Ga naar inhoud

Algemeen inentingstopic 2010


Evee

Aanbevolen berichten

Lopende band enting is inderdaad een dom verhaal van die DA, ik betaal op entdagen €15,- (dacht ik)en dan worden ze eerst helemaal na gekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 282
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn DA rekent voor elk 1e konijn 25,50 (om en nabij) en dat is dan 2 entingen, eventueel nageltjes knippen en gewoon controle. Voor elk 2e, 3e, 4e etc konijn gaat er dan 5 euro af. Dus ik kom in totaal ook op zo'n 130 euro uit. Wel duur, in Bergen/Grave e.d. is het veel goedkoper, maar ja, ik vind deze DA zo fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hier is de discussie weer begonnen.. Vorige week: 'Ik zal ook een afspraak maken om de konijntjes en Billy te laten enten.' 'Ja, dat moet ook nog gebeuren..', later 'Dan maak ik dus volgende week een afspraak?' 'Ja, dat is wel goed..' met mijn moeder.. Net 'Zal ik morgen als Arnoud gaat sporten een afspraak maken voor Bill enzo?' 'Waarvoor?' 'Entingen daar hebben we het toch over gehad?' 'Ja, maar toch niet nu meteen..' en dan bemoeit mijn vader zich er weer mee, of dat perse nu moet.. Nou, nee, niet NU, maar het zal toch wel moeten gebeuren en het liefst één dezer dagen.. Nou ja en als de volgende maand beter schikt, dat moet dan maar, maar zeg me dan niet dat het wel goed is.. :s

Dus dat duurt nog even. 't Zal weer eens niet zo zijn. De enige die hier zonder morren altijd op tijd wordt geënt is de hond. Niet dat ze het voor de rest niet belangrijk vinden om te enten, maar blijkbaar is dat toc handers ¬¬

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat vermoeden had ik al, vandaar maandag/dinsdag. Al zal er wel een spoeddienst beschikbaar zijn, maar daar zal het maken van een afspraak voor inentingen vast niet onder vallen:whistle2:

Oei Iris, om gek van te worden! Eerst is het goed, nu weer niet... Handig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En niet dat ik zo bang ben dat ze nu opeens aan myx (of kattenniesziekte of whatever) zullen overlijden, uiteindelijk ent ik alleen maar omdat ik anders, mócht het gebeuren (maar die kans acht ik eerlijk gezegt best klein) mezelf voor m'n kop kan slaan dat ik het niet gedaan heb, maar gewoon dat ik weer die discussie moet aangaan...... En zelfs dát nog niet eens, maar dat mijn moeder MEERDERE keren tegen mij zegt dat het goed is, en dan vervolgens net doet alsof ze nergens van weet net ¬¬ erger ik me echt dood aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En niet dat ik zo bang ben dat ze nu opeens aan myx (of kattenniesziekte of whatever) zullen overlijden, uiteindelijk ent ik alleen maar omdat ik anders, mócht het gebeuren (maar die kans acht ik eerlijk gezegt best klein) mezelf voor m'n kop kan slaan dat ik het niet gedaan heb, maar gewoon dat ik weer die discussie moet aangaan...... En zelfs dát nog niet eens, maar dat mijn moeder MEERDERE keren tegen mij zegt dat het goed is, en dan vervolgens net doet alsof ze nergens van weet net ¬¬ erger ik me echt dood aan.

:yes: dat is voor mij ook wel de reden om toch te enten. Flitzer is de eerste paar jaar niet gegaan (onwetendheid, stom!) maar inmiddels ga ik trouw elk half jaar. Gewoon omdat je dan weet dat je in ieder geval iets doet om ze te beschermen, anders kun je jezelf wel vervloeken als ze Myx of VHS krijgen!

Nou dat is ook irritant! Hebben mijn ouders ook wel eens, eerst zeggen dat het goed is en dat ik het maar moet doen en oud genoeg ben om het te regelen en een week later zeggen dat ze dát helemaal niet gezegd hebben....:duivel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fred moet nodig geënt worden, Billy ook, Feline is in januari nog geweest (toen ze nog bij Aniek zat) dus wat dat betreft.. Zit ook te twijfelen wat ik doe, nu VHD én Myx voor beide, of alleen Fred beide en Feline de volgende keer, maar heb liever dat het gelijk loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor myx sowieso niet gezien die maar een maand werkzaam is, maar VHD is wel een jaar werkzaam in principe. Dus ook in september is ze nog beschermt. Ik kan eventueel nog ook met Fred wachten tot in september, maar dan is die dus niet beschermt nu. (Door alle gedoe met Indy is hij voor het laatst geënt een jaar geleden..)

Uiteindelijk maakt het weinig uit, ze zullen toch allebei heen moeten beide keren, maar 't is zo veel onthou werk.. :P:$ maar voorlopig gaat er nog niks gebeuren dus -.-'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou dan ook Feline alleen kunnen laten enten voor Myx, aangezien ze voor VHD nog wel eventjes doorkan met haar enting van januari:yes: Alleen zou ik daar dan even een aantekening van maken op een post-it of zoiets, zodat je het in ieder geval paraat hebt als je in september weer gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enten is enten..

Als ik naar de dokter ga voor en griepprik is dat ook lopende band werk.

Dan vraag ik toch ook niet of ze mij helemaal willen servicen?

Deze DA rekent 51 euro voor enten "en dan wordt uw konijn helemaal nagekeken"

Onzin! Geen klachten, dus niet nodig.

Bij een andere DA kost het 20 euro en dan knippen ze de nagels en kijken naar het gebit. Dat is prima en voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad wel belangrijk dat je konijn nagekeken wordt. Maar daar hoeft geen 51 euro voor gevraagt te worden. Ik vraag me ook af wat de consult kosten daar zijn?

(Het kostte mij nog bijna de helft minder toen ik ruim twintig minuten op consult ben geweest, die DA vervolgens in z'n weekend op zoek is gegaan naar info over blaasproblemen bij konijnen, daarna een echo is gemaakt (door twee dierenartsen), DA mij daar ruim een kwartier over gebelt heeft en ik de echo vervolgens doorgesproken heb met de andere DA toen ik Indy kwam halen.. We hebben €31,- betaalt toen..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

succes Bianca is altijd lachen idd met de reuzen weg. Gelukkig komt de dierarts deze keer bij mij thuis enten. Scheelt een hoop gedoe.

Voor de mensen in de buurt van Baarlo. Maar ook mensen niet uit de buurt van baarlo.

25 april hebben we open dag in de opvang (haak&ko) en komt er een konijnkundig dierenarts konijnen enten. Dit kost dan 8,50 per konijnen. Ze worden tevens helemaal nagekeken dan. Ook is er de mogelijkheid de nageltjes te laten checken en knippen.

Wel moet je, je even opgeven voor de entingen. Zodat we weten met hoeveel konijnen we rekening moeten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .