Ga naar inhoud

Algemeen inentingstopic 2010


Evee

Aanbevolen berichten

  • Reacties 282
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dus de voedster niet doen.. dan wordt het idd alleen mijn ex-ram (12 dagen terug geholpen) de kleintjes zijn nog te jong om in te enten

Ik zou het van je voedster idd eerst eens aan de dierenarts vragen, mijn voedster is oud, mager en aan de antibiotia (en snottert en niest) en dus geeft de DA assistente het advies om het liever maar een keertje niet te doen. En je rammetje zou ik ook even navragen, 12 dagen terug gecastreerd is best kort geleden, misschien kan het even een weekje later?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woody is donderdag gebracht.. meteen zijn gebit bekeken, zag er goed uit. Alles was helemaal goed, maar sinds hij bij mijn ouders zit (sinds half januari) is hij 200 gram aangekomen! :$

Ja, vind je het gek als ze hem rozijntjes en stukjes wortel geven om hem in zijn ren te lokken s avonds :bad: Meneer zal dat allemaal wel goed vinden ;)

Nadien was hij een beetje boos, at zijn andijvie niet naar het schijnt, maar na een half uurtje weer wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

B&B zijn ook allebei door de APK gekomen. Hoewel ze allebei net onder de 2 kg zitten (1,96 kg en 1,99 kg) vond de da dat ze niet magerder moeten worden. Prima op gewicht dus. Bugs had alleen wat klitten op zijn billen en die zijn geschoren. Het huidje is daar wat onrustig en dat moet ik in de gaten houden. Tja, sinds ik een groter toilet heb neergezet slapen ze daar regelmatig samen in en dat is niet zo droog als de slaapkamer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ben ik eens op internet rond gaan kijken welke dierenartsen bij mij in de buurt aan konijn-inentingsdagen doet... deze heb ik gevonden en dat gaat me toch wel flink wat schelen.. ik betaal hier 7,50 per konijn.. en ben dus 15 euro kwijt..

Normaal was ik een 35 euro kwijt.. dit is wel bij een dierenarts die ik erg prettig vind en ook heen zal blijven gaan als er iets is met de nijnen!

Maar voor de inenting denk ik dat dit wel een goede oplossing is, en denk dat het ook goede dierenarts is, want op hun site staat een hele waslijst informatie over konijnen .. dus ben eens benieuw! Ze gaan komende woensdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lola en Teun mogen volgende week woensdag weer. APK, nageltjes knippen en beide inentingen. Vorige keer was ik ongeveer 50 euro kwijt dus dat zal deze keer wel weer hetzelfde zijn. Is niet goedkoop maar ik ben fan van mijn DA dus heb het er voor over. Hopelijk is Lola wat afgevallen want ze is te zwaar. Ik heb er op dieet gezet maar blijf het moeilijk vinden om ze continu apart te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom hebben we twee algemene topics? :lol: lekker verwarrend!

Maar ik zal dinsdag (maandag zullen ze wel niet open zijn Mindy :whistle2:) ook even een afspraak maken. En even een tweede vervoersmandje opduikelen. Ik moet er hier ergens nog eentje hebben........................ Stomme rotzooi in de garage :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even jullie hulp nodig....

Vrijdag ben ik met Pluis naar de dierenarts gegaan omdat ze niet at. Dat was waarschijnlijk toch door het verharen vooral, haar darmen lagen stil. Ze heeft daar een infuus gehad met pijnstiller enzo en toen we thuis waren sprong ze meteen alle kanten weer op en at ze ook weer. Ik moet nog wel een week lang metacam en metocloral geven voor de zekerheid.

Nu heb ik voor as dinsdag een afspraak voor de inentingen.

De dierenarts zei dat ik haar wel kon laten enten als het al snel weer beter ging.

Nu zit ik toch te twijfelen....

Dinsdag inenten? of de afspraak verzetten voor een weekje later als pluis van de medicijnen af is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een tientje of 2 moet enten en nagels knippen gewoon lukken. Dan kijken ze het nijn ook nog even na (gebit).

Als er verder geen klachten zijn dan is dat naar mijn idee voldoende en redelijk.

51 euro zoals bij de vijf olifanten in Zwolle is wel erg veel en dat heb ik ook gezegd.

De reactie was dat ik voor minder alleen een -lopende band enting- zou krijgen bij de concurrenten.

Dat is niet zo.

Voor tanden/kiezen slijpen zouden ze 75-100 euro rekenen. Dat vindt ik ook niet weinig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haakjes weghalen was bij mijn eerste DA €60,- (exclusief medicatie dacht ik) en dat is al niet de goedkoopste DA.

't Is ook gewoon onzin trouwens, dat je een lopende band enting krijgt dan.. Ik betaal veel minder (eh weet alleen nog niet wat :P) en denk maar niet dat ik mijn konijn laat enten als het niet grondig gecontroleert is hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .