Ga naar inhoud

minderen met biks..


Laura

Aanbevolen berichten

  • Reacties 482
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Na lekker dan. Ben ik eindelijk blij dat ik wat gevonden heb.. kan ik het niet gebruiken.

Ik had gekeken hoeveel er van hun voerbakje in de maatbeker kon. De voerbak (zo'n langwerpige stenen bak) het voer dat daar in zit past nog net. En gewoon een voerbakje voor een kat (best klein) als ik dat bakje vol doen komt het tot de helft van de hondenmaatbeker dus rond 40 gram. En bij de kat ook. De andere komt rond de 80 gram helemaal vol bij de hondenmaatbeker van het konijnenbakje van zorro (zo'n grote die je aan het hok kan maken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga nou morgen of zo met die maatbeker en en een zakje met voer naar de supermarkt. Dat kun je bij de groentenafdeling eerst wegen hoeveel voer je zou mogen geven. Als je dat dan in die maatbeker gooit kun je onthouden tot welk streepje je 'm moet vullen. Of je zet er zelf een streepje bij met stift. Dan weet je het tenminste zeker, want elk voer heeft natuurlijk een ander gewicht, dus je kunt niet zomaar een andere maatbeker gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Genoeg wel ja, maar waarschijnlijk ook teveel. En dat is niet goed, voor konijnen net zo min als voor mensen. Ze kunnen beter meer hooi en groenten eten dan veel biks. Mensen moeten ook meer groenten eten dan patat, anders worden ze te dik, dat is met konijnen net zo.

Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag waarom je het eten niet gewoon een keer weegt, dan weet je in ieder geval een keer hoeveel je precies geeft, en of het teveel of genoeg is. Als je wel antwoord hebt gegeven dan heb ik daar overheen gelezen, maar dan zou ik graag een link naar dat antwoord hebben. Ik ben hier namelijk niet voor niets allerlei oplossingen aan het verzinnen voor het ontbreken van een goede weegschaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus moet je 25 gram biks geven

maar goed Nu NOG EEN WEEGSCHAAL KOPEN ;)

welk onderdeel snap je hier niet van..

jij zegt wel dat wij het niet snappen

maar ben tog bang dat er hier mensen zijn die voldoende uitleg hebben gegeven en waar jij zoiets van hebt ach ja...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewoon konijnenbakje vol wauuw. Verder krijgt hij gras en wortel bla bla.

Omdat ik geen groente geef moest ik meer biks geven niet te veel natuurlijk.

In iedergeval het gaat goed met hem.

Je hoeft niet zo vervelend tegen me te doen hoor, ik probeer je konijn te helpen! :bad:

Een konijnenbakje vol is te veel. Als hij 2 kilo weegt mag hij 50 gram biks per dag. En als hij dan nog honger heeft eet hij maar hooi. Biks is geen vervanger van groenten, biks is een aanvulling op hooi en groenten en mag nooit het hoofdvoedsel zijn (tenzij het echt niet anders kan, zoals bij die konijnen in Tunesië, maar daar is bij jou geen sprake van).

Kortom: WEEG die biks, zorg dat je weet hoeveel 50 gram is en geef dat ook door aan je oma!!! Tweeënhalve week alleen maar patat eten is voor niemand gezond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm ik volg je laatse bericht niet zo laura

Ze vertrekt om 6 uur voor 2 of 2,5 weken naar het buitenland en wil daarna de hoeveelheid voer pas gaan aanpassen. Sjonge jonge, ik wist dat er hier een paar eigenwijze meiden rondliepen, maar Laura. gaat ook aardig die kant op geloof ik! :grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

jip daar begint het wel op te lijken

ik heb het idee en volgens mij klopt dit ook

dat ze eigenlijk alleen aan zich zelf denkt en niet in het belang van de konijnen

want ach wat maakt het uit als ze nog 2weken te veel eten krijgen *ZUCHT*

Link naar reactie
Delen op andere sites

jip met grote verbazing heb ik gelijk:( arm konijntje

erg jammer laura dat je niet na denkt in het belang van je konijn

je vraagt aan ons hoe en wat en idd kun je altijd doen wat je zelf wil

maar ik denk als je een echte dieren lief hebber bent dat je dan wel je konijntjes voor op zet tog?

Of heb ik dit mis...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .