Ga naar inhoud

Algemeen inentingstopic 2010


Evee

Aanbevolen berichten

  • Reacties 282
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben nu dinsdag naar de dierenarts geweest en mij heeft het 37€ gekost voor 2 konijntjes.

Dit was geen konijnendag.

Een ander dierenarts bij mij in de buurt doet wel een konijnendag en betaal ik even veel en ze kijken ze niet te goed na.

Nu zijn ze grondig nagezien.

Eerst was het ook 2x per jaar inenten maar nu is er iets nieuw.

Je moet maar 1x per jaar komen en 1 spuit. Ze zitten samen. Weer iets nieuw op de markt.

Ik woon wel in belgie dus weet niet dat het nu hetzelfde is in nederland. normaal wel zou ik denken.

Je bedoelt de entingsstof voor myx en VHS ineen?

Ten eerste is die entingsstof volgens mij één van de gevaarlijkere entingsstoffen, en ten tweede krijgen ze dus ook maar één keer per jaar de enting tegen myx.. En da's wel weinig..

En het is overigens niet nieuw..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt de entingsstof voor myx en VHS ineen?

Ten eerste is die entingsstof volgens mij één van de gevaarlijkere entingsstoffen, en ten tweede krijgen ze dus ook maar één keer per jaar de enting tegen myx.. En da's wel weinig..

En het is overigens niet nieuw..

14/03/2008 ben ik voor het eerst naar de dierenarts geweest voor inentingen en dat was Hebovak 88T en Dervamyxo.

Zo 2x per jaar.

Op 24/09/2009 heb ik voor mijn konijn de inenting gekregen van Dervamyxo en Cunical. Was ook nog altijd 2x per jaar.

Nu ben ik terug gegaan en kregen ze alleen maar Cunical L352594. Dit is maar 1 spuit ipv 2 en is het blijkbaar 1 jaar geldig.

Dierenarts zei dat het nieuw was daarmee.

Ik weet natuurlijk niet of het waar is maar ik vertrouw de dierenarts daarop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel betalen jullie ongeveer voor het enten? Ik las op Bokt hele lage bedragen, dus ik ben hier eens gaan bellen, maar ook de KK dierenarts hier in Almere kost evenveel als mijn 'gewone' dierenarts voor de katten. 21 euro per konijn en dan nog 6 euro voor nagels knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de ene praktijk hier is het per konijn 15 euro voor 1 enting en 20 voor twee. De nageltjes laat ik ergens anders knippen, dus ze zijn nog nooit met te lange nagels bij de dierenarts geweest. En een half jaar tussen twee knipbeurten zou te lang zijn omdat ze hier binnen lopen en het dus nauwelijks slijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel betalen jullie ongeveer voor het enten? Ik las op Bokt hele lage bedragen, dus ik ben hier eens gaan bellen, maar ook de KK dierenarts hier in Almere kost evenveel als mijn 'gewone' dierenarts voor de katten. 21 euro per konijn en dan nog 6 euro voor nagels knippen.

Dierenkliniek Buitenmere, of niet? Ik ga daar ook altijd heen (helaas iets te vaak, nu met Babbel). Niet bepaald goedkoop, maar ik heb er wel een goed gevoel bij. Volgens mij enten ze ook bij het dierenasiel, maar ik weet niet in hoeverre zij konijnkundig zijn. Bij alle drie de dierenartsen van buitenmere heb ik een goed gevoel. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt in de richting van mijn DA wortel. Die rekent per konijn 22.50.

Morgen ga ik sowieso naar de DA.

Er is niets aan de hand, maar gewoon controle...

Ze zijn zó gezond, dat ze dwars door het gaas aan het graven zijn..

-Ik begon met gaas en grond.. (modderpoel dus..)

-Daarna gaas, grond en daarbovenop tegels..

-Nu is het gaas, beton over het gaas, grond en daarbovenop tegels.. :grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenkliniek Buitenmere, of niet? Ik ga daar ook altijd heen (helaas iets te vaak, nu met Babbel). Niet bepaald goedkoop, maar ik heb er wel een goed gevoel bij. Volgens mij enten ze ook bij het dierenasiel, maar ik weet niet in hoeverre zij konijnkundig zijn. Bij alle drie de dierenartsen van buitenmere heb ik een goed gevoel. :)

Ik heb hen opgebeld ja, maar aangezien ze even duur zijn ga ik gewoon naar 'mijn eigen' dierenarts, die van Almere Buiten. Als mijn konijnen of cavia's echt iets hebben ga ik wel naar Buitenmere toe. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een afspraak gemaakt voor in april.

Kosten:

Myxomatose en VHD: 25,50 euro

Voor ieder volgend konijn 5,10 euro korting

Dus 45,90 euro

Zit jij soms ook bij dezelfde dierenarts als ik (en meerdere BB-leden :mdr:)??

12 april mogen Snuf en Nijn weer. Prikjes, nageltjes knippen, check check en vooral veel geworstel met Snuf die weer als een gek begint te piepen en rommelen :whistle2: Maar als ze daarna weer in de chiquita-doos mogen, een wortel en een aai van de dierenartsassistente krijgen, een zakje SS ontvangen en dan ook nog geknuffeld worden door Saskia of Snoef, dan is alles weer ok :love:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen hebben donderdagavond elk 2 entingen gekregen. Ze kunnen er weer even tegenaan!

Ze waren erg lief en niet gestresst, ze mochten gewoon in de vervoersbox blijven zitten en we kregen nu ipv een wortel een zak SS mee! Ze zeiden probeerverpakking, maar het is toch nog een beste zak, hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff moet ook maar weer even bellen. Maakt dus niet zoveel uit om naar een kk dieren arts te gaan. Het gaat alleen om de enting. De nagels slijten hier voldoende op de tegels. Ben benieuwd hoe Bep het doet, heb trouwens nooit over een entings boekje na gedacht...Beide hebben geen boekje maar dat ga ik meteen even vragen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon een konijnenpaspoort gehad voor zowel Noodles als Buttons. Daar houden ze alles in bij. (is gewoon een boekje)

Ik krijg altijd een oproep wanneer de konijnenentdagen zijn. Altijd een leuk kaartje geadresseerd aan de nijnen :lol:

Is een stuk goedkoper als je dan gaat, wij waren 41 euro kwijt voor 2 konijnen die elk 2 entingen kregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gos & Ebbe hebben afgelopen vrijdag hun entingen gekregen (myx & VHD)..

Het was een drama.. Gos was eerst aan de beurt en heeft sowieso een hekel aan die man dus ging weer behoorlijk tekeer :bad: Er moesten (weer) twee assistentes haar vasthouden, ze stribbelde zo enorm tegen en ze is echt kei sterk.. Vindt het altijd zo'n sneu gezicht om te zien maar dan ben ik ook wel weer trots op d'r.. Ze laat in ieder geval niet met zich sollen :he: De DA zette haar weer in dr reismandje en ze gaf hem nog even een flinke trap na.. :whistle2:

Ik zei 'ach Ebbe is een stuk rustiger'.. Ehm niet dus (z'n eerste entingen), de plukken haar vlogen in de rondte! De jas van de DA was binnen no-time zwart van de haren..

Ik heb ze na de stress maar even flink verwend en gelukkig vinden ze me nog steeds aardig haha.. Ik was voor beide nijntjes € 30,00 kwijt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .