Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Altijd leuk, een konijn dat op vrijdagavond stopt met eten 😞 en om het nog erger te maken, heb ik sinds vanochtend heftige diarree, dus kan ik eigenlijk het huis niet uit.

Gelukkig nog wel twee positieve dingen: hij heeft net wel een stukje appel op dus is gelukkig nog wel voor iets over te halen en mijn dierenarts is op zaterdagochtend ook open. Maar ik vermoed dat het tandproblemen zijn, dat heeft hij al vaker gehad, en dat zullen ze pas maandag kunnen verhelpen.

• Verdrietig 2
Geplaatst:

Dat is altijd op van die momenten dat het eigenlijk niet uit komt, maar je moet er dan toch mee omgaan. Gelukkig dat hij wel weer eet en het er op lijkt dat je het dierenartsbezoekje tot maandag kan uitstellen. 

Geplaatst:

We hadden een afspraak om 11u bij de dierenarts. Gelukkig voelde ik me fit genoeg om mee te gaan, nog wel slap maar in ieder geval kon ik een half uur bij de wc vandaan blijven zonder problemen.

Helaas ging het met Apollo steeds slechter. Ik had nog wat meer appel voor hem, maar van de 3 stukjes die ik hem om 10 uur gaf, at hij er maar 1 op en daar deed hij heel lang over. Hij was echt zeilig en er zat geen beweging in. 

In de auto ging het nog slechter, hij lag op zijn zij en ademde zwaar. 

Toen de dierenarts hem aanraakte om hem te gaan onderzoeken, piepte hij van de pijn. Hij was ook helemaal slap, zakte steeds verder weg. De dierenarts heeft de spuit klaargemaakt, maar het was eigenlijk al niet meer nodig, hij was al aan het sterven. 

Hij is 9 jaar oud geworden, waarvan hij 6 jaar bij mij heeft mogen wonen en 5 jaar met Artemis samen. Het afgelopen halfjaar was het echt een oud mannetje geworden, hij was blind geworden en verzorgde zich minder goed. Ondanks dat zei de dierenarts bij de controle dit voorjaar dat hij er nog fit uitzag voor zijn leeftijd. Hij heeft ook weinig gemankeerd in zijn tijd bij ons, af en toe wat last van haakjes op zijn kiezen. Hij heeft het goed gehad.

Wat het precies was weten we niet zeker. De dierenarts vermoed iets neurologisch zoals een hersenbloeding omdat hij zijn hoofdje steeds liet zakken. Ik zei in de auto al tegen mijn man, toen ik Apollo zo zag liggen, dat ik rekening hield met het scenario dat we hem niet meer mee naar huis zouden nemen. Toen we daar aankwamen en hij zo zwak ademde was het duidelijk dat dat de uitkomst zou zijn. Ze heeft hem ook niet heel lang onderzocht, hij had zo veel pijn en was al zo zwak, dat inslapen de beste optie was.

We hebben voor maandagochtend een afspraak gemaakt bij het crematorium.

• Verdrietig 7
Geplaatst:

Pfff, vreselijk toch weer zo'n verlies van een geliefd moppie.😢 Heel veel sterkte met het missen van Apollo, het zal er flink inhakken. Hoe is Artemis eronder?

• Bedankt 1
Geplaatst:

@JokeC Artemis is vorig jaar overleden, ook op zeer mooie leeftijd, 10 jaar. Apollo's nieuwe maatje Pandora doet het wel goed. Zij waren niet heel klef, dus ze rouwt niet echt. Heeft wel kort aan hem gesnuffeld toen ik hem bij thuiskomst in ren legde maar vond het eigenlijk maar niets, veel stampen ook. 

Ik merk wel weer direct: een konijn heeft een maatje nodig. Ookal is ze niet ongelukkig, ze staat wel veel vaker op de uitkijk, ze was altijd al wat schuw en schrikachtig maar dat is nu nog meer. Zolang ze bij Apollo was heb ik haar zelden horen stampen (alleen als ik haar moest oppakken voor de dierenarts) maar deze week nu wel wat vaker. 

Ik ben benieuwd met welk nieuw maatje zij thuiskomt en hoe de koppeling gaat. De koppeling met Apollo was super makkelijk, de goedzak vond alles prima.

Geplaatst:

Heb je al een nieuwe vriendin op het oog? Mannetjes zijn vaak makkelijker te koppelen dan vrouwtjes is mijn ervaring (voor zover je daar in algemene zin iets over kunt zeggen). Het is toch altijd weer spannend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .