Ga naar inhoud

Even nieuwsgierig.. gedrag na verblijf in vakantieopvang


rabbitPuk

Aanbevolen berichten

Wij hebben vanmiddag onze konijntjes weer opgehaald van de vakantie opvang (heb last minute nog wat gevonden😅) en echt 0 herkenning ook hè. Nu had ik ook niet verwacht dat ze ons in de armen zouden springen maar misschien even naar het gaas toekomen misschien wel. 

Ik vraag me af hoe dat met jullie konijnen gaat, herkennen zij jullie of laten zij echt zien dat ze blij zijn?

aangepast door Evee
titel aangevuld zodat duidelijk is waar het topic over gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ophalen was lastig. Ze wilden niet echt de transportbox in. Dat was een beetje irritant, want er waren al mensen die hun konijnen wilden afleveren.
 

Had het idee dat ze ons wel herkenden, maar daardoor dus liever op schoot/bij ons wilden. 
 

Thuis gekomen was Lodewijk door het dolle - zoomies, binkies, echt ongelofelijk blij. Zelfs Scarlett die normaal nooit een echt binkies maakt, deed er eentje. ❤️
 

Schuldgevoel dus hier - wij vonden de vakantie ruimte ook eigenlijk te klein. 4m2 was het denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh maar dan waren zij dus echt wel blij! Wat leuk! Puk heeft eerst een klein uur in de kooi gezeten, was heel gestressed. Nu hopt hij wel weer door de kamer maar is nog wel op zijn hoede Tilly ging wel weer op onderzoek uit en dropte een stapel blindedarmkeutels naast de wc.

Voelde me ook wat voor schut staan bij degene waar ze waren, omdat ze zo geïnteresseerd waren😂. Kan me voorstellen dat je helemaal de zenuwen hebt als de volgende al op je vingers staan te kijken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb cavia's, toen ik ze kwam ophalen waren ze eerst wel wat ''verlegen''. Alsof ze even moesten nadenken waar ze mij ook alweer van kenden. Ze waren een week weggeweest. Toen ze eenmaal thuis wat waren bijgekomen waren ze wel weer helemaal de oude, lekker schreeuwen om eten, rondsprinten, ontspannen tijdens het knuffelen. Toen ik ze had opgehaald van de caviaopvang (en ze mij dus nog nooit hadden gezien) was dat echt niet zo, ze hebben beiden (vooral Wol, in je eentje verhuizen naar een plek zonder andere cavia's is natuurlijk extra spannend) toen wel iets van een week in het schuilhuis gezeten en moesten daarna nog steeds echt wennen en tam worden. Nu zijn ze heel tam en lijken ze dat elke dag haast nog meer te worden.

 

Ik weet niet hoe lang je bent weggeweest, dat zal ook nog wel uitmaken voor hoe goed ze je herinneren. Als ze erg gestrest raken van de auto helpt dat waarschijnlijk ook niet echt mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben dit jaar voor het eerst de konijnen bij de vakantie-opvang gehad. Ze zaten in een ruim hok en werden overdag voor een paar uur in een ren van ongeveer 3,5 vierkante meter gezet . Dat overzetten deed ze met de reismand.  

 

Toen we ze weer zagen was Micha lekker hooi aan het knabbelen. Ik heb ze zelf in de reismand gezet. Eenmaal thuis duurde het wel een uurtje voor Kushi ontdooit was. Zij verstijfd dan echt van angst (vanwege autorijden). 

 

Enige verschil wat ik aan ze merk is dat het heel lang duurde voordat ze de zandbak weer gebruikten en dat ze eerder om eten zeuren omdat de opvanghoudster ze al tegen 07.30 uur voert en ik pas om 9 uur. 

 

Ik heb niet van die uitgebreide aai konijnen maar ze hadden al heel snel de routine weer door

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, rabbitPuk zei:

Ik vraag me af hoe dat met jullie konijnen gaat, herkennen zij jullie of laten zij echt zien dat ze blij zijn?

Wij hadden een voedster en geen ram meer. De voedster is dus een week naar Kaatje Keutel gegaan om daar te daten. Toen ik haar met haar nieuwe man op kon halen, zaten ze in een buitenren. Ze zat met haar rug naar me toe. Ik riep haar naam en ze reageerde direct en vloog naar het hek. Ze was echt blij dat ik er weer was.

Helaas zijn deze konijnen 'geroofd'. En ik denk nog wel eens met heimwee aan ze. Het onderstaande geldt voor de huidige konijnen.

Pas had ik visite en die waren met een aantal kinderen de ren binnengegaan. Ik zag dat en een kind zei: de konijntjes zijn weg. Ze waren achter de catcubes gekropen.

Ik kwam binnen en zei: waar zijn mijn konijntjes nou? Ze kwamen er direct aanrennen en doken niet meer weg.

Ze kennen me dus wel degelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, rabbitPuk zei:

Oh maar dan waren zij dus echt wel blij! Wat leuk! Puk heeft eerst een klein uur in de kooi gezeten, was heel gestressed. Nu hopt hij wel weer door de kamer maar is nog wel op zijn hoede Tilly ging wel weer op onderzoek uit en dropte een stapel blindedarmkeutels naast de wc.

Voelde me ook wat voor schut staan bij degene waar ze waren, omdat ze zo geïnteresseerd waren😂. Kan me voorstellen dat je helemaal de zenuwen hebt als de volgende al op je vingers staan te kijken

 

 

Ja, het was zeker leuk om ze zo blij te zien. Echt erg als je konijnen normaal gesproken prima luisteren, doen alsof ze je niet horen, blij om je heen springen en jij met de transportbox staat, terwijl er achter je 1 iemand van de opvang staat en 1 iemand met 2 konijnen in een transportbox. Oops! Sindsdien train ik met in/uit en snoepjes, maar goed, Lodewijk snapt dat nog steeds niet, maar Scarlett wel. 1 konijn erin en dan hopeloos de ander erbij proberen te krijgen is echt niet handig 😐

 

Ik hoop dat Puk & Tilly straks weer helemaal gewend zijn. De onze zijn ook niet bang met autorijden, al zit ik ook dan naast ze om ze snoepjes enzo te voeren, dus die hadden echt 0,0 problemen toen ze thuis kwamen. Ik had verwacht dat ze pissig zouden zijn en ik konijnen-konten zou zien, maar in plaats daarvan had ik gewoon super blije konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee wijzigde de titel naar Even nieuwsgierig.. gedrag na verblijf in vakantieopvang
Op 29-8-2023 om 01:17, To van de Veluwe zei:

Ze kwamen er direct aanrennen en doken niet meer weg.

Ze kennen me dus wel degelijk. 

Mijn konijnen kennen mij wel, en mijn zoon ook. Mijn zoon is de enige waarvan ze volledig enthousiast raken omdat hij echt altijd wat brokjes geeft. Ik heb zijn ochtendroutine eens nageaapt om te kijken, maar de konijnen trapten er niet in.

 

Verder zie ik dat mijn jongste voedster haar oogjes wijd openspert als er een vreemde in de buurt is. Als ik alleen in de ren ben, heeft ze een ander koppie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam gister thuis na 3 dagen vakantie en moment dat ik de deur open deed stond mijn 16 jarige dochter helemaal happy als een puppy dat mama weer thuis is😜🤣

 

Daarna naar boven en ook direct een bijt van Kip in mijn lip en 2 over de top happy nijntjes om me heen springen en kusjes. 🥰

 

Voelde me erg geliefd 😇 hihi 

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .