Ga naar inhoud

Dikke wang


Bananza

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Voor ik verder ga wil ik allereerst even zeggen dat een afspraak bij de dierenarts al is gemaakt. Helaas is dit echter pas volgende week mogelijk dus vandaar dat ik toch even benieuwd was of iemand dit herkent.

 

Mijn voedster heeft sinds enkele dagen aan haar linker wang een soort verdikking zitten. Ze houdt er überhaupt niet van als mijn hand daar in de buurt komt dus checken of het gevoeliger is dan normaal is niet echt mogelijk.

 

Alles gaat verder prima, ze eet, ze doet haar behoefte, speelt, slaapt, wast en ga zo maar door. Ik merk eigenlijk niks aan haar gedrag dat er mogelijk iets speelt.

 

Is er iemand die zoiets mogelijk herkent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste gedachte is een abces. Dat komt helaas best vaak voor, meestal is de oorzaak een probleem met een kies of tand. Het is goed te behandelen, maar het is een hardnekkige aandoening dus de juiste medicijnen en wat doorzettingsvermogen zijn onmisbaar. Heel veel succes en laat ons nog even weten wat de da ervan dacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook aan een abces. Mocht de situatie nou veranderen, dat ze stopt met eten bijvoorbeeld, moet je wel eerder actie ondernemen hoor! Desnoods een andere dierenarts bellen. Ik vind het geen fijne gedachte dat een dierenarts geen tijd kan maken. Het is pas dinsdag, dat het komende dagen te pijnlijk wordt om te eten zou mij niks verbazen, al zijn konijnen taaie beestjes als het om pijn gaat.

 

Ik hoop dat het meevalt, heeft de dierenarts goede röntgenopties? Want in dit soort gevallen wil je ook graag weten hoe de kaak er aan toe is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Kolino zei:

Ik denk ook aan een abces. Mocht de situatie nou veranderen, dat ze stopt met eten bijvoorbeeld, moet je wel eerder actie ondernemen hoor! Desnoods een andere dierenarts bellen. Ik vind het geen fijne gedachte dat een dierenarts geen tijd kan maken. Het is pas dinsdag, dat het komende dagen te pijnlijk wordt om te eten zou mij niks verbazen, al zijn konijnen taaie beestjes als het om pijn gaat.

 

Ik hoop dat het meevalt, heeft de dierenarts goede röntgenopties? Want in dit soort gevallen wil je ook graag weten hoe de kaak er aan toe is.

 

Ja als het dringender was geweest en ze niet meer zou eten zou ik al ergens anders naartoe zijn gegaan. Als er niks veranderd dan durf ik het wel aan met wachten. Gaf de dierenarts zelf ook aan gelukkig.

Normaliter kan ik ook veel sneller terecht. Ze zitten alleen volop in verbouwing deze week waardoor ze maar halve dagen open zijn en het dus een stuk drukker is dan normaal. Ik ben wel genoteerd om gebeld te worden mocht er afspraken afgezegd worden. Dus wie weet lukt het deze week alsnog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd voor een update.

 

Ik kon zowaar gisteren uiteindelijk alsnog terecht. Ze is van top tot teen nagekeken maar ze hebben niks kunnen vinden. Omdat ze het wel duidelijk zagen kreeg ik on the spot een second opinion maar ook deze tweede dierenarts vond niks. Er was geen bult te voelen oid en het voelde zelfs niet dik aan. Er werd zelfs gegrapt dat het net leek alsof ze aan 1 kant gewoon een dikkere vacht had gekregen.

 

Aangezien ze verder geen gedrag toont dat er iets mis is hebben we besloten dat we verder onderzoek en eventuele medicatie even laten voor wat het is en we het even aankijken voor een week of 2.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou echt wel idd de vacht kunnen zijn, zeker als erbij voelen dus echt 0,0 iets zit. Maar wel heel goed dat je het hebt laten nakijken. Een abces is heel vervelend en hoe kleiner het is, hoe sneller het herstel.

 

Hier heeft er eentje echt een fiks dikke plek op de kop nu, zoals Vlamen wel vaker hebben. Ik heb ook gevoeld waarom er opeens een paar cm bovenop zit.

Hij is maar een kwart Vlaams, maar in het voorjaar had hij een Mohawk en nu dus echt een fiks dikkere vacht, maar alleen dus boven op de kop en bij de zijkanten niet.

Met verharen heeft hij ook weleens een baard gehad, dan zie echt kleurverschil en dikte verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, bunnyempress zei:

Hier heeft er eentje echt een fiks dikke plek op de kop nu

Bij Meike zit een hele dikke vacht verdikking rondom haar nek. Het lijkt echter meer op een sjaal om in stijl te blijven van het winterse weer.

Ze zit ontzettend mooi in haar wintervacht. Ze kan volgens mij wel -40C aan😅 Grapje. ( @Lappie2 here I come)

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, bobbyonthefloor zei:

Bij Meike zit een hele dikke vacht verdikking rondom haar nek. Het lijkt echter meer op een sjaal om in stijl te blijven van het winterse weer.

Ze zit ontzettend mooi in haar wintervacht. Ze kan volgens mij wel -40C aan😅 Grapje. ( @Lappie2 here I come)

Gelukkig hebben wij nog geen -40 gehad maar -20 -30 komt hier wel eens voor 🥶 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

LodewijkBootay.thumb.jpg.f19d67971595e4a62700500cb1217b70.jpg

 

Ik zat nog even te kijken, maar hier zie dus ook bij de wangen een flink kleurverschil/dikte verschil Bij Lodewijk.

Als je niet zou weten dat het alleen haar was, lijkt het dus ook net alsof hij een enorme bult heeft.

Nu heeft hij dus een vergelijkbaar dikte verschil, maar dan boven op de kop. Kleur is wel hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, bunnyempress zei:

maar dan boven op de kop.

Bij nadere inspectie is dat bij Meike ook het geval i.p.v. rondom haar nek. De foto's die ik geplaatst heb bij het natuurtopic kun je het heel goed zien bij Meike.

 

Op 1-12-2023 om 21:09, Bananza zei:

Er werd zelfs gegrapt dat het net leek alsof ze aan 1 kant gewoon een dikkere vacht had gekregen.

Wellicht is dit dus aan de hand. Laten we hopen en er vanuit gaan dat het dat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik zit ook even te kijken. Haha, zijn er geen houtblokken te krijgen met een groter doorsnede? Dan past hij er helemaal op.

 

Had je het verhaal niet gelezen in mijn topic? Hij zit er regelmatig stom of raar op, maar hij past er echt 100% op hoor. 😅

Als ik een nieuwe neermoet zetten elke keer als hij er raar op zit, stond de hele ren er al vol mee 😄

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .