Ga naar inhoud

Konijn gestolen/vermist - Terecht!


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

sinds gisternacht is ons konijn verdwenen op mysterieuze wijze uit zijn hok. Geen sporen van in of uitbraak, kan niet uit de tuin ontsnappen en het andere konijn zat er gewoon nog in? 
heeft iemand dit wel eens meegemaakt? We hebben rondom de straten gezocht maar kunnen m nergens vinden. Tips zijn welkom!! 
 

ps: 

- ja het is een compleet dicht hok, die ook nog compleet dicht was bij de ontdekking 

- nee, nergens sporen van bloed etc 

- ja, heel de tuin is uitgepluist. Hier zit hij echt niet 

- ja, mensen kunnen zo over de poort klimmen. Maar wie steelt er nou een konijn??????

 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend rot zeg!

 

Is het in zeeland ergens, ik zag volgens mij foto's voorbij komen ergens op facebook van een soortgelijk verhaal.

Wat voor hok is het? Compleet dicht, kan voor sommige roofdieren toch betekenen dat ze er in kunnen, afhankelijk van het gaas en openingen die er zijn. Een opening van een paar cm kan al genoeg zijn om te ontsnappen of om toch door een roofdier meegenomen worden.

Stelen zou inderdaad ook kunnen, maar je hoopt toch dat niemand dat doet.

Sterkte er mee, ik hoop voor je dat het konijn te vinden is!

 

 

Ik ben zelf ook ooit een konijn kwijt geweest, zij had een stukje schutting plank er af geknaagd, echt super smal, 3x7 cm, en was daardoor ontsnapt. Zij bleek een dag of 4 later in iemands garagebox te zitten. Ik had het hele huizenbok geflyerd, bij amivedi aangemeld, in supermarkt briefjes gehangen, dierenartsen geïnformeerd. En gelukkig stond er na een paar dagen een oud-leraar aan de deur, mijn konijn zat dus in zijn garagebox!

Daarna heb ik altijd als een schutting of houten wand onderdeel was van het konijnenverblijf daar nog extra gaas tegenaan gezet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas zijn er mensen die dit doen, ik zou diefstal niet uitsluiten.

 

Aanmelden bij Amivedi sowieso doen, kijk alles nog een keer grondig na of er niet toch ergens een zwakke plek in het verblijf zit. Zo niet zou ik melding maken bij de politie. Niet dat het iets oplevert, maar als er meer verhalen komen hebben zij wel jouw verhaal. Aangifte doen weet ik niet of dat mogelijk is, dat is wel zinvol als er meer dingen zijn gebeurd, ook bij andere mensen, dan wil je dat iemand vervolgd kan worden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangifte van diefstal doen kan denk ik in deze situatie eigenlijk alleen als je bijvoorbeeld camerabeeld hebt dat er iemand bij de ren is geweest of als er sporen zijn van een inbraak.

 

Anders is het vermissing. Daar maak je melding van bij je gemeente, zij gaan over vermiste voorwerpen (dieren vallen daar ook onder). Op de website van jouw gemeente staat als het goed is hoe dat bij hun werkt. Kan zijn dat ze ook gewoon doorverwijzen naar Amivedi daarvoor in jouw gemeente.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad dat je ook niet meer kunt dan melding maken. Dacht eigenlijk dat dit bij de politie ook wel kon. Omdat het een verdachte situatie is, valt me tegen eigenlijk.

 

Hier is Amivedi voor dieren inderdaad de manier om vermissing te melden. Maar daar heb je bij diefstal, aka iemand die het dier jat om op te eten dus niks aan 😢

 

Vooralsnog zou ik echt alles nagaan en navoelen of er niet toch iets los zit aan het verblijf. Gezien de temperatuur binnen en buiten nagenoeg gelijk is, haal voor je eigen gemoedsrust de ander maar binnen tot je meer zekerheid hebt over de oorzaak. Dan kun je ook rustig nadenken welke voorzorgsmaatregelen je verder treft en hoe het verder moet.

 

Ik kan me voorstellen dat de opmerking over wat ze met het konijn gedaan zouden kunnen hebben je behoorlijk raakt, sorry daarvoor. Ik vind het echt verschrikkelijk voor je, stiekem hoop ik dat je toch een zwakke plek vindt, want de gedachte dat iemand gewoon je tuin in loopt en je konijn mee neemt... Ik vind het onverteerbaar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat er gauw uitsluitel komt. Wat rottig.

Heb weleens gehoord dat er konijnen waren gestolen bij de kinderboerderij, en toen hebben die akelige dieven de ene teruggebracht en omgeruild voor een andere.

Echt waanzin, vandaar dat ik het me herinnerde, verhaal staat hier: https://nos.nl/artikel/2459316-dieven-komen-terug-om-gestolen-konijn-om-te-ruilen

Er zijn echt rare mensen, dus als hij idd ontvreemd is, dan hoop ik dat het als gezelschapsdier is, want dat gebeurd kennelijk toch.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat een marter door bepaalde maaswijdtes heen kan komen. Maar om een konijn door zo'n gaatje naar buiten te krijgen, is m.i. onmogelijk en zou je bloedsporen of resten  moeten zien liggen.

Je gaat dan toch aan diefstal denken. Is het een bijzonder mooi konijn? Een konijn dat in de buurt als tam bekend staat? Bij ons is ook wel eens een konijn verdwenen maar was de voorkant van het hok eraf gevallen. Dat was nog in de tijd dat een konijn in een hok zat. Hoewel we het later wel deden voor hun eigen veiligheid.

Raadselachtig. Misschien flyers ophangen in de supermarkt of in de buurt en zeker Amivedi benaderen. Sterkte. Dit voelt rot als je niet weet wat er gebeurd is.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-5-2024 om 01:09, To van de Veluwe zei:

Ik kan me voorstellen dat een marter door bepaalde maaswijdtes heen kan komen. Maar om een konijn door zo'n gaatje naar buiten te krijgen, is m.i. onmogelijk en zou je bloedsporen of resten  moeten zien liggen.

Je gaat dan toch aan diefstal denken. Is het een bijzonder mooi konijn? Een konijn dat in de buurt als tam bekend staat? Bij ons is ook wel eens een konijn verdwenen maar was de voorkant van het hok eraf gevallen. Dat was nog in de tijd dat een konijn in een hok zat. Hoewel we het later wel deden voor hun eigen veiligheid.

Raadselachtig. Misschien flyers ophangen in de supermarkt of in de buurt en zeker Amivedi benaderen. Sterkte. Dit voelt rot als je niet weet wat er gebeurd is.

Ja het is echt waarschijnlijk diefstal. Geen andere mogelijkheid die ik meer overtuigend vind. Het is een heel tamme ram die ook gecastreerd is, en erg mooi. Nu zit helaas mijn andere konijn (voedster) alleen en ik merk dat ze eenzaam wordt.. Vind het zo zielig dat ze elkaar niet meer kunnen wassen en lekker tegen elkaar aan liggen 😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Irismm zei:

Ja het is echt waarschijnlijk diefstal.

Ja, dat is een drama en ik kan je verzekeren dat het altijd zal blijven knagen. Ik heb meerdere konijnen door ziekte/ouderdom verloren maar de twee die opgepeuzeld zijn door.....? blijft nog steeds aan me knagen. Die waren zo ontzettend lief. 

De kans lijkt klein dat je hem weer terugvindt. Ga je je voedster laten koppelen in een konijnenopvang? Mocht de ander teruggevonden hebben dan  mag je je laatste konijn altijd weer terugbrengen. Ik zou zeker weer laten koppelen. Juist omdat je voedster rouwt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terecht!!! 😍 

Opeens zat ons lieve konijn weer in de tuin na 6 dagen vermist. 🫨 Dit is gebeurd toen er niemand thuis was. Hoe dit kan? Geen idee. 
Voor de zekerheid hangt er nu een camera ter beveiliging. Wij zijn super dankbaar dat hij terug is. Ondanks dat hij erg vermagerd is en erg schuw, gaat het goed en is hij aan het bijkomen. Zijn maatje is natuurlijk super happy! En wij ook. 
 

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee wijzigde de titel naar Konijn gestolen/vermist - Terecht!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .