Ga naar inhoud

minderen met biks..


Laura

Aanbevolen berichten

  • Reacties 482
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Brood is inderdaad niet erg gezond, zeker witbrood niet. Als je ze al brood geeft kun je het het beste bij 1 klein stukje per week houden, meer niet. Niet alleen omdat het een dikmaker zou zijn (waar Laura. het nu volgens mij voor wil gebruiken), maar ook omdat het teveel zout bevat voor een konijn, en dat is weer niet goed voor de nieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet dat ik het moet opbouwen;) Dat houden we over vorige keer had ik 1 klein stukje aan mijn nijnen geven en ze vonden het best lekker dat lof.

Nee, maar brood kregen ze best vaak vandaar en omdat ik dat gehoort had dacht ik van nou dan mag het dus niet te veel. Ze krijgen 1 broodje per week (half broodje Zorro, half broodje Fluffie, half broodje Jackie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is dat wel veel teveel brood hoor

dit om precies wat kiwi zelf al zij van wegen te veel zout enz

ik denk dat kiwi bedoelt dat je een stukje als grote van postzegel kan doen

als ik het mis heb moet je me maar verbeteren kiwi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, met brood moet ik inderdaad wat minderen, daar ben ik langzaam mee bezig want eerst kregen ze TE veel brood! Toen gaf ik ze ongeveer elke dag wel een half broodje. Dat heb ik ongv in 2 weken wat afgebouwt naar een half broodje per week.

Ik dacht ik ga langzaam minderen en niet inenen bijna niks meer geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je vraagt waarom je nu ineens een bord groen zou moeten geven, nou het antwoord is dat dat gezond is voor je nijnen! Natuurlijk kun je ook iets meer biks geven en minder groen, en dan is het ook goed. maar het is NOG beter om dus meer groen te geven omdat daar ook weer vezels in zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je vraagt waarom je nu ineens een bord groen zou moeten geven, nou het antwoord is dat dat gezond is voor je nijnen! Natuurlijk kun je ook iets meer biks geven en minder groen, en dan is het ook goed. maar het is NOG beter om dus meer groen te geven omdat daar ook weer vezels in zitten.

Ja dat begrijp ik ook nog wel, maar ze hebben het nooit gehad en wij hebben zoiets bijna nooit in huis. En als we het in huis hebben is het altijd wel op of net een mini stukje blijft over. Me moeder vind dat ze aan voer en gras en hooi zowieso voldoende hebben. En ik kan met 10 euro moeilijk elke week nog na hooi,stroo,zaagsel,voer nog exstra dat erbij halen.

Als we het soms eten en er blijft wat over krijgen ze het wel.

Eerst wist ik niet eens dat ze witlof mochten of andijvie. Want dat gaf ik ze nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg net of ze wel is naar de lidle gaat aangezien dat niet zo dichtbij is maar ze er 1x in de week komt met me vader met de auto dan. Vroeg ik of ze dan voor de konijnen lof mee wilde nemen, Doet ze moeilijk erover, zegt ze in de ijskast liggen nog wortels hoor! Ik zo ja jemig ik vraag het toch alleen een keer iets anders kan toch ook? Zegt ze dan kan ik het zeker ook nog is gaan snijden voor ze! Ik zeg nee.. zegt ik zal wel kijken wat ik doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misshien gaat je moeder er anders over denken als je rustig uitlegt waarom je dit vraagt. Laat je moeder ander op Bunnybunch meelezen zodat ze kan lezen dat groenvoer een heel belangrijk onderdeel van zijn maaltijd is. Als het goed is, staat er hier bij voeding een topic over wat iedereen zijn konijn geeft. Niet vervelend bedoeld maar ik denk dat je moeder gewoon zo heeft gereageerd omdat ze niet beter weet net zoals jij voordat je hier kwam. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misshien gaat je moeder er anders over denken als je rustig uitlegt waarom je dit vraagt. Laat je moeder ander op Bunnybunch meelezen zodat ze kan lezen dat groenvoer een heel belangrijk onderdeel van zijn maaltijd is. Als het goed is, staat er hier bij voeding een topic over wat iedereen zijn konijn geeft. Niet vervelend bedoeld maar ik denk dat je moeder gewoon zo heeft gereageerd omdat ze niet beter weet net zoals jij voordat je hier kwam. ;)

Ik had het haar helemaal uitgelegt al, Maar ze doet zo moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog moet beginnen met het opbouwen van groenvoer mogen ze toch nog niet zoveel per keer, dus dan heb je genoeg aan een paar blaadjes voor de eerste week of zo. En ook daarna hoeft het echt niet duur te zijn. Oké, groenten zijn niet het goedkoopste konijnenvoer, maar als ik zie hoe lekker ze het vinden koop ik graag een flinke voorraad voor ze elke week.

Je kunt hen ook paardebloembladeren geven trouwens, gratis te plukken! ;) Wel alleen even opletten dat je niet te dicht bij een drukke weg plukt of van een plek waar honden uitgelaten worden. Ik was en droog ze daarom altijd voor de zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paardenbloembladeren hebben we in de tuin. We zijn de tuin aan het doen dus alles groeit maar want al het gras moet er toch uit en dus groeit er overal onkruid en dus als ze los lopen eten ze lekker paardenbloembladeren-stengels en de knop. Mijn opa plukt het ook wel is bij ons voor, dan spoel ik het af en geef ik het aan ze.

Trouwens ik heb na heeeeeel lang zoeken in de schuur ergens lekker ver achter in ja. Een maatbeker gevonden!! Voor de hond en voor een kat! De ene gaat tot 60 gram en de ander tot 80 gram. Maar bij die ene van 80 gram staat voor de hond puppy oudere hond enz op dus op die maat beker staat 80 een stuk verder naar rechts 120 of dezelfde lengte hoogte van de beker. Welke zou ik moeten aan nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .