Ga naar inhoud

Welke ruif is het handigst


Myrthee

Aanbevolen berichten

Lienappelsien bedankt. 

Ik denkt ook niet dat de zwarte ruif zo zwaar is , en aan de ren vastmaken is ook niet zo'n briljant idee 😉

 

Annasbeestenbende 

Ik heb idd knaagkonijnen. ik dacht dat ze op het hout iets hadden gedaan zodat ze er niet aan zouden knagen... Maar dat zal dan giftig zijn denk ik ... mijn konijntjes hebben gelukkig genoeg spul om op te knagen ...

Hebben jullie nog een voorkeur aan ruifen?

(Of wat jullie konijnen fijn vinden )

Ik had altijd zo'n ruifbal.

Maar die is foetsie 😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt super handig dat ja ! Ideaal,

Ik heb het hooi ook bij de toilet staan.... 

En wat een mooie konijntjes😍

Ze lijken op die van mij !

Over rotzooi gesproken ....

Mijn konijnen eten Het hooi wel op maar soms knagen ze gewoon op het hooi en komt het naast het bakje terecht.

( mede daardoor wil ik weer een ruif) 

Iemand er ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Evee zei:

Ik heb een hangende metalen ruif (2 per koppel) boven de toiletbakken.

 

Deze, maar dan de oude versie die nog zonder deksel was:

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/trixie-hooiruif-metaal-groot.html

Deze heb ik ook! Ik vind ze erg fijn. Ik heb ze wel met tiewraps vastgemaakt aan het hek zodat ze hem er niet af trekken. De deksel doe ik er alleen op als het regent 

aangepast door Annasbeestenbende
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Annasbeestenbende zei:

Deze heb ik ook! Ik vind ze erg fijn. Ik heb ze wel met tiewraps vastgemaakt aan het hek zodat ze hem er niet af trekken. De deksel doe ik er alleen op als het regent 

Ligt er onder ook veel hooi ?

Of valt het mee....?

En in welke winkels kun je deze soorten ruifen kopen ??♡

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel veel verschillende soorten ruifs/ruiven (?) gehad en bij elk zaten ze beide het hooi eruit te graven of om te gooien en dan het hooi eruit te graven.

 

Ik heb ook zo’n hooizak, maar wanneer het vochtig weer is, niet zo handig (plus ze knagen extra gaten in). Daarentegen vinden ze die wel fijner dan een ruif. 


Nu heb ik het gewoon opgeheven en doe ik het hooi in mijn (giga) kattenbak met de “lekkere” hooi aan de voorkant en zijkant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is super!  Ik heb het hok zo gemaakt dat er geen roofdieren enz bij kunnen komen. Moet ik het boven hokje ook eens open zetten ? Het ziet er een beetje stoffig uit...  En ik weet niet of konijnen zo goed tegen stoffigheid kunnen...   ps Ik heb Ze al een tijdje 24/7 buiten.

 

1 uur terug, Evee zei:

Ja hoor, dat kan zeker. Ze hebben wel een veilige ren nodig en een goed schuilhok. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-9-2022 om 18:31, Evee zei:

Ik heb een hangende metalen ruif (2 per koppel) boven de toiletbakken.

 

Deze, maar dan de oude versie die nog zonder deksel was:

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/trixie-hooiruif-metaal-groot.html

Daar heb ik er ook 2 van (oude versie zonder klepje), en dan naast elkaar. Ik heb ze onderaan ook vastgezet met een schroefoogje en een ijzerdraadje. Er bovenop heb ik een houten klep gemaakt. Ze staan boven een grote toiletbak (opbergbak) van 60 bijn40 cm met houtkorrels er in. 
 

Het is eigenlijk hetzelfde idee als van Eefje heeft, maar dan zelfgemaakt en groter en zonder metalen profielen. Gaat al jaren mee, en de konijnen in ik vinden het ideaal.

Op 4-9-2022 om 19:04, Eefje zei:

Ik heb een hooiruif/toilet combi, voor mij nooit meer wat anders. Was even een investering, maar het staat mooi en geeft een stuk minder rotzooi. 

IMG_20220829_170230.thumb.jpg.16555784d36f73b7142771dcf14ef7eb.jpg


 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .