Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een slowchat topic waar je gezellig met je mede forumleden kan kletsen. Wil je even iets kwijt over jouw konijnen, zonder dat je dat een eigen topic wil geven. Dan kan dat in dit topic!

Let wel op: voor de waarde van het forum, voor de vindbaarheid, is het wel belangrijk om voor langer lopende dingen, zoals gezondheidsproblemen, koppelingen, en andere onderwerpen die voor andere konijnenbaasjes waarde hebben echt een eigen topic te openen. Dit topic is dus meer voor de korte, kleine konijnendingetjes waar een eigen topic wat overdreven is, maar wat je toch even wil delen met de rest!

- Wees aardig voor je mede-forummers, de forumregels gelden ook in dit topic!

- Discussiëren over een onderwerp hoort zonder dat je elkaar op de persoon aanvalt.

- Denk er wel aan dat alles wat je op internet zet, niet alleen op Bunnybunch, openbaar is. Denk dus na voor je iets over je privéleven post of je dit wel met de wereld wil delen.

Geplaatst:

Gisterochtend was ik met de hond aan het hardlopen in de polder en dacht ik net bij mijzelf dat het weer voorjaar aan het worden was! Twee hazen renden over een akker, boksend, vluchtend. Een teken dat het voortplantingsseizoen voor de wilde hazen en konijnen weer begonnen is. 

Het trieste was wel dat ik 's middags met de auto over de weg langs die akkers reed, en er twee hazen waren aangereden... mogelijk dus de twee die ik 's ochtends heb zien rennen 😢

• Verdrietig 3
Geplaatst:

Hier denkt Lodewijk ook alweer dat het lente is. De ochtendgym is weer in volle glorie begonnen. Er lag zelfs wat haar in de ren, dus het eerste hormonale akkefietje is er ook al geweest. Meestal vind ik elke lente er 2-3x iets. Scarlett reageert weinig op Lodewijk, maar soms pikt ze het gewoon niet meer en soms is hij te aggressief met eisen dat ze mee gaat rennen. Inmiddels maak ik me er niet meer zo druk om.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Gisteren was het echt flink aan het regenen hier en stond er gewoon een plas in de konijnenren! En dat terwijl de ren maar aan één kant open is, en daar ook nog voorzetramen zitten voor het onderste deel. Gelukkig is het vandaag weer wat beter. Zijn de konijnen gelijk ook weer een stuk actiever, als het mooier weer is. Met die regen zitten ze vooral achterin de ren te schuilen. 

Vroeger had ik ook wel van die buitenzit-bikkels, maar Sofie en Harold, die toch ook al op leeftijd raakt, niet. 

Geplaatst:

Hier de wegen na een maand ijs val glijpartijen naar zwembaden veranderd met heuze tsunami,s en gigantische diepe grote gaten🥴.

Zelfs de brandweer uren bezig geweest om het zoveel mogelijk weg te krijgen want bij elke auto kwam er weer een golf bij de buren hun huis in. Nog nooit zo heftig geweest sinds ik hier woon. 

Slalommend met de auto om die gaten te ontwijken. Ben zo blij dat de husbuns lekker binnen zitten en alleen gister van mij een plons water over zich heen kregen omdat ik met Kips bad liep te stunten 🤪 Was hun eigen schuld trouwens want ze liepen recht voor mijn voeten en tussen mijn benen door waardoor ik struikelde. 

Geplaatst:

Hier was ook de hele ren nat. Alleen het achterste gedeelte waar de catcubes staan is het droog. Daar zitten geen ramen maar dichte panelen. Maar altijd zitten de twee boeven voorin op het natte gedeelte als ik 's avonds binnenkom. Wat dan wel grappig is dat ze zich dan helemaal uit gaan rekken en dan op hun lijnzaadbrokje afkomen rennen. Konijnen..... begrijpen zal ik ze wel nooit.

Geplaatst:

In mijn volière waren bijna alle tegels nat. Geen plassen, misschien omdat de volière op een extra laag tegels staat, dus hoger dan het terras. Ik heb nog materiaal liggen om een deel van de zijkanten dicht te maken, maar het lijkt hier wel iedere dag vanuit een andere richting te regenen. Dus geen idee welke kant ik dicht zou moeten maken.

Geplaatst:
17 uren geleden, Marjoleink zei:

Dus geen idee welke kant ik dicht zou moeten maken.

Lijkt soms weinig uit te maken. Het was zelfs nat aan de kant waar het dicht is. Het is dan gewoon een soort condens. Van koud naar warmer en dan regen.

Geplaatst:

Ik heb de ziekenboeg weer eens opgetuigd. Vanmorgen toen ik naar buiten keek lag Micha in loaf houding op de catcube en toen ik terugkeek op de camera lag hij languit in de toiletbak. Niet geïnteresseerd in brokjes of wat anders dus het hele medicatie rataplan er weer in en contact leggen met mijn dierenarts.  Er was alleen 1 probleem, mijn massage-expert partner was weg voor een sollicitatiegesprek op bijna een uur afstand en ik heb geen rijbewijs. Ik heb er infacol bijgedaan op verzoek van de dierenarts maar het was juni 2024 dat hij voor het laatst buikpijn had dus wist even niet wat te doen. Ben na 4x infacol naar de huis, tuin en keukendierenarts om de hoek gelopen. Daar kon ik tussendoor om 12 uur gelukkig. Milde gasbuik. Eenmaal thuis gedwangvoerd en in de ziekenboeg gezet met Kushi. Daar had hij vrij snel weer zin in eten en keutels gelukkig.. en gelukkig had ik alleen mijn kleinere wijk vandaag dus dat kwam ook goed uit. Toen ik die wijk aan het wegbrengen was hebben ze ook allebei hooi gegeten. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Pffff, gelukkig is dat weer goed gekomen. 🥳Heb jij goede ervaringen met infacol? Ik begreep dat het afgeraden werd of heb ik dat verkeerd onthouden? 

Geplaatst:
42 minuten geleden, JokeC zei:

Pffff, gelukkig is dat weer goed gekomen. 🥳Heb jij goede ervaringen met infacol? Ik begreep dat het afgeraden werd of heb ik dat verkeerd onthouden? 

Ondertussen met Kushi ook al een keer infacol gebruikt in november. Zowel de dierenarts als Konijnenadvies Gelderland raadden dit mij aan dus ja

• Bedankt 1
Geplaatst:
5 uren geleden, Cheeta26 zei:

Er was alleen 1 probleem, mijn massage-expert partner was weg

Durfde je niet zelf te masseren of te wachten totdat je partner weer terug was? Wel paniek dan he? Ik heb dat altijd als ik de ren inkom en ben blij als ze alert zijn.

Geplaatst:
17 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Durfde je niet zelf te masseren of te wachten totdat je partner weer terug was? Wel paniek dan he? Ik heb dat altijd als ik de ren inkom en ben blij als ze alert zijn.

Nou echt paniek idd! Mijn dierenarts zei doe maar niet als je niet weet of je het wel goed doet dan kun je het erger maken. Mijn partner heeft bij de laatste medicatie ronde van de dag nog wel gemasseerd en vanmorgen was zijn buik weer nagenoeg soepel. Ze zitten nu alweer een halfuurtje buiten. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Moet ik het er gisteravond net over hebben. Ik  kom gisteravond laat, eigenlijk vanmorgen vroeg in de ren en Rosie  komt niet op haar lijnzaadbrokje af. Dan is er NOOD!!

Ze dook voor me weg en ik met mijn zaklamp in de ene hand probeerde haar te pakken. Lukte niet. Af en toe ging ze languit liggen maar als ik in haar buurt kwam, speerde ze weg. Onze dochter was thuis maar sliep al. Ik kon op dat moment niets en heb haar een appje gestuurd want zij staat altijd vroeg op. Ze constateerde inderdaad dat Rosie niet helemaal Oké was, maar ze nam wel gedroogde kruiden aan. Dus we hebben het nog aangekeken en niets gedaan. Vanmiddag zat ze hooi met kruiden te knabbelen en later at ze weer brokjes.

Soms denk ik: zal ik alleen maar brokjes gaan voeren? Ik zoek het toch in het groenvoer. Elke dag geef ik een klein beetje gras. Toch weer niet goed gevallen? Zat het in het fluitenkruid dat ik weer toegevoegd had?

Geplaatst:

Fijn dat Micha en Rosie weer zijn opgeknapt. Dat is weer een opluchting.

@To van de Veluwe dat is vaak ‘s avonds laat hè? Heel irritant. Dan sta je in de winter binnen een ziekenboeg te maken terwijl je eigenlijk al veel te laat onderweg naar je bed was. Of als het lichte klachten zijn of goede buitentemperaturen laat je ze dan toch maar buiten, al voelt dat meestal ook niet prettig.

Geplaatst:
Op 28-2-2026 om 11:53, Lienappelsien zei:

Rosie weer zijn opgeknapt. Dat is weer een opluchting.

Rosie stelt ons voor verrassingen. Zaterdag at ze weer brokjes en zaterdagavond nam ze ook een lijnzaadbrokje aan. Zondagmorgen ging ik brokjes strooien maar Rosie verroerde geen vin. Dochter ingeseind want ik moest een paar uur weg. Ze heeft Rosie in het hok gezet en heeft even gekeken of ze wilde eten. Nee dus. Toen is ze gaan masseren (ze liet zich makkelijk oppakken) en is metacam en ciseral gaan geven. 's Middags met dwangvoeding begonnen. We hebben haar opgesloten gelaten. En 's avonds na het dwangvoeren pakte ze toch een brokje aan. Ze leek wat levendiger maar ja dat kan door de pijnstilling gekomen zijn. Ze was ook weer  nieuwsgierig voor haar omgeving. Even kijken hoe het maandag is. 

En kijken of we naar de DA moeten of dat we het zelf kunnen redden.

Geplaatst:
Op 28-2-2026 om 11:53, Lienappelsien zei:

of goede buitentemperaturen laat je ze dan toch maar buiten, al voelt dat meestal ook niet prettig.

Ik heb een overdekte ren en in die ren staat nog het hok dat ik eerder had. Het is een hok dat een eind van de grond staat. Daar doe ik dan goed stro in en laat ik het konijn gewoon buiten in de ren in het hok.  Het hok staat ook in dat gedeelte van het hok dat dichte panelen heeft.

Geplaatst:
11 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Rosie stelt ons voor verrassingen. Zaterdag at ze weer brokjes en zaterdagavond nam ze ook een lijnzaadbrokje aan. Zondagmorgen ging ik brokjes strooien maar Rosie verroerde geen vin. Dochter ingeseind want ik moest een paar uur weg. Ze heeft Rosie in het hok gezet en heeft even gekeken of ze wilde eten. Nee dus. Toen is ze gaan masseren (ze liet zich makkelijk oppakken) en is metacam en ciseral gaan geven. 's Middags met dwangvoeding begonnen. We hebben haar opgesloten gelaten. En 's avonds na het dwangvoeren pakte ze toch een brokje aan. Ze leek wat levendiger maar ja dat kan door de pijnstilling gekomen zijn. Ze was ook weer  nieuwsgierig voor haar omgeving. Even kijken hoe het maandag is. 

En kijken of we naar de DA moeten of dat we het zelf kunnen redden.

Hoe gaat het nu met Rosie? Balen dat er dan toch iets niet lekker zit.

11 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik heb een overdekte ren en in die ren staat nog het hok dat ik eerder had. Het is een hok dat een eind van de grond staat. Daar doe ik dan goed stro in en laat ik het konijn gewoon buiten in de ren in het hok.  Het hok staat ook in dat gedeelte van het hok dat dichte panelen heeft.

Dat zou ik ook nog kunnen doen in zo’n geval, als derde optie. Nooit zo aan gedacht, dus bedankt voor het idee. Je kan er dan natuurlijk ook nog een snuggle safe bij leggen. Ze is dan in ieder geval wel verplicht op stro (al kan ze het wegduwen), dat is dan het voordeel ten opzichte van in de hele ren laten waar ze dan misschien op de koude tegels blijft liggen. 👍Nadeel is wel dat het kouder is dan een ziekenboeg binnen en dat ze dan toch in het hok al in een andere omgeving zitten en zonder maatje. Maar bij redelijke temperaturen wel een snelle oplossing! 

Geplaatst:
8 uren geleden, Lienappelsien zei:

zonder maatje

Tegen het hok staat een dichte ladder. En Flo gaat dan op de ladder/trap bovenaan liggen. Rosie dicht tegen de tralies aan en zien ze elkaar en liggen ze ook dicht bij elkaar. In dat ene gedeelte van het hok zitten tralies. Het andere deel is een dicht deurtje. 
Rosie eet wel wat meer maar we zijn er nog niet. Toch oogt ze niet erg ziek. Is wel levendig. Maar we gaan nog even door met pijnstilling. 
ze trapte inderdaad het stro weg. 

Geplaatst:
18 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Tegen het hok staat een dichte ladder. En Flo gaat dan op de ladder/trap bovenaan liggen. Rosie dicht tegen de tralies aan en zien ze elkaar en liggen ze ook dicht bij elkaar. In dat ene gedeelte van het hok zitten tralies. Het andere deel is een dicht deurtje. 
Rosie eet wel wat meer maar we zijn er nog niet. Toch oogt ze niet erg ziek. Is wel levendig. Maar we gaan nog even door met pijnstilling. 
ze trapte inderdaad het stro weg. 

Hoe gaat het nu met Rosie?

Geplaatst:
4 uren geleden, Lappie2 zei:

Hoe gaat het nu met Rosie?

Elke keer na de medicijnen begon ze weer wat te eten, maar ze was er nog niet. Vannacht nog een snuggle safe in het hok gelegd maar ze trapte het stro niet meer opzij. Vanmorgen was ze weer veel levendiger. Onze dochter heeft haar weer vrijgelaten en ze begon alles weer te verkennen. En Flo huppelde blij achter haar aan. Vanmiddag kwam ze weer om een knabbeltje bedelen. Het lijkt dus voorbij te gaan. Ze at ook weer haar blindedarmkeutels op. Dus we hebben hoop dat het hier bij blijft. Wel fijn dat we van de DA die medicijnen in huis mogen hebben.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
21 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Elke keer na de medicijnen begon ze weer wat te eten, maar ze was er nog niet. Vannacht nog een snuggle safe in het hok gelegd maar ze trapte het stro niet meer opzij. Vanmorgen was ze weer veel levendiger. Onze dochter heeft haar weer vrijgelaten en ze begon alles weer te verkennen. En Flo huppelde blij achter haar aan. Vanmiddag kwam ze weer om een knabbeltje bedelen. Het lijkt dus voorbij te gaan. Ze at ook weer haar blindedarmkeutels op. Dus we hebben hoop dat het hier bij blijft. Wel fijn dat we van de DA die medicijnen in huis mogen hebben.

Ook bij Leeuw was het even paniek gisteravond. Hij at weinig en was niet zo happy. Dikke harde buik dus flink gemasseerd en extra maagdarm snoepjes en druppels gegeven. Ook vanmorgen was hij nog wat suffig maar dochter moest naar school en ik naar werk. Hij at wel de peterselie gelukkig en at een beetje witlof. Elk half uur op de cam gekeken en zag dat hij wel wat uit de bakjes at gelukkig. Vanmiddag thuis had hij een flinke poep gedaan. Dus duidelijk dat dat hem dwars had gezeten. Schoon gemaakt en hij begon weer lekker te knabbelen. Hou hem vandaag goed in de gaten en anders morgen naar de da. 

Voor nu lijkt het gevaar geweken 🙏🏼

Hoe doet Rosie het vandaag? 

Ben bang dat het bij Leeuw door de rui komt. Toch al flink wat haar overal. Straks flink borstelen en extra stofzuigen. 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .