Ga naar inhoud

Blaassteen


Rian

Aanbevolen berichten

Pien, een van onze voedsters, begon vorige week ineens vaak te persen. Kleine beetjes urine kwamen eruit. Ze had ook minder eetlust. Bij de DA werd een urinekweek gedaan, daar kwam uit dat er eiwitten in de urine zaten die blaasontsteking veroorzaakten. Pien kreeg Bactrimel voorgeschreven (AB) voor 14 dagen, 2x dgs, na de kuur opnieuw urine controle. Ook Carprofen pijnstilling werd meegegeven. Na een halve week dacht ik s morgens verbetering te zien, ze viel weer aan op haar brokjes. Helaas, daarna viel ze weer terug in haar persgedrag en slecht eten. Na 1 week AB vond ik dat het eigenlijk steeds slechter ging, het persen werd erger en ze leek er ook een soort kramp van te hebben. Opnieuw naar de DA. Foto laten maken.

Een blaassteen ter grootte van een paaseitje.

Donderdag wordt ze geopereerd, de blaas wordt open gemaakt zodat de steen eruit kan.

Pijnstilling en AB moeten we door blijven geven. Ze eet wel iets, maar niet voldoende, was iets afgevallen, ze krijgt daarom nu ook s morgens en s avonds dwangvoeding.

Ik denk, ik maak toch maar even een topic aan, dan kan ik jullie erover vertellen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allemaal!

Aniek wat een horrording had Glück zeg, tjonge!!

Ik blijf het wonderbaarlijke beestjes vinden, konijnen. Vanmorgen kwam ze met Pooke mee biks eten, het is niet te geloven. Ze speelt gewoon en probeert zich er niks van aan te trekken allemaal, de kleine bikkel.

Ik vind het maar spannend allemaal donderdag. Pooke is heel lief voor haar, gisteravond toen ze terug kwam van de dierenarts kreeg ze meteen wasbeurt en ging hij tegen haar aanliggen. We willen haar na de operatie dan ook zsm terug bij Pooke zetten, met wat aanpassingen in het verblijf.

Ze moet ook aangepaste voeding gaan krijgen. Moeten we nog even uit gaan zoeken allemaal, DA gaat ons daar ook nog meer over vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga een muur in huis schilderen Michelle :) en zo te lezen ook nog wat muren bij Christa's huis haha!

Pien eet ineens heel goed zelfstandig, ze heeft echt honger. Vanavond dus geen dwangvoeding. Heel goed want dat maakt haar alleen maar fitter voor morgen!

Zal foto's plaatsen van de steen en heb ook nog die rontgenfoto van afgelopen maandag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja denk het wel, al is het maar als bewijs dat de DA hem eruit heeft ;-) Ben eigenlijk vergeten te vragen. Zullen ze wel bewaren.


Pien om 0900 weggebracht. Vind ik niet leuk. Ze duwde haar neusje nog even tegen mijn hand voordat ik weg ging. :bye: 


Hopelijk kan ze straks weer naar huis, ze wisten nog niet zeker of ze haar een nachtje daar moesten houden, ik ga er van uit van niet.


Link naar reactie
Delen op andere sites

JOEPIE de operatie is goed gegaan!! Assistente belde net, alles was naar wens gegaan, steen is eruit. Pien ligt nog wel in de couveuse om op temp te komen dus voorlopig blijft ze nog even daar.


Oh wat ben ik blij, bijna manisch haha, ik wil iedereen daar bij DA gaan knuffelen omdat ik zo blij met ze ben :wub::love::bunny:


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja!! Hoop ik ook! En dan weer lekker terug bij Pooke als ze er klaar voor is, want die zit daar ook maar een beetje zielig te zijn, buiten zo alleen. Weet hij veel, hij denkt alleen maar "waarom is ze er niet?" en die andere vier interesseert het helemaal geen biet, haha!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .