Ga naar inhoud

minderen met biks..


Laura

Aanbevolen berichten

Volgens mij is er vaak genoeg aangegeven dat het richtlijnen zijn en dat je altijd naar je konijn moet kijken.

Als je voer in kleine zakken heb kan je ook uitrekenen hoelang je met een zak voer moet doen om de juiste hoeveelheid te geven. Ik weet dat ik bijvoorbeeld een maand met een zak doe en heb er dus goed zicht op dat ze de juiste hoeveelheid krijgen. (Met een grote zak is dat onnauwkeuriger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 482
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik bedoelde ook dat dat eierdopje dus niet klopt..... ik schreef in mijn eerdere post al dat ze 25 gram per kilo lichaamsgewicht moet rekenen bij normaal voer... iemand anders reageerde daar op met een eierdopje.... ik geef zelf hopesfarms en hou 25 gram per kilo per konijn aan en dat gaat uitstekend.... volgens mij staan er op deze pagina verder alleen maar goede adviezen!!!!

on topic: als je weegschaal een cijfer achter de komma aangeeft gaat het inderdaad niet goed... misschien even investeren in een keukenweegschaal... altijd handig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is bijna tien en dat is nog niet oud! Hij krijgt 15-20 gram SS per dag, verschillende soorten hooi (eet hij niet zoveel als de rest, maar hij eet het) en daarnaast nog een volle bak groenten met bijvoorbeeld andijvie, witlof, basilicum, peterselie, rucola etc. Hij valt niet zomaar af hoor. Met een worteltje, appeltje of aarbei zo nu en dan, krijgt hij echt niet genoeg. Sowieso zijn dit al dingen om konijnen mee te verwennen, zeker niet te vaak geven! Geef je konijn wat hij nodig heeft, niet teveel, niet te weinig. De enige manier om erachter te komen wat je konijn nodig heeft is door het te wegen. Misschien hebben je buren een keukenweegschaal om even te lenen? 't lijkt me sterk dat in een hele straat niemand je kan helepn. Neem het initiatief!

Met buren enz. Wil ik best wel op in gaan.. Maar dan hebben we weer hetzelfde gezeur als in het topic ; dikke-opgeblazen buik over dat met mijn ouders wel en niet. Ofterwijl..mijn ouders staan hier bekend als 2 mensen die raar bezig zijn met hun relatie en iedereen in de buurt maar afkraak waardoor mensen..hun en mij dus niet mogen....

Maar wat ik wel kan doen, is bij mijn oma vragen die een paar huizen verder op woont. Maar denk niet dat zij het heeft hoor. Vragen kan altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou je oma zou je toch wel willen helpen... lijkt me vreemd als je eigen oma nee zegt..

Succes!!

Dat zeg ik toch niet.. (& p.s. je kent mijn fam niet..)

Ze is nu alleen niet thuis.

Mijn vriendin heeft ook zo'n weegschaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeg ik toch niet.. (& p.s. je kent mijn fam niet..)

Ze is nu alleen niet thuis.

Mijn vriendin heeft ook zo'n weegschaal niet.

Zo bedoelde ik het ook niet hoor!

Maar het word een elle lange discussie..

Lees het topic nog een keer helemaal door, alles wat je wilt weten staat erin..

Dus zorg dan gewoon dat je zo snel mogelijk een weegschaal ergens vandaag kunt halen..

Iedereen hier bedoelt het goed hoor, maar dan moet je het wel lezen en opvolgen!

Succes ermee! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo bedoelde ik het ook niet hoor!

Maar het word een elle lange discussie..

Lees het topic nog een keer helemaal door, alles wat je wilt weten staat erin..

Dus zorg dan gewoon dat je zo snel mogelijk een weegschaal ergens vandaag kunt halen..

Iedereen hier bedoelt het goed hoor, maar dan moet je het wel lezen en opvolgen!

Succes ermee! :)

Dankje, zal ik doen;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een bekertje van de waspoeder (Ariel) en daar meet ik mee.

100 gram. voor onze twee konijnen per dag. Zo heb ik het van de fokker geleerd. Hij vond zelfs dat ze 100 gram per konijn per dag mochten hebben, maar volgend de dierenarts was m.n. Robijn te dik en nu krijgen ze de helft van de bix. Van de dierenarts mochten ze maar een flessedop per dag aan bix...

aangepast door roosjerobijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan.

Nou ik geef Zorro zijn voerbakje vol.

Hij eet wat hij eruit wilt eten, maar toch doet hij er 2 dagen ongv over.

Hij heeft genoeg enz.

Maar toch eet hij wat hij wilt eten, dus ik denk dat hij op zijn gewicht blijf misschien net de 2 kilo haalt maar niet meer denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom geef je hem niet gewoon wat meer gezonde groentesoorten, en minder biks, zoals iedereen je hier duidelijk probeert te maken? Dat hij is afgevallen komt echt niet omdat je met biks bent geminderd, dan is er iets anders niet goed. Heb je 'm al ontwormd, of neem je gewoon het risico dat hij, ondanks die te grote hoeveelheid biks, nog verder zal afvallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik hem vond woog hij net 1,2 kilo dat was vorig jaar. Toen is hij ongv 2,7 kilo gaan wegen. Sins Blackie dood is gegaan at hij al ietsie minder. Veel groente heeft hij nooit gehad alleen biks. En nou sins dat hoeveelheid bla bla is hij nog veel meer afgevallen en weegt hij dus 1,8 kilo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij krijgt wat hij altijd kreeg en nou inenen zoveel groente bla bla te geven heeft geen zin. Want daar ligt het niet aan. Altijd krijgt hij biks wat gras,appel,hooi,wortel en brood. Verder heeft hij ook niet iets anders gekregen. Waarom zou ik dan nu inenen moeten beginnen met al die groente? Als het daar zowieso niet aan ligt...

Alleen omdat ik hem minder eten gaf i.v.m dat ene...

Aja dit is inderdaad zinloos ja! pffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar der heeft ook werkelijk niemand gezecht dat je MOEST minderen met biks..

en werd volgens mij ook aangegeven dat je geen vol bakje moet doen kun je wel doen maar de meeste mensen vullen het als het op is zo weet je niet hoeveel hij binnen krijgt..

hier op bb is het advies om 25 gram perkilo van je konijn aan te geven en met ss 10 tot 15 gram (teminste dat heb ik gelezen ) en dat kun je gewoon simpel weg wegen op een keuken weegschaal en volgens mij is dit ook al eerder aangegeven en val ik nu weer in herhaling...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus gewoon volle bak nu tot ie terug is op gewicht....

ik kan ook geen flinke groen maaltijd betalen dagelijks voor mijn dieren die krijgen dus ook meer bix en een klein beetje groen/ en onbeperkt hooi per dag dan de aangegeven hoeveel heid van 25 gram per kilo konijn.

dus dat hij enkel op de bix vermindering is afgevallen klopt want veel groen kreeg ie niet......

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zeggen dat ze op wit brood ook dikker worden? Klopt dat? Brood krijgt hij ook net ook weer en een bak vol biks. in de ochtend kreeg hij ook een bak vol biks en in de middag heeft mijn moeder ze een wortel gegeven aangezien ik van 9 tot 4 weg was.

Als wij bijv lof eten houden we niks over anders zou ik daar wel wat van kunnen geven, en ook van andijvie maar helaas. Me moeder koopt precies voor 4 personen.

Mogen ze trouwens als je lof laat maar zeggen heb gesneden die ronde stukjes die je overhoud?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .