!!! als jouw nijn al 2 weken niets meer eet dan gras, dan ligt ie binnenkort dood in zijn hokje.. er zit geen enkele voedingswaarde in gras, daar houdt ie het niet lang op uit... ik zou zo snel mogelijk naar de da gaan.... een nijn dat geen biks eet en geen andere dingen wil hebben is ziek!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 482
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn Fluffie die doet nu al 5 maanden met dezelfde hoeveelheid en ze groeit ook nog. Ze is op een goed gewicht en ook voor haar leeftijd!

jah totdat ze uitgegroeid is en het in de breedte gaat zitten..

maar goed je luistert toch niet, dus zoek het maar uit:grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laura, laat die discussie over 1 of 2 bakken of een eierdopje voer nou even zitten, daar ben je echt veel te laat mee. Je had voor je vakantie de kans om het allemaal goed te doen, maar daar was je toen te laks in.

Het gaat nu even om Zorro, dat hij niet eet. Je schreef zelf: "ik denk dat dat zijn einde gaat worden aangezien hij ongv 1 handje gras is de 2 weken vakantie heeft gegeten er ligt zat eten maar hij eet niet". Hij heeft 1 handje gras gegeten in twee weken, snap je dan zelf ook niet dat dat vƩƩl te weinig is en dat je met 'm naar een dierenarts toe moet als dat echt zo is?? En als je denkt dat het ouderdom is dan kun je hem misschien beter nu laten inslapen dan hem laten sterven door te weinig voeding, stilliggende darmen en alle problemen en ellende die daarbij komen kijken. Als het mijn konijn zou zijn zou ik er alles aan doen om te voorkomen dat het beestje pijn zou moeten lijden. Zelfs als dat zou betekenen dat ik hem zou moeten laten inslapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn laat bijna niet merken dat hij pijn heeft, dat zou roofdieren namelijk wel eens op een idee kunnen brengen. Dus dat jij niets vreemds aan hem merkt zou heel goed kunnen. Maar hij is natuurlijk niet voor niets gestopt met eten, dat heeft een oorzaak!

En anders liggen zijn darmen binnenkort stil en heeft hij zeker pijn. Wil je daarop wachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht eerst dat het ook aan kon liggen dat hij geen vriendinnetje hebt aangezien hij een half jaar met een vrouwtje gezeten heeft. En daarna los liep en Jackie en Fluffie kon zien en nou dat Jackie overleden is want fluffie is ook helemaal vanstreek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn konijnen geen mensen.

Dat klopt helemaal! En daarom moet je bij konijnen VEEL eerder ingrijpen als ze niet eten, omdat het geen mensen zijn. Bij konijnen kan dat namelijk binnen no-time fataal zijn, terwijl mensen het wel een tijdje uithouden zonder voedsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn vorige vriendinnetje is ook overleden toen at hij de eerste 2 maanden ook niet behalve gras, en daar vond ik een oplossing voor een knuffel. Maar nou eet hij sins het minderen weer niet. En ik denk noudat jackie dood is dat hij nu al helemaal niet meer gaat eten want hij is ook erg van slag en fluffie ook.

jij met je excuus tss. Ik had allang gegaan als mijn ouders mee werkte.

Zowieso ik mag Zorro nog wel laten castreren teminste als me moeder nog wel in een goede bui is aangezien de vakantie ver...... is gelopen en ze de hele tijd maar boos is.

En dan kan ik het ook vragen. Voor castratie mag/mocht ik eventueel wel als mijn moeder niet van gedachte verandert is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik met me excuus, jah sorry zo komt het over...

maar het blijkt dat je gewoon eigenwijs bent...

en dan zal ik nog ff doorzeuren, voor de castratie zal die toch moeten aansterken en eten...

dus heeft het geen zin om dan pas advies te vragen aan de dierenarts..

Je zou hem nog wel kunnen dwangvoeren als ie echt neits eet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

je nijn kan inderdaad minder lekker in zijn vel zitten door verdriet, maar ik denk zelf niet dat dat hier de oorzaak is... als ik je verhaal zo nog eens na lees is het gewoon allemaal behoorlijk vaag...je laat je dieren naar mijn idee veel te lang doorsukkelen... een konijn dat niet eet is ZIEK..geloof me en een da die zegt dat dat bij 8 jaar aan de leeftijd ligt vind ik niet heel geloofwaardig... 8 is helemaal niet oud voor een nijn!!! Met ander voer beginnen lijkt me nu helemala niet handig, je moet gewoon naar een goede da en uitzoeken waarom zorro helemaal niet eet.... als je dat van je moeder niet mag, kun je je afvragen of je uberhaubt nog wel dieren moet hebben...medische zorg is een basisbehoefte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, wat dacht je van konijn wat hooi proberen te geven, niet gelukt hooi beetje nat gemaakt hij likte alleen. Wat dacht je van Fluffie los gelaten en Zorro in de ren gezet. En erbij gebleven Fluffie was weer helemaal blij en Zorro werd erg actief. En begon te graven. Daarna terug in zijn hok gedaan en gras gegeven en dat at hij op. Toen hij het op had weer in zijn ren gezet toen ging hij lekker graven. Daarna weer terug in zijn hok weer gras gegeven en dat at hij op. Daarna een klein mini stukje brood gegeven dan had hij een klein hapje uit genomen. En nou zit hij gewoon in de ren.

Ik weet brood is misschien niet het beste maar een klein hapje kan voor Zorro nu geen kwaad.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je nijn kan inderdaad minder lekker in zijn vel zitten door verdriet, maar ik denk zelf niet dat dat hier de oorzaak is... als ik je verhaal zo nog eens na lees is het gewoon allemaal behoorlijk vaag...je laat je dieren naar mijn idee veel te lang doorsukkelen... een konijn dat niet eet is ZIEK..geloof me en een da die zegt dat dat bij 8 jaar aan de leeftijd ligt vind ik niet heel geloofwaardig... 8 is helemaal niet oud voor een nijn!!! Met ander voer beginnen lijkt me nu helemala niet handig, je moet gewoon naar een goede da en uitzoeken waarom zorro helemaal niet eet.... als je dat van je moeder niet mag, kun je je afvragen of je uberhaubt nog wel dieren moet hebben...medische zorg is een basisbehoefte...

Het leuke is. Ik mocht konijnen als ik er zelf voor zorgde. Probleem is geen vervoer en ten 2de als het veel geld gaat kosten zegt me moeder dat gaat niet gebeuren. Voor de hond gaat me moeder wel. Voor de poes ga ik dat mag wel. Maar mijn moeder heeft het niet op zorro aangezien hij haar aanvalt en een tijd heeft gehad dat hij vals deed toen hij los liep. Vind me moeder het niet nodig om met Zorro naar de dierenarts te gaan en een goede dierenarts is ver weg en dat heeft mijn pa niet voor mij over!;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, dat vind ik heel vervelend voor je en het lijkt me ook een nare situatie als je zo afhankelijk bent van je ouders... maargoed, je nijn moet nu wel weer gaan eten... misschien kun je eens proberen om een papje te maken van lauw water en wat biks... misschien wil ie dit wel oplikken?.. dat zou dan kunnen betekenen dat ie last heeft van zijn tandjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En even voor de duidelijkheid niet elk konijn word heel oud of even oud hoor! Of het nou gezond is of niet. Want mijn Jackie was maar 1 jaar en 7 maanden en is donderdag zomaar binnen 2 uur dood gegaan aan een hartstilstand ja! Dus de leeftijd maakt niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .