Ga naar inhoud

Castratie Kushi


Cheeta26

Aanbevolen berichten

Ik zou de extra pijnstilling wel even bespreken met de dierenarts. Misschien heb je een hogere dosering gekregen omdat die uitging van 1x daags. Ik snap de gedachte om naar 2x daags te gaan, maar misschien moet je dan 2x kleinere dosering geven dan de volle die de dierenarts heeft meegegeven.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens met @happy211 het is niet aan te raden om zonder overleg dit te wijzigen. Het zou goed kunnen dat je de dosering die je nu geeft ook over 2 momenten van de dag mag geven, in plaats van in één keer. Het is niet zo dat 2x per dag inhoud dat je dubbel mag geven van wat je nu geeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie berichten doen me echt goed. Ik ben net effe 2 uurtjes van huis geweest om de post te bezorgen. Toen ik bijna klaar was met de ene wijk kreeg ik een appje van de dierenkliniek hoe het ging met haar. Kon toen op depot op de camera spieken. Voor ik van huis ging was ze een beetje hooi aan het eten. 

Toen ik op de camera keek vanaf depot zat ze in de toiletbak zichtbaar hooi te eten en sprong er vervolgens uit. Erg handig. Keutels zijn klein, maar dat was te verwachten. 

 

Ik heb 2 puppypads onder de toiletbakken maar had ze eerst zonder rand, dus al de nodige urinevlekken op het kleed. De vorige keer dat ik een ziekenboeg had stond er een onderbak van een traliekooi in maar dat wilde ik nu niet doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Evee zei:

Eens met @happy211 het is niet aan te raden om zonder overleg dit te wijzigen. Het zou goed kunnen dat je de dosering die je nu geeft ook over 2 momenten van de dag mag geven, in plaats van in één keer. Het is niet zo dat 2x per dag inhoud dat je dubbel mag geven van wat je nu geeft!

Ik heb het topic maar even op volgen gezet want blijkbaar had ik jullie berichten niet gezien en ook niet gezien dat er inmiddels een tweede pagina bij was gekomen. 

 

Bedankt voor jullie reacties. Ik neem het mee. Ik ben gewoon bang dat de pijnstiller uitwerkt en ze dan niet meer wil eten.

aangepast door Cheeta26
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Cheeta26 zei:

Ik heb het topic maar even op volgen gezet want blijkbaar had ik jullie berichten niet gezien en ook niet gezien dat er inmiddels een tweede pagina bij was gekomen. 

 

Bedankt voor jullie reacties. Ik neem het mee. Ik ben gewoon bang dat de pijnstiller uitwerkt en ze dan niet meer wil eten.

 

Je krijgt alleen melding als iemand je tagt of citeert in een bericht. Bij een gewoon bericht niet. Dat moet je zelf in de gaten houden, daar krijg je geen melding of mail van. Dat kun je inderdaad wel aanzetten, maar maak het niet te gek alsjeblieft, want daar heb ik als websitebeheerder last van. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond heeft ze ongeveer 20 van de 50 gram groente opgegeten, ze zat in de catcube en ik gaf het aan. Hooi knabbelen deed ze af en toe. Brokjes wil ze nog niet maar uit jullie verhalen weet ik dat dat niet erg is. Vanmorgen eerst medicatie gegeven. Ook meteen maar even gewogen, ze weegt weer bijna 1900 gram, oeps. In oktober was ze 1700 gram. Ik heb sinds ze binnen zitten de brokjes aangeboden voor alleen Micha en wat blijkt, hij laat er een paar liggen. Brokjes minderen dus.

 

Vanmorgen wilde ze nog geen brokjes maar was wel lekker hooi aan het eten. Ik had een pluk op de grond liggen en na een rustpauze kwam ze weer eten. Vervolgens moest ze perse de spriet afpakken die Micha aan het eten was. Ze trok het gewoon uit zijn mond haha.

Toen ik de kruidenmix gaf had ik extra wat minder gedaan dan normaal maar daar kwam ze ook lekker van eten. Met het hooi eten is ze weer net wat energieker dan gisteren.  

 

Micha is het er niet mee eens dat hij binnen moet zitten, hij stampt wel eens. De laatste twee keren dat ze binnen zaten was binnen een maand dat hij bij ons kwam wonen. Toen was hij de vrijheid van de grote ren nog niet gewend.  Hij is lief voor haar maar hij kan best druk zijn. 

 

We hebben inmiddels de temperatuur verlaagd in de ruimte.  Het is nu 14,5 binnen

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke nu een gerichte vraag. Toen ik thuiskwam ontdekte ik een pluk haar in de ren van Kushi. Later werd Kushi door Micha achtervolgt. Ik heb hem toen afgeleid (hand laten likken) toen gingen ze allebei een poos slapen (hij geflopt in de catcube, superschattig om te zien). Tot hij wakker werd. Ik leidde hem weer af en toen ging hij hooi eten. Hij is de dominante, zij de onderdanige. Maar omdat ze nog herstellende is. 

 

Ik kan hem afleiden, maar 's,nachts gaat dat natuurlijk niet.  Ik heb nog een traliekooi, die is 95 cm lang ofzo. Wil ze liever niet scheiden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dat is niet zo lekker. Foei Micha. Een pluk haar af en toe is niet zo erg, maar nu is Kushi herstellende. Het zou mij niet lekker zitten om ze dan 's nachts alleen te laten, dus ik zou split cage doen voor de nacht, zodat ze elkaar kunnen zien en ruiken, maar niet met elkaar kunnen klieren. Dan kan Kushi goed herstellen. Wel raar dat zij onderdanig is, maar dat hij dat kennelijk toch nog even extra wil benadrukken. Misschien vind hij haar nog raar ruiken van de dierenarts ofzo. Ik werk thuis, dus ik zou dan overdag ze gewoon weer samen laten, maar ik weet niet hoe het met jouw werk zit. Er zullen ook genoeg mensen zijn die zeggen: dat hoort er bij, dus dat komt wel goed. Ik ben altijd extra voorzichtig.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ging al beter als gisteren.  Ze heeft de voorgeschreven pijnstilling van vandaag over 'smorgens en 's avonds verdeeld gehad. Dus 2x de helft. Dat mocht van de dierenarts. Vanmorgen deed Micha weer lastig, heb toen geprobeerd om haar in een traliekooi te zetten maar Micha sprong toen op die traliekooi en zij ging als een gek aan die tralies rukken. 

Hooi eten doet ze weer als een bouwvakker. Ik heb vanavond en gisteravond getest of ze al zonder medicatie kan maar je kan echt merken dat hij uitwerkt.  

 

Vanmorgen bietste ze trouwens wel twee brokjes mee van Micha en groente at ze ook redelijk goed. Maar dat is dus met pijnstilling.

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ging het goed zonder de pijnstilling. Ik vond het wel even spannend want ze ging liggen alsof ze zich niet fijn voelde rond het moment dat het iets meer 12 uur terug was dat ze de pijnstilling had gehad. Toen heb ik hooi voor haar neus gelegd en toen ging ze lekker eten. Pfew.  Brokjes wil ze nog steeds amper van weten, met groente eten stopt ze wat eerder.

 

Vanmorgen nog even een foto gemaakt van de hechtingen,  toen ik vroeg of we op controle moesten zei de assistente dat het oplosbare hechtingen waren en dat ik een foto kon sturen via Whatsapp. Het is gelijmd. Dierenarts vond dat het er goed uitzag en zolang ze maar hooi eet is het goed. Dat doet ze zoals gewoonlijk als een slootgraver dus wat dat betreft. 

 

Na het maken van de foto hebben we ze weer naar buiten gedaan. Het was in de woonkamer inmiddels 12,5 graad dus ben blij dat de verwarming weer aankon en het raam dicht. Zeker met die regenbuien waar ik vandaag met de post doorheen moest. 

 

Ze liggen weer lekker op hun vertrouwde stekkie te slapen. Die foto is gemaakt via de cameraScreenshot_20230401_134053_Gallery.thumb.jpg.2979520da3362cdeebc8f30f23b89bf1.jpg

Screenshot_20230401_133317_Gallery.thumb.jpg.7635b5a39a026a40c8871d162e7b94df.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Springen ze van de grond op dat hok? Tsss. Die van mij slapen op de grond midden in de ren. Volgens mij de slechtste plaats die er bestaat. 

Ja. Mijn hok heb ik gekocht vanwege dat er twee uitgangen aanzitten. Het is officieel een kippenhok, compleet met legnest. Die is wat lager en vanaf daar springen ze erop. Maar Micha kan echt vanaf de grond op het hoge stuk springen. Kushi kan dat alleen met behulp van een wilgenbrug ofzo.

 

Ik heb vannacht de camera aangehad met bewegingsdetectie. Wat blijkt, 's nachts slapen ze dus wel op de grond.

 

Gisteren wat minder groente aangeboden, 70 gram ipv 100-110. Ze stopt er nog steeds eerder mee.

 

Toen ik twee uur later brokjes ging geven alleen Micha's deel in de bak gedaan plus een paar brokjes. Maar ze kwam gewoon en bleef tot de bak leeg was. Toen haar deel erbij gedaan en dat ging ook weer helemaal op! Ik voerde eerst 54 gram per dag maar ik voer nu 10 gram per kilo, dus 38 gram in totaal

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Brokjes eet ze weer als vanouds, ik zie haar binkies maken. Groente eten is bijna weer normaal. 

 

Oh nog wat, half mei moeten ze voor hun entingen.  Ik denk dat ik daarna onze dierenarts aanmeld als konijnkundig voor op de site. 

 

Wij waren eerst bij de dierenarts om de hoek, beschreven door een maat van me als huis-tuin en keuken-dierenarts. Hij werkt bij een leverancier van diergenees- en hulpmiddelen voor dierenartsen in het midden van het land.

 

Toen ik voor Pieter hulp zocht kwam ik via Konijnenadvies Gelderland uit bij haar dierenarts. De mobiele dierenkliniek in Etten. Ze maakten tijd voor Pieter, de beste optie was helaas inslapen maar omdat ze mijn adresgegevens hadden kreeg ik een heel lief "veel sterkte" kaartje!

 

Ze zijn goed bereikbaar, als je de voicemail krijgt dan bellen ze je terug. Ze zijn bereikbaar via de app. 

Toen Kushi niet wilde eten toen we thuiskwamen na haar castratie heb ik daar contact over gehad en de volgende dag kreeg ik een appje hoe het ging.  

 

Mijn maat vertelde dat zij als bedrijf deze dierenarts ook als een goede zien. Een paar maanden terug stond één van de assistentes in de krant, die was een konijnen trimsalon begonnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Oke dit is effe een berichtje omdat me 1 ding opvalt sinds ze terug zijn in de ren. Knagen... ze hebben dingen waar ze aan mogen knagen en waar ze eindelijk aan knagen daar niet van. Maar Kushi bijt ook aan het dak van hun schuilhok. Dat is zo'n hok voor buiten met van dat typische buitenhok dak. Aan de achterkant bij de poten zitten al knaagstrips maar op sommige plekken kan je gewoon geen knaagstrips zetten. Is er niet ergens een goedje te koop wat konijnveilig is en niet lekker smaakt wat ik erop kan smeren? Want dit werkt niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit in de webwinkel een middel verkocht wat werkte, maar dat is uit het assortiment gegaan bij de groothandel. Ik heb nooit meer een goed werkend alternatief kunnen vinden wat ook nog eens veilig voor konijnen was. Je kan allerlei anti bijtsprays proberen, voor honden, paarden enz. maar mijn ervaring is dat het 0 effect heeft.

Mocht je er toevallig wel één vinden die werkt hoor ik het graag 😄

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .