Ga naar inhoud

Koppeling Do en Dobby


Aanbevolen berichten

Nadat haar vriendje Jerry was doodgegaan mocht Do een nieuw vriendje uitkiezen. Ik ben met haar naar K’nijn & Ko gegaan voor een koppelvakantie. Er zaten ontzettend veel rammen en ik vond ze bijna allemaal leuk. Nadat ik in de opvang een rondje had gedaan om bij alle rammen te kijken, had ik een lijstje van 4 gemaakt. Do heeft de eerste 3 afgewezen, maar met Jasch ging het goed. Het was voor mij de eerste keer dat het niet met konijn 1 klikte (al weet je dat dat kan). Het was dus wel handig dat ze op koppelvakantie was en ze het op een makkelijke manier met andere konijnen kon proberen. Vandaag heb ik het stel opgehaald 🥳🥳 Ik heb Jasch nu Dobby genoemd. 
 

Ik hoorde vandaag dat Dobby al vanaf oktober in de opvang zat. Dat had ik niet verwacht. Het is namelijk een knappe hangoor! Hij had 2 jaar met een voedster samengeleefd, maar toen waren ze gaan vechten en is hij in de opvang gekomen. Hij heeft een scheur in zijn neus, rafels in zijn oren en hij had wondjes bij zijn kont. Net als Do had hij in de tussentijd al wel met andere konijnen gedatet, maar blijkbaar klikte dat niet. Dus leuk dat hij nu mee mocht! Ik heb @happy211 trouwens ook gezien, dus dat was ook leuk! 
 

Ik heb een deel van Do en Jerry’s ren afgezet en met water en azijn schoongemaakt en anders ingericht (zo simpel/kaal mogelijk). Ze hebben voorlopig 6 m2. Ze zijn nu 4 dagen samen, maar in een andere, niet-neutrale omgeving is het toch even afwachten wat ze gaan doen. Het gaat er rustig aan toe. Vanavond zie ik ze al dichter bij elkaar zitten dan vanmiddag. Vanmiddag schrokken ze ook meer van elkaar (komt natuurlijk ook door de nieuwe omgeving, wat ook spannend was), maar vanavond zie ik ze op 30 cm afstand van elkaar ontspannen liggen. Dobby maakte vanmiddag soms aanstalten om te gaan rijden, maar Do hupste dan een paar passen weg en Dobby bleef staan. Dobby heeft Do ook al een aantal keer gewassen (ogen en kop) 🥰 Maar ik heb toch de indruk dat Dobby de baas wordt. Do hupst soms wel voor hem weg, maar ik heb hem dat niet zien doen. Afwachten hoe het verder gaat, maar het ziet er goed uit. Dobby heeft ook al vrolijk rondgerend met soms een kleine binky. Schattig om te zien 😄 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, leuk om elkaar eens in het echt te zien 🙂 en om te horen dat ze niet gingen jagen toen jij rond etenstijd naar ze toe ging. 

 

Do is Dobby nu kusjes aan het geven 😍
 

Ik vond de naam Dobby wel bij hem passen. Echt voor een hangoor. Gisteren heeft @Evee druk meegedacht voor een nieuwe naam. Zij kwam ook met Dobby (en heel veel andere haha). We kwamen ook met melige namen die binnen het o-thema, het d-thema en het lijkt-op-Jasch-thema vielen 🤣 maar die zal ik hem maar niet aan doen 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is zo leuk 🥰  En leuk dat het Dobby geworden is!

 

We hebben inderdaad heel wat (plaag) namen voor hem bedacht 😅  maar Dobby is een leuke passende naam! Do en Dobby klinkt goed. 

 

Fijn dat de overgang naar thuis ook goed gaat. Hopelijk zijn ze snel gewend. 

 

Heel veel geluk samen! 🥰

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gaat het een beetje vergelijkbaar met gisteren. Ze zitten soms ver uit elkaar, soms vrij dicht bij elkaar. Ze zoeken soms ook even echt contact, neuzen of porren dan bijvoorbeeld even. Soms wordt er dan een likje uitgedeeld, en soms draaien ze zich allebei een stukje weg van ‘nou oke, dan niet’. 
 

Ze schrikken soms nog van elkaar en moeten natuurlijk nog verder aan elkaar wennen, maar ze zijn over het algemeen ontspannen. 
 

2 keer toen ik eten kwam brengen renden ze zij aan zij door de ren 😁

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen vond ik een paar druppeltjes bloed in de ren. Weinig hoor, maar dan wil je toch graag weten wat er aan de hand is. Ik heb Dobby opgepakt, maar ik kon na een heel snelle inspectie niks zien. Hij heeft veel haar, dus ik heb zijn huid niet kunnen bekijken, dan zou ik een poos bezig zijn. Hij vond het niet bepaald leuk en ik zat onder de haren 😉 Toen heb ik Do nog geprobeerd te vangen met hulp van paneeltjes, maar dat was geen doen. Zij is altijd heel moeilijk te vangen, laat zich ook nooit verrassen en is slim en razendsnel. Het zou dus ongeveer een klopjacht worden en dat is tijdens een koppeling niet handig. 
 

Ik heb daarna op de camera teruggekeken. Ik dacht dat het vers bloed was, maar ik zie de kleine vlekjes al gisteravond. Als ik het goed heb gezien lijkt het toch van Dobby te zijn, maar het is lastig te zien. Een paar minuten ervoor schrokken ze allebei heel erg van iets buiten de ren. Verder niks bijzonders. Dus ik vermoed dat hij zich bij het vliegensvlug wegrennen bezeerd heeft. 
 

Bij het terugkijken zag ik ze een aantal keer licht tegen elkaar aan zitten 🥰 Ook een keer kont tegen kont, met de koppen ieder de andere kant op. Dus ze vertrouwen elkaar ook steeds meer. Soms doet Dobby een poginkje om te rijden, maar dat stelt niks voor. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt helemaal goed zo met die koppeling!

 

Ik heb hier ook weleens 2-3 druppels bloed gehad. Alles nagekeken, nooit gevonden.

Ik denk bij 1 van de 2 de nagels, maar ze zijn buitenkonijnen, dus die horen niet te lang te zijn. Waarschijnlijk dus gewoon ergens onhandig iets gehad.

Ze zaten er allemaal nog aan, bij beide, maar er was verder niets te zien. Eentje van Scarlett leek iets botter, maar ja, dat zegt nog niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, bunnyempress zei:

Klinkt helemaal goed zo met die koppeling!

 

Ik heb hier ook weleens 2-3 druppels bloed gehad. Alles nagekeken, nooit gevonden.

Ik denk bij 1 van de 2 de nagels, maar ze zijn buitenkonijnen, dus die horen niet te lang te zijn. Waarschijnlijk dus gewoon ergens onhandig iets gehad.

Ze zaten er allemaal nog aan, bij beide, maar er was verder niets te zien. Eentje van Scarlett leek iets botter, maar ja, dat zegt nog niets.


Ik heb het jaren geleden ook een keer gehad bij Jerry en een eerdere vriendin van hem. De voedster was niet gecastreerd, dus ik dacht o jee… Maar bij Jerry bleek er een nagel af (héél kort) te zijn. Geen idee hoe het gekomen is, maar het kan dus wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 30-1-2024 om 21:28, Lienappelsien zei:

Ik zag net soppie en soppie op de camera 😍 Ze hebben elkaars kop 20(!) minuten af zitten soppen.

Hoe gaat het nu tussen soppieDo en soppieDobby?

 

Had dit helemaal gemist op de 1 of andere manier🙈

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaaa het gaat heel goed 🥰 Ze liggen heel vaak tegen elkaar aan te dutten.

 

Toevallig heb ik ze gisteren de hele ren gegeven! Ik had een deel afgeschermd zodat ze de eerste tijd zich niet al te veel konden afzonderen van elkaar. Ze zaten op 6 m2 en gisteren heb ik de barrière naar de overige 10 m2 weggehaald. Genieten natuurlijk, voor hun én voor mij om naar te kijken. Uiteraard deed Dobby binkies toen ik mijn telefoon niet in de aanslag had. 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lienappelsien zei:

Jaaaaa het gaat heel goed 🥰 Ze liggen heel vaak tegen elkaar aan te dutten.

 

Toevallig heb ik ze gisteren de hele ren gegeven! Ik had een deel afgeschermd zodat ze de eerste tijd zich niet al te veel konden afzonderen van elkaar. Ze zaten op 6 m2 en gisteren heb ik de barrière naar de overige 10 m2 weggehaald. Genieten natuurlijk, voor hun én voor mij om naar te kijken. Uiteraard deed Dobby binkies toen ik mijn telefoon niet in de aanslag had. 

Wat leuk🥰

Altijd he binkies, gekke momentjes...pak de telefoon en dan staan ze me beiden aan te staren. Geen beweging in te krijgen.

 

Kip zingt de hele dag door...telefoon en alleen maar kleine piepjes of ook met scheef koppie naar me kijken.

 

Dochter idem dito maar die houdt ook gelijk haar hand voor dr gezicht🙈😂😂😂

 

1 voordeel...mijn foon heeft genoeg geheugen🤪

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad lastig om leuke of schattige foto’s van ze te maken. Maar goed, als ze samen maar gelukkig zijn! In het echt kan ik het dus wel zien 😉 

 

Dobby begint zich nu een klein beetje te ontspannen als ik voor of in de ren ben. De eerste week heb ik hem dus een keer kort opgepakt om hem te controleren toen ik een paar drupjes bloed in de ren vond, en sindsdien was ik heeeeeeeeeeel eng. Hij kende me natuurlijk nog niet, dus hij vertrouwde me daardoor helemaal niet. Ik laat hem lekker gaan en zie wel of ik hem op den duur misschien een aaitje mag geven. Sinds een week komt hij nieuwsgierig kijken als ik de ren schoonmaak en tijdens het eten geven en water verversen is hij ook al meer ontspannen. 
 

Do is sinds een aantal dagen door het mooie weer behoorlijk hormonaal, maar het lijkt gelukkig geen invloed te hebben op hun band.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Lienappelsien zei:

Het is inderdaad lastig om leuke of schattige foto’s van ze te maken. Maar goed, als ze samen maar gelukkig zijn! In het echt kan ik het dus wel zien 😉 

 

Dobby begint zich nu een klein beetje te ontspannen als ik voor of in de ren ben. De eerste week heb ik hem dus een keer kort opgepakt om hem te controleren toen ik een paar drupjes bloed in de ren vond, en sindsdien was ik heeeeeeeeeeel eng. Hij kende me natuurlijk nog niet, dus hij vertrouwde me daardoor helemaal niet. Ik laat hem lekker gaan en zie wel of ik hem op den duur misschien een aaitje mag geven. Sinds een week komt hij nieuwsgierig kijken als ik de ren schoonmaak en tijdens het eten geven en water verversen is hij ook al meer ontspannen. 
 

Do is sinds een aantal dagen door het mooie weer behoorlijk hormonaal, maar het lijkt gelukkig geen invloed te hebben op hun band.

Ach ja ... Dat is natuurlijk ook eng.

Met de kleine heeft dat nog heel lang geduurd , na die Syfilis, voordat ik m überhaupt mocht aankijken. 

 

Nu mag ik m zo heeeel af en toe een aai geven. Hij eet wel uit mijn hand en komt ook bij me zitten en zelfs op...maar mag m niet aan raken. Is heel moeilijk om mijn handen stil te houden. Hand is grom en foetsie.

 

Iedere keer weer een klein stapje vooruit.😇

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .