Ga naar inhoud

Voedster jaagt ram op


Leonora

Aanbevolen berichten

Mijn voedster jaagt al een hele tijd mijn ram op als ik eraan kom met de brokjes. 

Nu is het echter zo dat ik de laatste tijd al twee keer heb meegemaakt dat één van de twee met zijn tanden ging klapperen, zie het topic hieronder ⬇️

Aangezien het waarschijnlijk betekent dat één van de twee zich pijn doet (hoewel ze wel gewoon gaan eten) wil ik dat proberen te voorkomen. Ik zet altijd zo snel mogelijk de bak met brokjes neer, maar heeft iemand misschien nog meer tips? Ik weet dat @happy211 haar konijnen het ook doen, misschien heb jij tips happy? 

 

Alvast bedankt voor je antwoord!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram jaagt wel achter mijn voedster, maar maakt daarbij geen geluid. Ik heb van alles geprobeerd, van brokjes rondstrooien, twee bakjes, ander voer, maar hij blijft het doen. Het blijft wel echt beperkt tot de voermomenten met brokjes, niet met groente en verder is het ook altijd rustig tussen mijn koppel, geen stress. Dat vind ik een heel belangrijke, hoe is de relatie verder. 

 

Is jouw voedster gecastreerd? Laat ze ook op andere manieren hormonaal gedrag zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster is niet gecastreerd. Ze is verder niet hormonaal ofzo. Hun relatie is verder ook gewoon rustig. Ze doet het ook wel eens als ik vers hooi kom brengen. Ik weet ook niet zeker of hij of zij met de tanden klapperde. Meestal gaat het ook gewoon zonder geluid. 

aangepast door Leonora
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Miekmoek zei:

Wat je kan proberen is om de brokjes uit te strooien in plaats van het in een bakje te geven.

Dat doe ik 9 van de 10 keer maar soms ook in het hok want dan ik ze beter vangen voor de DA bijv. Maar het valt me wel op dat ze altijd bij elkaar blijven als ze de brokjes zoeken. De ram is erg gefixeerd op eten en eet ook veel en veel sneller dan de voedster. Ze hebben er nooit ruzie om maar het is niet zo dat de een links zit te zoeken en de ander rechts. Ze blijven bij elkaar in de buurt.

Wat ik ook wel eens doe dat ik de brokjes verstop in twee voerballen. Dan hebben ze ook wat te doen. Soms doe ik het in één voerbal en soms twee. Dit om af te wisselen.

aangepast door To van de Veluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram Bobby is extreem gefixeerd op eten. Hij jaagt altijd achter Meike aan. Maar zodra ik brokjes ga rond strooien is dat weer belangrijker en is de rust wedergekeerd. Alleen overdag geef ik ze weleens een blaadje van de paardebloem en dan rennen ze eerst een heel parcour af om vervolgens te gaan eten. Vind het wel sneu voor Meike. Als er geen eten in het spel is dan is er niets aan de hand. Ik maak mij geen zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .