Ga naar inhoud

Welke reismand/reistas hebben jullie?


Aanbevolen berichten

Ik heb een bak waar je ook een kat in kunt vervoeren. De onderste bak slaapt de kat in. Die bak staat onder een laag tafeltje. Als ik met de konijnen naar de DA moet, maak ik de onderbak schoon en gaan de konijnen er even in. Het bovenste gedeelte erop en wegwezen. Maar ik vind dat bij mij wel gauw dat rooster eruit valt. Bij Evee (Trotter 2) zie je ook zo'n soort rooster. Maar Evee kennende zal dat een goede reiskoffer zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Evee zei:

Ik gebruik de trotter 2 uit de webwinkel hier. Stevig, net wat meer ruimte en de helften zijn in elkaar op te bergen. 

 

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/savic-reismand-trotter-2.html

 

 

Inderdaad.

Een mooi bakkie.
Stevig en dus veilig.

Kun je misschien ook nog gebruiken in de buitenren als hokje waar ze in kunnen gaan.

Dan zijn ze ook gelijk gewend aan de box.

Of is dit gek gedacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat kan ook. Zeker voor konijnen die wegschieten als je met een reismand aankomt kan het handig zijn de mand een tijd in de ren te zetten als extra schuilplek, zodat ze het leren kennen en niet wantrouwen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een zeer grote variant van die van @Evee maar onze konijnen zijn samen 8kg, dus ik wilde een reismand waar ze veilig in kunnen.

Tot 15kg kan de onze, dus kan er ook een oude handdoek in, wat hooi e.d. Ik heb hem niet buitenstaan, want de onderkant is glad en daar houden de meeste konijnen niet van. Wel is dat makkelijk met schoonmaken. Scarlett bijt handdoeken kapot, dus dat werkt niet voor ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Forsa zei:

Kun je misschien ook nog gebruiken in de buitenren als hokje waar ze in kunnen gaan.

Dan zijn ze ook gelijk gewend aan de box.

Tegen de tijd dat ze weer gevaccineerd moeten worden zet ik de bak voor even in de ren terwijl ik ondertussen daar ook in de buurt ben. Nou ze vliegen erin omdat ik een loop in stukjes erin gooi. En dan lopen ze erin eruit erin eruit. Dan de onvermijdelijke dag. Ik denk dan altijd zal je net zien dat...... maar het lukt tot nu toe iedere keer op deze manier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 7-3-2024 om 22:17, Evee zei:

Ik gebruik de trotter 2 uit de webwinkel hier. Stevig, net wat meer ruimte en de helften zijn in elkaar op te bergen. 

 

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/savic-reismand-trotter-2.html

 

 

Excuus voor de nog late reactie:

 

Maar wat bedoel je met de helften zijn in elkaar op te bergen?
En past bv aan het deurtje ook een klein waterflesje of voerbakje met wat groenvoer oid voor als de trip net wat langer duurt / kans op file onderweg etc? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Forsa zei:

 

Excuus voor de nog late reactie:

 

Maar wat bedoel je met de helften zijn in elkaar op te bergen?
En past bv aan het deurtje ook een klein waterflesje of voerbakje met wat groenvoer oid voor als de trip net wat langer duurt / kans op file onderweg etc? 

Dat als je het los maakt je de bovenkant om kan draaien en erin doet. Neemt zo minder ruimte in beslag.

 

Ik neem altijd een flesje water mee en een bakje om het water in te doen plus wat voer in een zakje voor het geval er iets gebeurt.

 

Lappie namen we altijd los mee voor de controles en vaccinaties. Alleen toen hij heel ziek was in de reisbak.

Deze 2 in een eigen reisbak. Vind ze net te klein voor 2 nijnen tegelijk en los kunnen ze absoluut niet.

 

Een week voor dat ze naar DA gaan zet ik die dingen bij hun neer. Dekentje erin, wat eten etc... Gaat tot nu toe goed. Wel grappig dat ze ook echt hun eigen bak uitkiezen.

 

Kleine heeft de oude van Lap en Leeuw zijn bak uit zijn oude tijd die we van de oude eigenaren erbij kregen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Lappie2 zei:

Lappie namen we altijd los mee voor de controles en vaccinaties.

 

Dat zou ik niet durven. Ik zou bang dat hij weg rent of door de auto slingert bij hard remmen of ongeluk.

 

Denk dat een reismandje ook best veilig kan zijn ter beschutting. Als je de juiste hebt en de spulletjes er in.

 

Water en bakje en eten meenemen zal ik sowieso doen. En drinken aan een flesje doen ze denk ik niet snel door de angst. Maar goed, stel ze hebben wel dorst kunnen ze zich niet melden.

 

Ik las dat je van die spray hebt die kalmerend werkt. Als je dit nu in de kooi spuit ... zou dat helpen? Of is dat verkooppraat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Forsa zei:

 

Dat zou ik niet durven. Ik zou bang dat hij weg rent of door de auto slingert bij hard remmen of ongeluk.

 

Denk dat een reismandje ook best veilig kan zijn ter beschutting. Als je de juiste hebt en de spulletjes er in.

 

Water en bakje en eten meenemen zal ik sowieso doen. En drinken aan een flesje doen ze denk ik niet snel door de angst. Maar goed, stel ze hebben wel dorst kunnen ze zich niet melden.

 

Ik las dat je van die spray hebt die kalmerend werkt. Als je dit nu in de kooi spuit ... zou dat helpen? Of is dat verkooppraat?

 

Lap was op schoot natuurlijk 😉 met los bedoelde ik zonder reisbak.

 

Flesjes drinken ze idd niet vaak uit en ophangen heeft geen zin. Lekt alleen maar door het bewegen in de auto en ook niet nodig idd.. ivm stress zullen ze toch niet drinken tijdens de rit.

 

Spray nog nooit gebruikt. Zal vast wel iemand zijn die het gebruikt of gebruikt heeft.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik heb mijn konijnen opgehaald toen het vreselijk warm was. Toen had de konijnenopvang me al gevraagd of ik koelelementen had. Die had ik en heb ik meegenomen voor onderweg. Eten en drinken nam ik niet mee. Spray gebruik ik niet. Vaak konijnen vervoerd maar nooit iets van stress gemerkt.

Ik ook midden in de zomer. Had ook icepods bij me voor de nodige verkoeling. Ik doe altijd een pluk hooi in de reismand, maar verder neem ik nooit eten of drinken mee. Ik reis dan ook nooit ver met de konijnen.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Drinken zet ik nooit neer, ik neem dan nog eerder wat komkommer of witlof voor ze mee. Moeten ze natuurlijk wel gewend zijn, maar ze knabbelen eerder dan dat ze drinken en drinkflessen zijn ze  hier ook niet gewend.  Icepods neem ik wel mee in de zomer, vaak leg ik die dan onder de reismand, dus niet er in. Dat het ook niet te koud wordt. In de reismand zit ook een handdoek er tussen, ze zitten er dus indirect op dan. Mocht je geen icepod hebben maar koelelementen (voor mensen), kun je het ook op die manier doen. Die zijn namelijk niet veilig / knaagproof. Maar onder de bodem van de reismand leggen kan wel gewoon. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Marcovka2 zei:

Niet langer beschikbaar??

Ik had er nog twee, maar één verkocht eind vorige week. Daar mist echter een klemmetje. Als het goed is stuurt de leverancier die nog na, maar zo niet, moet ik die van de andere mand pakken en is die dan onverkoopbaar. Het product is nu dus even offline in afwachting daar van. Ik bestel niets meer, het is opheffingsuitverkoop in de webwinkel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik bedoelde ook icepods. En inderdaad ook een handdoek erop. Acht, ze zaten heel genoeglijk met zijn tweeën naast elkaar. Zachtjes de radiio aan en ik praatte veel tegen ze in de auto. B

Ohja ik ook hihi.  Praat honderd uit tegen die boeven. We zijn er bijna hoor. Gaat alles nog goed poepescheeties? Nog even volhouden hoor. Bijnaaaaaa echt waar. Niet te warm? Tegen mijn dochter.....kun je zien of het nog gaat? Voelt het niet te warm achterin? Een paar keer sorry als we door een bocht gaan of moet remmen...En dat zo,n 100 keer op een ritje van 25 minuten🙈

Moet je nagaan hoe het ging toen we er nog 100km voor moesten rijden 😜😂 

 

 

aangepast door Lappie2
  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .