Ga naar inhoud

Konijn dikke kaak


Aanbevolen berichten

Hoii,

ik heb jullie hulp nodig

 

onze lieve ram is met zijn hoofd vast komen zitten tussen de klep van het konijnenhok en heeft hier wel 5/10 min vast gezeten. 
Nu is heel zijn kaak dik en houd hij zijn kop scheef. Er zit ook beetje bloed bij zijn mond. Denk dat zijn kaak kapot is. 
hij wil wel eten alleen het lukt niet en drinken is ook lastig

hij is erg stil, 


wat kan ik nu doen ben al bezig geweest met koelen, ben bang dat die het misschien niet overleefd

aangepast door Tarav16
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu met de dierenarts bellen lijkt me de beste optie, je zult naar de spoedkliniek moeten, waarschijnlijk een dierenziekenhuis of een dierenarts die dienst heeft voor de avond en nacht.

 

Qua kansen lijkt mij ook het beste om NU onderzoek te laten doen, als hij het niet redt dan kun je hem in laten slapen daar en anders dan krijgt hij op zijn minst pijnstilling en de behandeling die hij nodig heeft. Houd er rekening mee dat opname noodzakelijk kan zijn en dat je echt een spaarvarkentje stuk kan slaan hier op.

 

Helaas heb ik geen ander advies voor je. Er kan zoveel kapot zijn, maar hier kan je niet tot de ochtend mee wachten of zelf proberen op te lossen.

  • Mee eens! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Heb zelf nu een tijd de kaak gekoeld.

hij heeft ze kop niet meer schuin en eet gelukkig wel iets

morgen gaan we naar de dierenarts, om te kijken of niet zijn kaak is gebroken of iets kapot is. 
 

aangepast door Tarav16
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit zelf echt niet afgewacht. Verplaats je even in het konijn. Als jij mogelijk een gebroken kaak hebt, wacht je dan 12 uur voor je naar een dokter gaat? Nee toch?

 

Zo iets doet echt pijn, zelfs als het niet gebroken is, is hierbij echt spoed nodig. Dit konijn heeft echt pijnstillers nodig, op z'n minst. Ik hoop dat, als je er nog niet bent geweest vannacht, je nu wel echt zo snel mogelijk zorgt dat je bij een dierenarts komt. 

 

Konijnen zijn "lijden in stilte" types. Ze laten niet zien dat ze verschrikkelijke pijn hebben, maar keren in zichzelf. Een verdedigingsmechanisme van een prooidier. 

  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn niet echt dat we gelijk naar de dierenarts gaan tenzij het echt erg is en dit viel nog mee

het is nu echt al de helft minder dik en rent gelukkig weer rond in de ren. Eten en drinken gaat ookal veel beter.

vanmiddag gaan we naar de dierenarts om het te checken 

  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tarav16 zei:

Wij zijn niet echt dat we gelijk naar de dierenarts gaan tenzij het echt erg is en dit viel nog mee

Jouw eerste bericht klinkt absoluut als "echt heel erg," en helemaal niet als "dit viel wel mee". Je schrijft "ik ben bang dat die het misschien niet overleefd". Als ik dat denk bij een konijn, dan stap ik direct in de auto.

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tarav16 zei:

Wij zijn niet echt dat we gelijk naar de dierenarts gaan tenzij het echt erg is en dit viel nog mee

het is nu echt al de helft minder dik en rent gelukkig weer rond in de ren. Eten en drinken gaat ookal veel beter.

vanmiddag gaan we naar de dierenarts om het te checken 

Dit valt bij mij wel onder "echt erg", ik zit voor minder bij de dierenarts.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .