Ga naar inhoud

Algemeen inentingstopic 2010


Evee

Aanbevolen berichten

  • Reacties 282
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

het is al verzet naar het goede topic zie ik;)

ik ent die van mij ook niet,

zorgt voor veel stress en ze kunnen er nog aan dood gaan, of zelfs van de enting dood gaan.

als je echt goed wild enten moet je ook meer dan 2x per jaar voor myx enten zij mijn da.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijnen ook nooit geënt --> gevolg: 5 van de 6 konijnen overleden... ik ent mijn konijnen dus echt wel voortaan! En het heeft er niks mee te maken dat je je konijnen niet hoeft te enten omdat ze kerngezond zijn. Sterkter nog, ze moeten kerngezond zijn om te mogen enten.. Enne.. een konijn kan wel ouder worden dan 11..;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie je nijn ingeent?

Ik niet.... Bij mij zijn ze kerngezond, en mijn vriendin heeft haar nijn ook niet ingeent, en die is 11 jaar geworden :O. Maar goedd, leef erop los :mdr:

Dat vind ik een domme redenering. Als je niet ent vanwege de risico's die dat met zich mee brengt (vanwege Indy's zwakkere gezondheid is hij het laatste jaar ook niet geënt bijvoorbeeld) okay, maar omdat ze kerngezond zijn? Indy was ook kerngezond voor hij ziek werd (ha ha) en de konijntjes van Cisca ook. En tóch is ze er vijf verloren. Eigenlijk is het júist een reden om te enten; als ze al ziek zijn is een enting een groter risico, maar als ze gewoon gezond zijn en in goede conditie, dan valt het met dat risico wel mee en het kan ze een hoop ellende besparen. En mijn overbuurman is 96 geworden terwijl hij elke dag twee pakjes wegpafte.

Nogmaals, als jij niet wil enten dan vind ik dat prima, maar doe het alsjeblieft wel omdat je een goede reden hebt.

(Maar goed eigenlijk heeft Cisca dat al perfect verwoord, ik ben weer onnodig aan het kletsen.. :$)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch wel wat meer kwijt dan anderen hier. Vorige keer was ik voor vier konijnen 82 euro kwijt, voor beide inentingen.

Maakt overigens niet uit, ik vind de DA waar ik nu kom fijn om heen te gaan. Heb er een goed gevoel bij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gebeld naar de DA hier in t dorp en ze gaan me nog even een uitnodiging sturen voor de spreekuren met de tijden erop.

Maarre tis echt heel goedkoop volgens mij: eenmalig 20 euro consult en 4,60 per konijn. Het is geen KK DA, maar ze hebben wel de juiste 2 vaccinaties die ik op de site van Dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht heb gelezen. Het is ook maar 1km verderop, dus niet te zo veel stress hopelijk.

(bij ziekte ga ik trouwens wel naar de KK DA hoor..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is al verzet naar het goede topic zie ik;)

ik ent die van mij ook niet,

zorgt voor veel stress en ze kunnen er nog aan dood gaan, of zelfs van de enting dood gaan.

als je echt goed wild enten moet je ook meer dan 2x per jaar voor myx enten zij mijn da.

Voor zover ik weet kunnen ze niet dood gaan van de enting. Waarom denk je dat ze daar dood aan kunnen gaan?

Als ze myx of VHS krijgen gaan ze vrijwel zeker dood als ze niet geent zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen nog wel myx krijgen (VHS weet ik niet?) maar de kans dat ze dan genezen is véél groter. Zonder enting is die kans nihil..

Volgens mij kan ee nkonijn aan een entreactie ook overlijden, maar een gezond konijn in geode conditie zal nooit zo maar een entreactie krijgen dacht ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een rare opmerkingvan mijn kant.... je zou ze dus eigenlijk ieder jaar moeten laten enten??? (nooit geweten eigenlijk) vorig jaar is hij wel geweest, maar dit jaar zou hij dus weer moeten...

2x per jaar zelfs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kunnen ze allebei nog krijgen, maar de kans op genezing is veel groter idd. Ii weet niet zo veel over entreacties. Ik dacht dat ze daar alleen uitslag en jeuk van konden krijgen. Maar daar weet ik niet veel vanaf.

Ik weet niet zo veel (niets zeg maar :P) van VHS.. Maar een entreactie kan je konijn net zo ziek maken als de ziekte zelf. Let wel, de kans dat een gezond dier een entreactie krijgt is echt klein.. Maar heeft je konijn net een ziekte achter de rug of is ie net geopereert en natuurlijk zeker als ie nog ziek is, dan kun je beter niet enten. Heb Indy om die reden ook niet meer laten enten het laatste jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.catootjeskonijntjes.nl/Cunicalbijsluiter.htm

Hier staat wel een werking van 12 maanden, MAAR het is een tien jaar oude bijsluiter..

Hebovak®:

Algemene informatie: Hebovak 88 T is een vaccin ter preventie van het viraal hemorrhagisch syndroom (RHD) bij konijnen.

Gebruiken: bij gezonde konijnen vanaf 8 weken

NIET gebruiken: niet toedienen aan zieke dieren of aan dieren die direct contact hebben met zieke dieren.

Toediening: kan zowel subcutaan (onder de huid), intramusculair (in de spier) als intraveneus (in de ader) worden toegediend.

Volledige immuniteit: na 1 week

Immuniteitsduur: minstens 6 maanden

De andere entstof die Loes noemt vind ik dit..

http://www.knagers.net/k-inenting.htm

Op dezelfde pagina staat dat Cunical een jaar werkzaam is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/vhs.html

Hier zou de bijsluiter online moeten staan (van Cunical, die andere kan ik zo gauw niet vinden) maar hij doet het niet. Wel adviseren ze elk half jaar te enten.. Als ik het zo snel doorlees in elk gevla.

Op deze link staat het volgende:

De eerste vaccinatie mag vanaf een leeftijd van 8 weken gegeven worden. Zeven dagen na deze vaccinatie heeft het konijn een goede bescherming tegen VHS. Deze bescherming houdt 1 jaar aan. Een keer per jaar vaccineren tegen VHS is voldoende voor gewone konijnen..

De vaccinatie tegen VHS mag samen met de vaccinatie tegen myxomatose gegeven worden.

aangepast door Suzimoo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .