Ga naar inhoud

Kleine, Leeuw, Kip en (🌈Lappie🖤 )


Aanbevolen berichten

Vandaag zou het Lappies 9de verjaardag zijn geweest. 

 

En dacht laat ik dan nu maar een topic beginnen over de gekke nijnen en Da Kip.

 

Na Lappie besloten we dan toch maar om verder te gaan met een nieuwe nijn maar wel direct koppelen en hopen dat het anders uitpakt dan met Lap. Lap was niet van andere konijnen, vogels, honden katten...geen 1 dier wilde hij bij zich hebben behalve zijn zus (mijn dochter) en ik.

 

8 weken na zijn overlijden moest ik naar de winkel voor kip (kanarie) voer en zand. Dochter liep naar de kanaries en ik was druk aan het zoeken in de mini winkel voor voer.

Ik hoorde mijn dochter ooooow mama roepen en toen ik naar haar liep zag ik haar op haar knieën met tranen in haar ogen... Daar zat 1 zwart wit nijntje... Ik kreeg een deja vu toen ik dit zag van 2015 waar ze precies zo zat met Lappie alleen achter het glas. 

 

(Ter informatie...deze winkel heeft af en toe een paar konijnen, caviaas te koop. Wel veel vogels, spinnen, slangen en vissen. Dus geen grote dierenwinkel vol pluizige diertjes)

 

Na 8 weken huilen om Lappie en tegen een depressie aan kon ik het niet over mijn hart krijgen om nee te zeggen. Een klein kereltje die haar direct begon te likken en veel weg had van Lap.

 

Toen we hem net een week of 2 hadden en ik druk aan het zoeken was naar konijnen kregen we bericht dat we een konijn over konden nemen genaamd Candyman. Dit konijn kennen we al vanaf dat hij een paar maanden was en hebben we nog geprobeerd te koppelen aan Lap maar dat lukte 5 minuten max 15 en dan was het drama. Zolang candy niet bewoog was het oke🤪🙈

 

Jaren later dus de vraag of wij hem wilden overnemen want hij was vies en vrat alle kabels op en poepte grote natte hopen en dat zat dan weer in zijn vacht en gewoon geen zin en tijd om hem te verzorgen. In plaats daarvan kochten ze een dure kat met nog meer haar dan Candy...

 

Ik zei gelijk ja maar eerst kijken of we ze konden koppelen...zo niet dan moesten ze een ander tehuis zoeken.

 

Kleine heet Callahan maar met Candyman lijkt het te veel op elkaar dus Callahan en Leeuwen koning...roepnaam Leeuw. Maar zeg ook vaak ooow dat Kan Die 🤪

 

Het duurde nog even voor hij bij ons kwam.

 

Eerste week zat Leeuw beneden in zijn kooi maar kon los op het kleed als ik erbij was. Kleine namen we dan naar beneden en zo was er een neutrale ruimte waar ze elkaar konden leren kennen. Ondertussen elke dag een uur zijn vacht verzorgen, badjes en uit kammen en knippen. 🥵

 

Eerst ging Leeuw rijden op dat kleine pluizige ding... En dan met zijn poten naar achteren duwen ... Dus weer even een momentje uit elkaar en zo ging dat een week of 2 geloof ik.

Daarna geen gejaag en rijden stopte ook. Dus Leeuw naar boven. 2 kooien voor de nacht omdat we wat bang waren maar ook om Leeuw op dieet te zetten en dat ging niet als ze vrij liepen. Dus savonds voor Leeuw minder eten en in de kooi... Kleine had los gekund maar die sprong dan op de kooi en ik was heel bang dat hij dan zijn pootjes zou breken. 

 

Daarna kooien weg. En toen werd Callahan ziek... 🥺 Na castratie.

Elke week dierenarts en na een aantal weken dankzij het goede advies van @Kolinowerd er uiteindelijk de juiste tests gedaan. Syfilis 😖

5 weken daarna en beiden aan de kuren...gezond verklaard 💪😁

En sinds dien zijn ze echt onafscheidelijk, de grootste softies voor en met elkaar. 

Waar de 1 gaat volgt de ander... En Leeuw woog bijna 5 kilo toen we hem kregen en nu de helft minder.

 

Leeuw zal altijd wel last blijven houden met zijn kak maar dat is nu zoveel beter als in het begin. Dankzij dieet en de juiste brok en veel beweging. 

 

Gister een half uurtje geborsteld en een plastic zak vol. Dat doe ik elke 4 maanden. Hij op schoot en de kleine tegen mijn benen aan en goed opletten dat ik niks fout doe😂 Kleine borstel ik zo nu en dan om hem te laten wennen maar behalve zijn baby fluff achter zijn kont heeft hij een fijne vacht. 

 

Callahan net 1 jaar en Leeuw... 5 of 6 jaar in April. kip in april 3. Samen lijken ze op Sylvester Tweety en Hector 😜 

 

Boekwerk klaar voor nu🙈

 

 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Lienappelsien zei:

Leuk om de achtergrond te horen. Ze hebben het inderdaad getroffen, zeker Leeuw na zijn vorige situatie.

Ach ja die arme poepescheet🥺

Elke avond stampen zodra het donker werd... Want hij leefde jaren lang in een kooitje in de badkamer waar alleen licht aan ging als er iemand naar het toilet moest...

 

Vol vilten klitten en harde poep over en in zijn hele vacht.. infecties in zijn huid. 4,9 kilo en als hij achter De kleine aan ging dan was het echt 3 stappen en uitpuffen of languit liggen om bij te komen. 

 

Het enige waar ik steeds om moest lachen was als hij omviel toen hij ook ergens op wilde springen. Typische Angry birds momentjes😜😂😂

Zwaarlijvige stappen en omhoog kijken waar de kleine dan op zat...poef of zo....en dan ,zal ik het doen of niet.?...nog een keer kijken en dan de giga hoge sprong van 1 cm, kop tegen Callahan die naar voren schiet en Leeuw in slowmotion achterover rollend. 😂 Of ergens van af...ook met heel veel kijken en nog een keer...zag m echt de berekeningen maken...en boem voorover en zijlings..soms bleef hij ook even zo liggen van schrik of schaamte 🙈

 

Maar nu springt hij net zo hoog en ver als de kleine, die nu overigens bijna net zo groot is😂 Maargoed😜. De 1 krimpt en de ander een groeispurt hihi.

 

 

Ene Binkie na de ander en als hij last heeft van een pluk haar wat in de knoop zit dan komt hij naar me toe en schud met zijn koppie en dan mag ik zijn haren tussen zijn oren uit de klit halen en zit de kleine half op mijn rug in mijn oor te snuffelen en te likken of mijn haar te knippen..kan natuurlijk nooit gewoon normaal hihi.

 

Om de 4 maanden zit hij soort van in de rui en dan zitten we saampjes met borstel en kam en na een uurtje zakje vol haar. Tussen die maanden blijft zijn vacht mooi en borstelen we natuurlijk wel regelmatig.

 

Samen zijn ze echt onafscheidelijk 🥰

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Lappie2 zei:

Ach ja die arme poepescheet🥺

Elke avond stampen zodra het donker werd... Want hij leefde jaren lang in een kooitje in de badkamer waar alleen licht aan ging als er iemand naar het toilet moest...

 

Vol vilten klitten en harde poep over en in zijn hele vacht.. infecties in zijn huid. 4,9 kilo en als hij achter De kleine aan ging dan was het echt 3 stappen en uitpuffen of languit liggen om bij te komen.

 

Samen zijn ze echt onafscheidelijk 🥰

 

 

Het is echt onvoorstelbaar dat hij Scarlett's gewicht was! Hij is denk ik 1/3 van haar lengte. Ik heb zo'n medelijden als ik lees hoe zijn leven was - 💔 echt zo sneu. En nu heeft hij een gouden plekje bij jou  ❤️. Ook zo lief dat die twee elkaar zo leuk vinden. Echt een verschil dan met Lappie, die geen ander konijn verdroeg.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Cheeta26 zei:

Leeuw heeft het echt getroffen bij jullie, moet echt een heel voldaan gevoel geven dat hij nu binkies maakt!

Ja echt en zo blij dat we hem hebben overgenomen en nog blijer dat ze samen zo klikken. Was ik echt bang voor toen we er aan begonnen.

Alle scenarios gingen door mijn hoofd🤯

En nu Callahan 1 jaar is heb ik het ook nog wel een beetje... Maar het gaat top. Ik zie ook geen rangorde 😇

1 uur terug, bunnyempress zei:

 

Het is echt onvoorstelbaar dat hij Scarlett's gewicht was! Hij is denk ik 1/3 van haar lengte. Ik heb zo'n medelijden als ik lees hoe zijn leven was - 💔 echt zo sneu. En nu heeft hij een gouden plekje bij jou  ❤️. Ook zo lief dat die twee elkaar zo leuk vinden. Echt een verschil dan met Lappie, die geen ander konijn verdroeg.
 

 

Vergeet nooit meer die kop van de dierenarts bij de weegschaal 😂

Zelfs nog een keer wegen in de wachtkamer op de honden schaal😂😂

 

Elke dag weer een feestje met die 2 en natuurlijk kip die altijd wel wat loopt te klieren bij ze😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha 😂😂

Lappie was natuurlijk gewoon Lappie..  soms waslap.. 3 maal raden wanneer we hem zo noemden🤪

 

Goed nu komt het moeilijkste gedeelte...

Toen we Leeuw leerden kennen... Was het een vrouwtje met de naam Candy..... Ze vroegen mij om te kijken of zij gezond was en of ik haar nagels kon knippen. Toen was zij nog een kleintje zonder medische problemen. Maar toen ik daar kwam zag ik dat ze echt een jongens houding had en natuurlijk direct gekeken en conclusie geen vrouwtje. Dus Candy werd Candyman. 

 

Daarna nog paar keer over de vloer gehad en met Lap geprobeerd maar dat ging dus niet goed..ook niet na Candymans castratie.

Toen, nadat ik uitviel tegen de volwassen moeder dat ze in iedergeval een grote kooi moest aanschaffen en inenten etc .. werd ik niet meer gevraagd om hulp. Tot vorig jaar om hem over te nemen. 

 

Nu de kleine... Ieniemienie zwart witje... Na Lappie 🖤 trauma etc... Kon ik gewoon geen naam uitspreken... Callahan, Dirty Harry, had mijn dochter bedacht. 

Je geeft ze een naam en dan is het echt en raak je er aan gehecht.. Moeilijk uit te leggen. ..

 

Dus hield ik het bij Kleine en met Leeuw erbij pastte die naam helemaal. Ook Kleine rat omdat hij altijd in onze nek lag en alles afpakte.

 

Kip heet eigenlijk Kuru, Japans maar ik noem hem Kip omdat hij echt kippen (kuiken) gedrag vertoont zonder eieren te leggen natuurlijk hihi

 

Maar die 3 bij elkaar lijken ze echt op Sylvester Tweety en Hector 😜

Maar zo noemen we ze niet natuurlijk😂

Te verwarrend allemaal 🤔🥴

 

Ze reageren het meest op het woord Eten!! 😂😂

 

  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dochter had gister bijles. Dan komt er iemand een uur bij ons om haar te helpen met wiskunde. Dus dan ga ik altijd een uurtje in haar kamer zitten. Meestal stofzuigen en toilet bak schoonmaken. Deze keer was stofzuigen niet nodig omdat ze het zo netjes hebben gehouden. 

Toilet bak schoon en ik met boek op de grond. 10 seconde later komt de kleine op mijn buik en pootjes en snoetje op mijn boek. Kiekeboe🙈

 

In mijn oor, daarna aan mijn sokken knabbelen, even tipi in die naast me stond... Joga move en hup over de poef, kattenpaal terug naar zijn eigen plek. Ik weer rustig verder lezen... En hup op de poef weer terug naar mij. Leeuw dacht Ooooh ik ga ook. Kijkt naar de poef..kiest toch maar om er langs te lopen...van hun kleed naar poef is een kleine sprong..en lava is zo.n 40cm naar waar het andere kleed is.

Hij zet 5 stappen op het lava en hoefde nog maar 2 stappen maar Lava was te heet dus terug om de poef heen en vliegt achter de bank om vervolgens vol binkies naar me toe te rennen. Hij koos dus de veel langere route 😂😂

  • Vind ik leuk 6
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, bobbyonthefloor zei:

Ik snap lava niet in deze😁. @Lappie2


Dat zijn plekken waar sommige konijnen niet durven te lopen. Van het kinderspel: “de vloer is lava”, waarbij je de vloer niet mag aanraken. 
 

Sommige konijnen vinden gladde vloeren eng en lopen alleen op kleedjes. Als ze dan het einde van het kleed zien, gaan ze er niet overheen.  
 

Andere konijnen rennen gewoon overal. 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjullie wel voor het uitleggen aan Bobbyonthefloor 😊

Dacht dat iedereen het wel kende hihi. 

 

@bobbyonthefloor

Lappie had geen stuk van de kamer maar de hele kamer. Zelfs het hele huis. Trappen, laminaat, houten vloer..geen probleem.

 

Deze 2 donders hebben angst voor laminaat.  De vloer is Lava voor hun. Ipv te heet, te glad. Wel een stuk handiger want zo heeft dochter toch nog een beetje kamer voor zichzelf en mag er ook gerust iets op de grond (laminaat) vallen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dochter had de kleine mee naar beneden genomen om haar tanden te poetsen. Beetje social time.

Ik loop langs staat ze daar met haar lange stelten te poetsen en de kleine naast haar ook op zijn lange achter stelten. 😂😂 Zo skattiggg🥰 

 

En ik probeer steeds die loops aan te bieden...trekken ze beiden hun neus voor op. Ik in dat speel ding gedaan. Ze vlogen er op af en de dopjes eraf ... Neus erin en ze keken me beiden boos aan. Leeuw begon te stampen en rende pissig weg en de kleine nog overal om me heen zoeken of ik toch niet iets anders had en daarna ook een stampje en achter de bank. Daar zaten ze samen flink te mopperen hihi

 

 

  • Haha 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Lappie2 zei:

 

En ik probeer steeds die loops aan te bieden...trekken ze beiden hun neus voor op. Ik in dat speel ding gedaan. Ze vlogen er op af en de dopjes eraf ... Neus erin en ze keken me beiden boos aan. Leeuw begon te stampen en rende pissig weg en de kleine nog overal om me heen zoeken of ik toch niet iets anders had en daarna ook een stampje en achter de bank. Daar zaten ze samen flink te mopperen hihi

 

Ik vind het echt hilarisch dat ze gewoon gaan stampen omdat het niet lekker genoeg is. 😅. Hier wordt echt weinig gestampt en als het gebeurd, dan is het omdat Lodewijk bang is. Scarlett is van het vuile blikken toewerpen, haar kont naar je toekeren of gewoon je straal negeren en langs je weglopen. Lodewijk is van het heen en weer huppen, verongelijkt kijken en dramatisch gaan liggen.

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bunnyempress zei:

 

Ik vind het echt hilarisch dat ze gewoon gaan stampen omdat het niet lekker genoeg is. 😅. Hier wordt echt weinig gestampt en als het gebeurd, dan is het omdat Lodewijk bang is. Scarlett is van het vuile blikken toewerpen, haar kont naar je toekeren of gewoon je straal negeren en langs je weglopen. Lodewijk is van het heen en weer huppen, verongelijkt kijken en dramatisch gaan liggen.

Oh Jaaa die vuile blikken ken ik ook en niet alleen van die grumpy dwergen 🙈 Kip kan er ook wat van 🤪

 

Leeuw trekt echt van die bekken en dan zo.n huh schuine kop..van wat is dat nou? En dan moet ik lachen en stampt hij hard en boos weg. Kleine heeft nog wel een terug kom momentje maar 1 aai en als een vlo omhoog en ook weer weg. Daarna zijn ze een hele tijd niet meer aanspreekbaar. Liggen ze samen te mopperen in een hoekje achter de bank. 😂

aangepast door Lappie2
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-2-2024 om 08:22, bunnyempress zei:

Sommige konijnen vinden gladde vloeren eng en lopen alleen op kleedjes. Als ze dan het einde van het kleed zien, gaan ze er niet overheen.  

Hihi, ja dat schijnt. Hier zitten ze buiten (geen laminaat 🤣🤣). Maar soms in de zomer als de deur open staat en ze buiten rennen glipt Suddenly naar binnen. Dan maakt ze er een spelletje van: proberen binnen te komen als ik niet kijk. Binnen is de vloer glad en daar kan ze moeilijk lopen. Maar ze doet het toch 🤪.

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd geleden 2 ronde mandjes gescoord bij de Action. Heel deco naast de wc bak met heel veel gemixt hooi erin.

 

Bleef super netjes. Geen hooi ernaast en af en toe zitten ze erin. Ieder in een eigen mandje. Paashazen😜

 

Maar sinds een paar dagen hebben ze ontdekt dat als ze hem omgooien dat het dan super leuk is om de mandjes te rollen en dan al rollend de pootjes erin en graven met als gevolg....hele kamer vol hooi🙈

 

Het houdt ze van de straat 😂

 

 

  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes 🥳🥳 Het nagels knippen is gelukt 💪

 

Leeuw is geen probleem. Schattige haarbal met onderkin laat het gewoon gebeuren 😇

De kleine daarentegen 😱 wat een gedoe. 😖

Maar deze keer met een shirt van dochter over zijn koppie en met veel kusjes van haar is het dan toch gelukt. Ik ondertussen nat van het angst zweet 🙈🤣🤣

Wat een drama queen is dat zeg pfffff. 

Bij elke nagel opletten dat hij niet terug trekt blijft eng hoor🥵

 

Moet wel een nieuw schaartje kopen want hij is niet zo scherp meer. Nog van Lap geweest.

 

Wat zijn de beste schaartjes? 

Ik zie veel soorten en maten namelijk. 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grootste nadeel van het hebben van 2 konijnen:

Wie heeft het gedaan?😖

 

Al heel lang staat er een tipi.

Lievelings plekje van de kleine🥰

We zeggen altijd zijn TiPiSCHE chill plekje. Eerst mocht Leeuw er nooit bij maar zo af en toe liggen ze er samen in.

 

Gister bij het opruimen, doen we elke 2 a 3 dagen. Alles uit hun huisjes, stofzuigen, toilet bak.. etc...

En bij de tipi kussen en deken eruit... Groot gat in het kussentje 😱

 

En daar stond ik dan met aangevreten kussen in mijn hand. Wie oh wie? Ze keken allebei net zo schuldig of onschuldig😇🤪

 

Met 1 nijn weet je wie de schuldige is...met 2 🤷

 

  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .