Evee Geplaatst: 17 september Geplaatst: 17 september Op termijn zal dit forum vervangen worden door een Discord-server . Voorlopig blijft het forum gewoon bestaan en zullen we beide platformen naast elkaar gaan gebruiken. Wat is Discord? Discord is een gratis app, te gebruiken op je telefoon, tablet of computer, waar je: - Met elkaar kunt chatten in verschillende forumonderdelen en kanalen. - Makkelijk foto's en filmpjes kunt delen! - Het delen van links vaker al zijn toegestaan (wel relevante links, geen spam) - Er zijn ook spraakkanalen voor live gesprekken, samen gamen, samen iets kijken. Hoe werkt het? Download de app of gebruik de website: https://discord.com Maak een gratis account aan. Klik op de uitnodigingslink die we in dit topic delen om lid te worden van onze server. 1 Quote
Evee Geplaatst: 17 september Auteur Geplaatst: 17 september Link om toegang tot onze server te krijgen: https://discord.gg/KhkryGzT7M Quote
Cheeta26 Geplaatst: 17 september Geplaatst: 17 september Wat leuk! Ik krijg bij het beantwoorden van de vragen alleen de melding dat de vereisten van de server zijn gewijzigd, sluit het scherm en probeer het opnieuw? Quote
Cheeta26 Geplaatst: 17 september Geplaatst: 17 september Het is nu gelukt. Heb de beschrijving van de konijnen wat ingekort 1 Quote
Lappie2 Geplaatst: 17 september Geplaatst: 17 september Helaas kan ik op mijn telefoon geen apps meer instaleren. En dat ding is zo irritant dat ik steeds doorgestuurd word om de app te installeren of het geboorte jaar niet kan invullen. Dus dat doe ik morgen op de laptop. En als ik dit jaar een nieuwe foon koop Installeer ik m erop. 😇 Quote
bunnyempress Geplaatst: 18 september Geplaatst: 18 september Ik moest even graven, maar mijn oude Discord account is in 2024 weggegaan. Oops! Even opnieuw registreren en ik zit in de wachtrij. Quote
Evee Geplaatst: 18 september Auteur Geplaatst: 18 september Fijn! Voor nu moet ik even "goedkeuren" en handmatig aan de groep leden toevoegen. Het kan zijn dat ik dat gewoon open zet in de toekomst. 1 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 19 september Geplaatst: 19 september Ik heb nog nooit van discord gehoord en moet me er even in gaan verdiepen. Quote
Evee Geplaatst: 26 september Auteur Geplaatst: 26 september Ik zou aanraden niet te lang te wachten en gewoon lid te worden 😄 Dan kun je juist rustig wennen er aan. Ik ben van plan binnenkort ook een spelletjes uurtje te houden in de discord. En als er interesse in is, kunnen we er ook een konijnenquiz houden? Hebben we in het verleden ook wel eens gedaan. 1 Quote
Lappie2 Geplaatst: 26 september Geplaatst: 26 september Als het goed is, is het nu gelukt. Duurde even 😜 Quote
happy211 Geplaatst: 26 september Geplaatst: 26 september Ik ben altijd in voor een leuke quiz 🙂 Quote
Lappie2 Geplaatst: 27 september Geplaatst: 27 september Ik sta sinds gister, volgens Discord, te wachten op jouw goedkeuring @Evee...🤔 Kan jij dat zien? Misschien is er iets fout gegaan...🙈 Quote
Evee Geplaatst: 27 september Auteur Geplaatst: 27 september 5 uren geleden, Lappie2 zei: Ik sta sinds gister, volgens Discord, te wachten op jouw goedkeuring @Evee...🤔 Kan jij dat zien? Misschien is er iets fout gegaan...🙈 Goedgekeurd ✅️ 1 Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 29 september Geplaatst: 29 september Ik ook! Het lukte eerst niet je aan te melden, maar blijkbaar was de omschrijving van mijn konijnen te lang 🤣 1 Quote
Evee Geplaatst: 29 september Auteur Geplaatst: 29 september Ik moest iets invullen, het gaat er vooral om dat het even een check is dat je een echt mens bent 😉 Dus als je "harig", met "met vier potjes" de namen of iets anders kort in vult, is het al goed 😄 1 Quote
Cheeta26 Geplaatst: 29 september Geplaatst: 29 september 39 minuten geleden, Annasbeestenbende zei: Ik ook! Het lukte eerst niet je aan te melden, maar blijkbaar was de omschrijving van mijn konijnen te lang 🤣 Ik had hetzelfde, toen ik de beschrijving had ingekort ging het wel 1 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 29 september Geplaatst: 29 september 7 uren geleden, Evee zei: harig", met "met vier potjes" Haha, ik zag de associatie van haring met vier potjes. Is Discord veilig? Zag dat er verschillend over gesproken wordt op internet. Quote
Evee Geplaatst: 30 september Auteur Geplaatst: 30 september Het is internet, dus nee, volgens mij is dat nergens echt 100% veilig. Zelfs het bunnybunch forum niet. Het ligt er aan hoe je het gebruikt en aan welke groepen je er deelneemt. Onder de 13 jaar hebben kinderen geen toegang tot discord. Het verdienmodel is gegevens gebruik, dus wees je ook bewust dat wat je invoert aan gegevens in discord, gebruikt kan worden, met name voor gerichte reclames. Maar ook dat is niet anders of nieuw dan op andere plekken op internet. Quote
Lollie Geplaatst: 30 september Geplaatst: 30 september 18 uren geleden, Evee zei: Onder de 13 jaar hebben kinderen geen toegang tot discord. Kleine toevoeging dat het volgens mij zo simpel is als zeggen dat je 13+ bent. Maar dat geldt voor wel meer sociale media. Dacht dat Discord wel bekend stond om redelijk privacyvriendelijk in vergelijking met andere van dit soort dingen? Quote
Evee Geplaatst: 1 oktober Auteur Geplaatst: 1 oktober Klopt, leeftijdschecks zijn altijd te omzeilen. Maar daar ligt in mijn ogen ook wel een grote rol voor toezicht van ouders, opletten wat je kind online doet. De echt grote problemen die er met discord zijn, zijn voor zo ver ik weet meer met te mensen die in groepen belanden waar illegale dingen gebeuren. Dat is niet uniek voor discord, maar heb je overal online. De alternatieven zijn beperkt. Het huidige forum is te duur en daarvan ligt alle verantwoordelijkheid voor de opgeslagen persoonsgegevens bij mij. Ik denk dat discord een prima alternatief bied. Maar het is natuurlijk je vrije keuze om wel of niet over te gaan. Feit is wel dat het huidige forum niet blijft. Je hebt ook zelf de keuze met welke gegevens je aanmeld. Maak gerust een anoniem emailadres aan en een alternatieve naam, zodat het minder makkelijk naar jou als persoon is te herleiden. Mocht je suggesties hebben voor andere alternatieven laat het gerust weten, ik wil er best naar kijken. Maar voor nu is de keuze op discord gevallen en het plan begin 2026 afscheid te nemen van het forum. 1 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 1 oktober Geplaatst: 1 oktober 17 uren geleden, Evee zei: Je hebt ook zelf de keuze met welke gegevens je aanmeld. Maak gerust een anoniem emailadres aan en een alternatieve naam, zodat het minder makkelijk naar jou als persoon is te herleiden. Kun je als je dat doet, wel je forum naam nog gebruiken of verandert dat dan ook. Quote
Evee Geplaatst: 2 oktober Auteur Geplaatst: 2 oktober Ja dat kan. Je kan op discord per server je naam aanpassen. Je kan dus gewoon je forumnaam gebruiken, maar mocht je wat anders willen, kan dat ook. Je hebt een login naam voor discord zelf. Maar kan de gebruikersnaam die mensen zien dus zelf aanpassen. Quote
Lappie2 Geplaatst: 2 oktober Geplaatst: 2 oktober 7 uren geleden, To van de Veluwe zei: Kun je als je dat doet, wel je forum naam nog gebruiken of verandert dat dan ook. Ik heb me aangemeld als Lappie2. Tot zover ben ik al. Nu de rest nog uitvissen 🙈🤪 @Evee Alle oude posts die hier zijn verdwijnen? Quote
Roos-Anne Geplaatst: 5 oktober Geplaatst: 5 oktober Het account van website bij bunnynunch verdwijnt automatisch als het forum wordt afgesloten? Of moeten we ons account verwijderen? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.