Ga naar inhoud

Algemeen inentingstopic 2010


Evee

Aanbevolen berichten

  • Reacties 282
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Op deze link staat het volgende:

De eerste vaccinatie mag vanaf een leeftijd van 8 weken gegeven worden. Zeven dagen na deze vaccinatie heeft het konijn een goede bescherming tegen VHS. Deze bescherming houdt 1 jaar aan. Een keer per jaar vaccineren tegen VHS is voldoende voor gewone konijnen..

De vaccinatie tegen VHS mag samen met de vaccinatie tegen myxomatose gegeven worden.

Ohw wat ik las was voor opvangen.

En inderdaad, ieder z'n eigen mening. Ik ga toch al heen, dus dan laat ik ook voor myx enten. En dat ik dan nog ee ntweede keer heen moet kan ik me ook niet erg druk om maken. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee nog niet geweest. Eind maart begin April ga ik. Die van mij zijn vorig jaar winter 1x niet ingent.

Ik ga denk ik op zo'n entingsdag dat scheelt met prijs

is je nijn nog nooit geent of heb je 1 x overgeslagen??

dat vroeg ik me zoiezo af.. kan dat kwaad? woon je in het veld dan denk ik wel, maar woon je in een drukke woonwijk met geen kans op wild...?!?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou.. ja hoe dan ook... het is ieder z'n eigen beslissing. Ik vind 1 keer per jaar VHS voldoende. Anderen mogen een andere mening hebben.

dus jij haalt 1 keer in het jaar 2 prikken? of alleen vhs?

en kies je dan voor de zomer inenting of de winter? ik zou denken de zomer ivm muggen, vliegen enzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dat opzich wil niet eggen dat VHS een jaar werkzaam is, Myxis ook geen half jaar werkzaam..

Nee dat ben ik met je eens. Ik heb geen idee hoe lang het werkzaam is. je leest er nogal tegenstrijdige verhalen over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Myx een maand.. Maar VHS volgens wat ik op i-net vind wel een jaar. (Volgens Loes alleen niet..) Ik weet het ook allemaal niet, lastig al die entingen :no: vond het vorig jaar wel makkelijk dat ik een 'excuus' had om er niet over na te hoeven denken.. :whistle2: nah ja voor Fred wel.. Maar niet gedaan, erg slecht.. :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suzimoo, het klopt dat de enting voor myx maar 1/2maanden werkzaam is, maar er is geloof ik wel bewezen dat konijnen die die enting 2x per jaar krijgen, makkerlijker genezen van evt. myx dat konijnen die nooit geënt zijn. Dat is natuurlijk op zich ook wel logisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ook ooit ergens gevonden te hebben (n.a.v. dat topic waar dat in gezegd werd) dat VHS officieel maar 6 maanden werkzaam is... Eens even zoeken.

Edit: ik kan het zo even niet vinden, ik zal vanavond thuis nog wel eens zoeken... Op de site waar ik dacht dat het stond, staat in ieder geval dat het wel een jaar zou werken...

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg een oproep voor begin april wel wat laat... Uh..ff een vraagke: wie ent z'n konijn niet in? mm.. de eerste keer dat ik mijn nijntjes in ga enten (want ze zijn nog jong). ik vind het wel zielig.. (maarja als ze zo'n ziekte krijgen nog zieliger) iemand nog tips ofzo voor als ik ze mee nar de DA neem?

xx s

Link naar reactie
Delen op andere sites

De site van mijn DA is geupdate, ik kan mij voor gaan bereiden op 84 euro voor vier konijnen (mits Babbel dan gezond genoeg is voor een inenting). 24, 25 en 26 maart. Toevallig nog anderen die naar dierenkliniek buitenmere gaan?

Edit: Overigens staat ook bij deze DA dat de inenting voor VHS één jaar geldig is, maar ik twijfel daarover. Alsnog voor beide inentingen gaan? Als we er dan toch zijn...

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu dinsdag naar de dierenarts geweest en mij heeft het 37€ gekost voor 2 konijntjes.

Dit was geen konijnendag.

Een ander dierenarts bij mij in de buurt doet wel een konijnendag en betaal ik even veel en ze kijken ze niet te goed na.

Nu zijn ze grondig nagezien.

Eerst was het ook 2x per jaar inenten maar nu is er iets nieuw.

Je moet maar 1x per jaar komen en 1 spuit. Ze zitten samen. Weer iets nieuw op de markt.

Ik woon wel in belgie dus weet niet dat het nu hetzelfde is in nederland. normaal wel zou ik denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen inentingsboekje? Dat vind ik raar.. Hoe moet jij anders bewijzen dat je konijn geënt is? (Bijv. als je hemof haar tijdens de vakantie naar een pension brengt..)

Dat je geen uitnodiging krijgt vind ik nog niet zo gek, dat verschilt per praktijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zij bij mij 21-9 ingeënt. Dat betekent dat de inenting verloopt op 21 maart. Nu krijg ik in april een vierde konijn erbij. Deze is dan nog nooit ingeënt. eigenlijk zou ik voor de eerste drie dus eind maart al moeten, maar kan ik niet gewoon meteen met alle vier eind april gaan? Anders moet ik in april terug voor 1 konijn. Of is dat te laat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de brief ontvangen, ook hierin staat dat de inenting voor VHS één jaar geldig is. Ik ga gewoon vragen of ze beide inentingen willen geven. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .