Ga naar inhoud

Achterpootje


Benjamin

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Mijn dochter (stiekem wij beide) heeft sinds twee weken een dwergkonijntje.

Sinds vanmiddag merkte ik op dat hij niet meer op zijn rechterachterpoot leunt, en vooruit beweegt met de overige pootjes.

Als ik hem wil oppakken begint hij te piepen, terwijl het vanuit de fokker een aanhalig beestje was.

Verstandig om sowieso naar de dierenarts te gaan of zeggen jullie, eerst even een dag of twee afwachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je gelijk aan de dierenarts vragen om een gezondheidscontrole, een geslachtsbepaling (er worden vaak "fouten" gemaakt door fokkers of dierenwinkels), vaccinatie-advies, eventueel een inschatting hoe zwaar het konijn zal gaan worden als hij volwassen is i.v.m. hoeveel biks je hem mag geven per dag. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens hoeft piepen bij het oppakken niet per se hier iets mee te maken te hebben. Hoe aanhalig ze ook zijn, konijnen vinden het afschuwelijk om opgepakt te worden. Beter om dat alleen maar te doen als het echt noodzakelijk is voor iets medisch, of nagels knippen oid. Maar met die poot inderdaad zo snel mogelijk naar de dierenarts! 

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Eefje:

Overigens hoeft piepen bij het oppakken niet per se hier iets mee te maken te hebben. Hoe aanhalig ze ook zijn, konijnen vinden het afschuwelijk om opgepakt te worden. Beter om dat alleen maar te doen als het echt noodzakelijk is voor iets medisch, of nagels knippen oid. Maar met die poot inderdaad zo snel mogelijk naar de dierenarts! 

Dat is dan ook weer waar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .