Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, Lappie2 zei:

Hoe doet Rosie het vandaag? 

Eigenlijk is ze weer als vanouds. Zo blij met die medicijnen in huis.  Maar echt konijndeskundige DA hebben we hier volgens mij niet. Wel wat verderop. Ooit ben ik hogerop gegaan en dat kostte aardig wat geld en dan toch nog met dodelijke afloop. 

Ooit eens met een hond in Utrecht geweest. Dat was echt een belevenis. Net een echt ziekenhuis. Allerlei artsen erbij (hond met huiduitslag en haaruitval) en op het laatst een oogarts. En die kende het probleem: goedkoop tubetje ogenzalf dat mensen ook gebruiken en de ziekte kregen we onder controle door het op zijn huid te smeren. Dat bezoek heeft dus gelukkig wel resultaat opgeleverd. Zou de gemiddelde DA niet meer van honden/katten weten dan van konijnen?

Geplaatst:

Fijn dat Rosie en Leeuw weer zijn opgeknapt!

En wat lief dat Flo haar dan op zoekt en zo bij haar kont zitten! Wéér een voorbeeld dat het echt groepsdieren zijn en veel gelukkiger met een maatje zijn🥰

• Mee eens! 1
Geplaatst:
21 uren geleden, Lienappelsien zei:

Fijn dat Rosie en Leeuw weer zijn opgeknapt!

En wat lief dat Flo haar dan op zoekt en zo bij haar kont zitten! Wéér een voorbeeld dat het echt groepsdieren zijn en veel gelukkiger met een maatje zijn🥰

Nu lijkt het net of ik zei dat ze bij haar kont komt zitten 😅
Typo, moest natuurlijk bij haar komt zitten zijn haha

• Haha 3
Geplaatst:
3 uren geleden, Lienappelsien zei:

Nu lijkt het net of ik zei dat ze bij haar kont komt zitten 😅
Typo, moest natuurlijk bij haar komt zitten zijn haha

Ik was het er nog meer eens ook 😂😂😂

• Haha 1
Geplaatst:

Lodewijk had gisteren ook even een moment van geen brokjes eten. Gelukkig kon ik op de camera zien dat hij 1,5 uur daarvoor wel hooi had gegeten. 

Even later kwam er een flinke dikke keutel uit. Helemaal langwerpig. En toen ging hij weer eten gelukkig. 

Even extra mout de komende week en goed opletten met 0,0 suiker zoals fruit of wortel schillen. Scarlett kwam ook al zo lastig door de verharing heen en is pissig dat ze telkens geborsteld moet worden. 

Geplaatst:

Ze eten hier een stuk minder graag verse groenten. Vooral witlof - wat altijd favoriet was - gaat er nog maar met mate in. Nu dus maar iets minder groenvoer, maar wel meer variatie in wat ze krijgen. Dat doe ik nu een week, en dat eten ze wel goed op. Misschien was ik gewoon iets te lui geworden met afwisselen, en kregen ze deze winter iets te veel het zelfde? Verder lijkt er niets met ze te zijn namelijk 😂

Geplaatst:

Dat is opvallend: bij ons zijn groenten ook minder favoriet dan voorheen. En ook witlof waar ze dol op waren, is niet meer het eerste wat ze eruit pikken. Zou het met de kwaliteit/smaak te maken kunnen hebben? Of met de lentekriebels of de rui?

Misschien inderdaad wel een goed idee om eens wat aan te passen. De rui van dikke wintervacht naar lente-jasje is best zwaar, zelfs voor binnenkonijnen, en ik vind het een moeilijke periode om oorzaak en gevolg te ontdekken voor verandering in gedrag, eten en drinken, plassen en keutelen. 

Geplaatst:

Ik vroeg het mij ook al af, maar zelfs de witlof van de biologische winkel aten ze niet veel beter. Nu dus maar even wat meer wisselen. Nadeel is alleen dat ik op het moment niet veel meer in de eigen tuin heb staan, zo aan het eind van de winter. In de zomer is het toch makkelijker om meer gevarieerde groenten aan te bieden. 

Geplaatst:

Hier ook een stuk minder blij met hun groen. Ze eten het wel maar met lange tanden. Ik kocht altijd dikke bij 1 winkel waar ze grote bossen verkopen maar daar haalden ze hun neus voor op. En zelfs ik vind het minder smaken. Dus kleinere bosjes van de supermarkt en die ruiken en smaken heerlijk en dat eten ze gewoon. Maar alle soorten sla en witlof eten ze dus de afgelopen weken met minder enthousiasme. 

Bleekselderij en komkommer peterselie eten ze dan wel weer en ze zijn verzot op radijsjes en het blad. 

Zal wel met de tijd van het jaar te maken hebben dat de smaak minder lekker is of zo...🤷🏼‍♀️ 

Geplaatst:
38 minuten geleden, Lappie2 zei:

Hier ook een stuk minder blij met hun groen. Ze eten het wel maar met lange tanden. Ik kocht altijd dikke bij 1 winkel waar ze grote bossen verkopen maar daar haalden ze hun neus voor op. En zelfs ik vind het minder smaken. Dus kleinere bosjes van de supermarkt en die ruiken en smaken heerlijk en dat eten ze gewoon. Maar alle soorten sla en witlof eten ze dus de afgelopen weken met minder enthousiasme. 

Bleekselderij en komkommer peterselie eten ze dan wel weer en ze zijn verzot op radijsjes en het blad. 

Zal wel met de tijd van het jaar te maken hebben dat de smaak minder lekker is of zo...🤷🏼‍♀️ 

Dikke is natuurlijk Dille 🤪

• Haha 1
Geplaatst:

Ja @Lienappelsienwe zijn lekker bezig he 😅😂

Ondertussen zijn we weer in Nederland aangekomen vandaag. Was een 4 seizoenen rit van 11 uur. Flinke sneeuw en ijs, heerlijke zon met 17 graden, toen een lading wind en voor Nederland een gigantische wolkbreuk. In Nederland nu kouder dan in Polen 🥶 gelukkig mijn warme trui en nep dons jas meegenomen. 😇

Matrassen zeiknat want die lagen boven waar precies het dak heeft gelekt. Liggen nu te drogen tegen de verwarming. Straks vuilnis zakken omheen doen en hopelijk kunnen we wat slaap pakken.

Laatste keer in mijn huis 😥 Heb er vrede mee maar blijft toch moeilijk om er straks echt afscheid van te moeten nemen... 

• Verdrietig 1
Geplaatst:
13 uren geleden, Lappie2 zei:

Ja @Lienappelsienwe zijn lekker bezig he 😅😂

Ondertussen zijn we weer in Nederland aangekomen vandaag. Was een 4 seizoenen rit van 11 uur. Flinke sneeuw en ijs, heerlijke zon met 17 graden, toen een lading wind en voor Nederland een gigantische wolkbreuk. In Nederland nu kouder dan in Polen 🥶 gelukkig mijn warme trui en nep dons jas meegenomen. 😇

Matrassen zeiknat want die lagen boven waar precies het dak heeft gelekt. Liggen nu te drogen tegen de verwarming. Straks vuilnis zakken omheen doen en hopelijk kunnen we wat slaap pakken.

Laatste keer in mijn huis 😥 Heb er vrede mee maar blijft toch moeilijk om er straks echt afscheid van te moeten nemen... 

haha inderdaad.

Welkom terug in Nederland! Succes met afscheid nemen van je huis… Ga je daarna dan ook minder vaak terug naar Nederland?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 uren geleden, Lienappelsien zei:

haha inderdaad.

Welkom terug in Nederland! Succes met afscheid nemen van je huis… Ga je daarna dan ook minder vaak terug naar Nederland?

Dankjewel 🤗

We willen ons busje ombouwen tot klein campertje om toch nog eens naar NL te komen. Vroeger kwam ik hier om de paar maanden. Toen heel veel jaren niet en nu het laatste jaar weer om de paar maanden om het huis leeg te krijgen. Deze keer wel een stuk duurder rijden 😱🤑 

Geplaatst:

Hier eten ze nu wel weer witlof. Maar ze houden denk ik meer van andijvie. Op dit moment staat er zat in de tuin. Volop gras maar ook fluitenkruid en paardenbloem begint ook. Maar ik durf het niet te voeren. Bang voor weer een gasbuik bij Rosie.  De hele winter een handje gras gegeven en het ging nu toch weer fout. Niet gezegd dat het in het gras zit maar toch. We gaan er altijd maar vanuit als ze niet eet dat ze een gasbuik heeft.

Geplaatst:

Hier maken ze sinds een paar dagen de schaal niet meer helemaal leeg. Het enige wat anders is de snack komkommer.  Die heb ik nu van de AH ipv Nettorama.  Ik voer nu wat minder.

Micha besloot vanmorgen dat hij de 25 cm brede "steeg" tussen hun ren en de muur van gestapelde stenen wilde bekijken. Hij liep helemaal door tot hij niet verder kan (de schutting) Met een schrob-bezem voor zijn neus gehouden zodat hij omkeerde en weer terug de ren in ging. Kreeg me toch een boos gezicht van hem!! Heb het meeste blad uit de steeg gehaald en geblokkeerd nu 

Ik was al van plan om de zandbak dit weekend terug in de ren te zetten en heb dat vanmorgen meteen gedaan. 

• Vind ik leuk 2
  • Haha 2
Geplaatst:
4 uren geleden, Cheeta26 zei:

Hier maken ze sinds een paar dagen de schaal niet meer helemaal leeg. Het enige wat anders is de snack komkommer.  Die heb ik nu van de AH ipv Nettorama.  Ik voer nu wat minder.

Micha besloot vanmorgen dat hij de 25 cm brede "steeg" tussen hun ren en de muur van gestapelde stenen wilde bekijken. Hij liep helemaal door tot hij niet verder kan (de schutting) Met een schrob-bezem voor zijn neus gehouden zodat hij omkeerde en weer terug de ren in ging. Kreeg me toch een boos gezicht van hem!! Heb het meeste blad uit de steeg gehaald en geblokkeerd nu 

Ik was al van plan om de zandbak dit weekend terug in de ren te zetten en heb dat vanmorgen meteen gedaan. 

Geweldig om te zien dat hij zo geniet! 😃

Geplaatst:
5 uren geleden, Cheeta26 zei:

Ik vind jouw opnamen altijd scherp opgenomen en ook leuk. Ik ben bang dat de afstand van onze router naar de ren het niet kan overbruggen. Het is maar een meter of 5.

Zo'n camera is toch geweldig!

Geplaatst:
21 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik vind jouw opnamen altijd scherp opgenomen en ook leuk. Ik ben bang dat de afstand van onze router naar de ren het niet kan overbruggen. Het is maar een meter of 5.

Zo'n camera is toch geweldig!

Ja en de zandbak staat nu dichterbij de camera dan vorig jaar!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .