Ga naar inhoud

Leeuw heeft zere hakken?


Aanbevolen berichten

Net bij zijn bibs schoon maken ( weer kak) zag ik ineens 2 roze bulten aan zijn achterpoten. Nog nooit eerder gezien. Beetje ruw en bij 1 poot wat groter. Nagels zijn aardig kort. 

 

Hij loopt natuurlijk veel meer dan vroeger. Kan dat het probleem zijn? 

 

Ik las ergens op bb dat iemand er oogzalf op heeft gedaan. Ik heb nog wat oogzalf van de kleine. Kan ik dat erop doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lio heeft dit vorig jaar ook eens gehad. Het was gelukkig niet ontstoken ofzo 🙈 maar ook roze bulten. Ik heb hem toen op aanraden van de dierenartsassistente op dekbedden laten lopen, gewoon nog een oud dat ik van de kinderen had. De dierenarts zei mij achteraf ook dat je moet proberen om wat vering te geven zodat de hakjes daar wat kunnen inzakken. Net zoals ze in de natuur op aarde of zand zouden lopen en daar met hun pootjes wat inzakken. Dit om de druk te minderen.  Ik heb dit een paar weken gedaan. Vonden ze heel leuk om over te lopen maar ook om over te plassen,  lekker zacht 😅. Na twee weken ongeveer zag ik echt een verbetering. Gelukkig heeft hij daar nu geen last meer van 🙈. De assistente had mij afgeraden om er iets van zalf ofzo op te smeren, was nog niet ontstoken, anders maak je dit ook wat weker. Als ontstoken is moet er natuurlijk wel iets op maar weet niet wat dan goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Lio en Leia zei:

Lio heeft dit vorig jaar ook eens gehad. Het was gelukkig niet ontstoken ofzo 🙈 maar ook roze bulten. Ik heb hem toen op aanraden van de dierenartsassistente op dekbedden laten lopen, gewoon nog een oud dat ik van de kinderen had. De dierenarts zei mij achteraf ook dat je moet proberen om wat vering te geven zodat de hakjes daar wat kunnen inzakken. Net zoals ze in de natuur op aarde of zand zouden lopen en daar met hun pootjes wat inzakken. Dit om de druk te minderen.  Ik heb dit een paar weken gedaan. Vonden ze heel leuk om over te lopen maar ook om over te plassen,  lekker zacht 😅. Na twee weken ongeveer zag ik echt een verbetering. Gelukkig heeft hij daar nu geen last meer van 🙈. De assistente had mij afgeraden om er iets van zalf ofzo op te smeren, was nog niet ontstoken, anders maak je dit ook wat weker. Als ontstoken is moet er natuurlijk wel iets op maar weet niet wat dan goed is.

Dankje😊 

Heb natuurlijk overal kleden maar die zijn schijnbaar niet verend genoeg🙈 

Is bij hem idd ook niet ontstoken meer erg roze en dikker met wat ruw. 

 

Ik heb maar 1 oud dekbedje en hun ruimte is groot. En iets onder de kleden...bijvoorbeeld van die schuim matten...of hoe heten die dingen?

 

Hij is natuurlijk ook nog niet op het juiste gewicht dus dat zal er vast ook wat mee te maken hebben met zijn nu veel actievere levenstijl. We zullen vanavond ook de kleine checken. 

Want dat ging net niet met zijn capriolen. Een vis vangen met blote handen gaat sneller😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, kan ook. Maar met fleece zou ik wat oppassen. Als het geen knagers zijn kan je de tegels ook zonder kleden proberen. Gewoon om zeker te zijn dat hij niet reageert op die kleden...  ik zou eerst zorgen dat hij er vanaf geraakt en dan terug de kleden.. Matten kunnen ook wrijving geven. Of je doet een deel zonder mat en een deel met? Verschillende ondergronden zijn ook goed vertelde de dierenarts. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke.. nou dan klap ik straks eerst mijn dochters bank uit. Want dat is zo.n lekker goedkoop ding wat op de grond ligt dus dan hebben ze al een stuk matras om op te lopen. 

Zal maandag kijken in de stad wat er op of onder kan🙈

Van de kleden blijven ze af maar een koel mat heeft Leeuw aangevreten ook echt gewoon in het midden🙄 dus ben bang dat ze aan foam ook gaan knagen... Daarom dacht ik onder het kleed.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plekken komen door drukpunten, waardoor de vacht dunner/kaler wordt en de huid meer bloot komt te liggen. Zijn gewicht zal hier inderdaad wel aan bijdragen. Vaak wordt meer bewegen juist aangeraden, want als ze veel in dezelfde houding zitten op een harde ondergrond, krijg je juist die drukpunten. Dus beweging+verende ondergrond zou de oplossing moeten zijn. Zolang het niet ontstoken is of open wonden, hoef je er geen zalf op te smeren. Dan wordt de huid juist zachter en kan het sneller open gaan.

 

Je moet inderdaad ook oppassen met wrijving, dat is vaak het probleem met fleece. Oude dekbedden zijn vaak goed inderdaad.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, bunnyempress zei:

Arme Leeuw. Ik hoop dat het snel overgaat. Hij is denk ik niet zoveel gewend.

 

Niks gewend en niks gegund 🥴

 

Het ziet er verder niet dramatisch uit gelukkig. Maar ik zag hem gister toch wat meer op zijn achter tenen lopen. Dus goed voor zijn lijf is het niet op die manier. 

 

1 kleed is matras sinds gister en natuurlijk gaat hij daar heel af en toe op.. sukkel 🙄 Ik ga nu op het speel kleed een niet zo oud dekbed(want oud heb ik niet) leggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Matras op 1 kleed.. dekbed op andere kleed en natuurlijk gaat hij niet daarop maar blijft achter de bank waar dan wel een iets zachter en dikker kleedje ligt 🙈🙄😜

 

Ow maar hij ging wel onder het dekbed capriolen uithalen samen met de kleine😂😂 van die witte bewegende bobbels😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn het niet gewoon kale hakken met misschien wat eelt? Het kan zijn dat het haar daar op de een of andere manier is verdwenen en dan zie je roze huid. Zo lang het niet rood of kapot is, denk ik dat het niet ernstig is. Wel goed in de gaten houden natuurlijk. Met zalf zou ik voorzichtig zijn, daar wordt de huid vaak juist week van en dan krijg je sneller wondjes. Je kunt eens zoeken op sore hocks (niet schrikken) dan zie je meteen hoe het eruit ziet als het echt foute boel is. Mijn laatste konijntje (een Teddy) had ook kale hakken. Ze liep altijd los en we hadden een siergrindvloer (die is best wel hard/grof). Haar hakken waren toen soms een beetje rood. Ik was doodsbang dat het kapot zou gaan (uiteindelijk nooit gebeurd), dus ik deed haar soms sokjes aan. Trixie heeft hele handige XS sokjes (eigenlijk voor puppies), daar knipte ik de teen vanaf en dat ging prima. Ik kocht altijd de roze sokjes voor mijn prinsesje 🤪 Maar achteraf denk ik dat het misschien niet nodig was geweest 😬

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een foto gemaakt. Andere pootje is minder en ook niet ruw.

 

Toevallig na jouw bericht @Suus1978 bedacht ik me dat we sokjes hebben. Een keer in een gekke bui voor Lap gekocht die ze in 3 tellen uit had.😂 Heb ze toen om een knuffel tijger van hem gedaan.

 

De teentjes afgeknipt...van de sokken uiteraard🙈)  en hij loopt nu parmantig met 2 blauwe duck sokken aan.😊IMG-20240519-185210.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Suus1978 zei:

Dit herken ik meteen, Lulu had dit ook. Echt zo'n grensgeval. Het is bij haar nooit erger geworden gelukkig, maar preventieve sokjes zijn misschien zo gek nog niet. Wel antislip toch?? 😉😄

Hahaha ja antislip 😜

Kocht ze toen voor Lap omdat hij altijd zo glibberde op het laminaat. Maar hij vond glibberen beter dan die sokjes😂

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen liep hij op 1 sok. Nog flink lopen zoeken en naar mijn dochter en de konijnen "zoek sok" geroepen.

Bracht weer veel herinneringen van vroegahhh toen zij (nog met speentje) altijd haar sok kwijt was😜

 

Maar we vonden hem en weer over zijn poetje gedaan😇

Nu loopt hij netjes weer op 2 sokken en nu ook veel op het matras en dekbed. 💪

 

Ik heb op internet van die foam plush puzzel matten gevonden. 

Stuk goedkoper dan foam en vinyl.

Dus denk erover om dat dan misschien te bestellen voor de speel en eet ruimte. Voorlopig kan die bank wel uitgeklapt blijven,soort launch bank nu. Dus is het alleen voor dat grote stuk nodig.

Staat wel netter dan een dekbed op de grond.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En diezelfde sok vanmorgen weer uit🙈😂 andere zit er nog aan. 

Hij komt nu wel steeds extra langs om geknuffeld te worden ennnnn ik mocht de kleine een kusje op zijn hoofd geven 2 keer🥰 3e keer vond hij te veel dus sprong weer als een vlo omhoog. Leeuw geef ik geen kus want dan zit ik met baard haar😂

Verhaard nog enorm. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je de sokken omdraaien. 😂. Wat lief dat je lekker mocht knuffelen en kusjes kon geven.

Hier heb ik ook nog pluis-konten, het vliegt in het rond. Ik ging Scarlett lekker borstelen, want bij mij blijft ze wel zitten en knuffelen.

Mijn bezoek zat echt met verbazing te kijken hoeveel haar daar uitkomt en dat je dan alsnog zoiets hebt van: "Lijkt alsof er niets is gebeurd".
Wel sneu voor mijn man die alweer 4x hopeloos had geprobeerd met borstelen, waarbij beide konijnen er gewoon van door gaan. 🫣

 

17 uren geleden, Lappie2 zei:

Ik heb op internet van die foam plush puzzel matten gevonden.

 

Naast die puzzelmatten heb je dat soort foam matten ook voor onder fitness spullen. o.a. bij de LIDL. Heet Vloerbeschermingsmat (CRIVIT) misschien ook in Polen? Die zijn mat zwart en net zoals die puzzelstukjes ook te leggen. Daarnaast heb je ze ook voor onder zwembaden, dan heet het ondertegel zwembad of zwembadvloertegel.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Marjoleink zei:

@Lappie2 wanneer krijgen we een foto van Leeuw op sokken?

Hahaha. Ik probeerde het maar is niet te zien. Zijn dikke vacht zit er voor en over.🙈 Te kleine korte pootjes voor dat grote zachte fluff lijf🥰

 

Heb ze gister even uit gedaan. Zijn rechterpoetje zie ik bijna niks meer. Het poetje waar hij de sok steeds weer uit trekt zit nog wel maar niet zo dik meer. 

 

Ze spelen en slapen heel veel op het matras van de bank en doen binkies op de deken. 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .