Ga naar inhoud

Nieuwe lijnzaadbrokjes, minder lekker?


paniekvogeltje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na lange afwezigheid ben ik weer op dit forum beland.

Afgelopen maandag heb ik nieuwe lijnzaadbrokjes besteld voor Pelle, gisteren al ontvangen en het blijken die van de “nieuwe soort” te zijn, die in biksvorm met een smaller uiterlijk. Ze ruiken ook wel anders.
Toen ik op het vaste tijdstip met het zakje ritselde kwam ze blij aanhupsen, echter toen ze aan het brokje snuffelde merkte ik al dat ze niet enthousiast was. Ze nam het wel aan, maar liet het na wat knabbelen uit haar mond vallen. Ze eet verder wel gewoon hooi en SS brokken, dus eetlust is er gewoon. Maar die nieuwe lijnzaadbrokjes, Pelle lijkt ze echt vies te vinden… Normaal was ze er dol op.

Hebben anderen hier ook ervaring mee? Wat kan ik doen? Als ze ze echt niet lust, kan ik ze dan terugsturen (of geld terug vragen?) Zijn er nog andere webshops die de oude variant aanbieden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend dat ze het niet lusten! Helaas kunnen verpakkingen konijnenvoer die al open zijn geweest, waar al uit is, niet retour gestuurd worden.

Ze zijn inderdaad anders dan vroeger qua persing, maar niet van samenstelling.

In het begin heb ik er flink op ingezet om mensen er op te wijzen dat ze veranderden,  ook duidelijk bij de productomschrijving gezet (dat staat er nog).In het begin, aan het eind van de voorraad lijnzaad met de oude persing heb ik ook gewerkt met proefzakjes van de nieuwe brokjes voor iedereen die lijnzaadbrokjes bestelde, maar eigenlijk kreeg ik van vrijwel iedereen de reactie dat ze het gewoon nog steeds prima aten. Je bent dus ook echt de eerste van wie ik hoor dat dat niet zo is.

De oude vorm wordt voor zo ver ik weet niet meer verkocht, bij deze producent is echt de persing veranderd. Gezien de korte houdbaarheid van de brokjes verwacht ik ook niet dat andere bedrijven er nog wel enorme voorraad van hebben staan, ze zijn maximaal 6 maanden houdbaar en al vanaf juni is de manier van persen veranderd.

 

Ik heb wel ook lijnzaadsnoepjes in het assortiment, daarin zitten wel andere producten naast lijnzaad.  Maar misschien dat ze die wel lusten?

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/lijnzaad-snoepjes.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gek dat ze ze niet meer lusten. Zelfde ingrediënten. Mijn konijntjes hadden niet zo’n moeite met de wisseling. Maar konijnen kunnen soms heel kritisch zijn 😉

Misschien ook een kwestie van wennen? Ik heb die pepernootjes uit de webshop besteld, die liet mijn konijn ook kritisch uit zijn bek vallen, maar later waren ze toch weg en nu komt hij ervoor aan rennen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, paniekvogeltje zei:

lijnzaadbrokje uit mijn hand gegrist.

Inderdaad letterlijk. Ik heb de oude brokjes nog maar als ik een klein stukje heb, kan ik het Flo niet uit de hand voeren. Rosie is een echte Japanse dame die bescheiden is en die pakt het netjes aan. Dan gooi ik het maar voor Flo op de grond.

Ik heb al eens eerder hier ergens verteld dat ik vroeger bij mijn opa ook wel lijnzaadkoeken van de koeien at. ik vond dat ook lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik vind benzine en lijm ook lekker ruiken! Ik geloof dat ik vroeger het plaksel op de kleuterschool ook wel at. Hahaha.

 

Daar kan ik me dan weer niet in vinden 😂

 

Kleuters zijn ook echt... Niet normaal hoe ze je altijd weer kunnen verbazen met de meest smerige, ongelooflijke, maar meestal toch ook wel weer enorm verrassende & creatieve acties 😂. Kleuters vind ik wel leuk, maar voor even. Ik ben toch altijd weer blij dat ik geen moeder ben met een jong kind dat maar aandacht blijft opeisen. Ontzettend vermoeiend lijkt me dat.

 

In vissenvoer zit doorgaans visolie. Niet echt lekker. Wel gezond. Geen idee of dagelijks een potje vissenvoer gezond zou zijn. Misschien eens testen? 😄

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .