Ga naar inhoud

Entdagen bij konijnenopvangen 2018


Evee

Aanbevolen berichten

In het voorjaar hebben veel konijnenopvangen entdagen. Het leek mij wel handig om daar eens een overzichtje van te maken!

 

Op zo een entdag mag je met jouw konijnen naar de opvang (of naar de dierenkliniek die samenwerkt met de opvang) komen, en je konijnen vaak voor een voordelige prijs laten inenten. Meestal is het de bedoeling dat je je vooraf aanmeld, en doorgeeft met hoeveel konijnen je komt. Bij sommige opvangen krijg je nog een leuke goodiebag mee voor je konijnen ook, en/of verkopen ze spulletjes ten bate van de opvang.

 

Hieronder een overzicht van de verschillende entdagen, voor meer informatie over de prijzen, aanmelden en/of de tijden kun je het best even kijken op de website of facebookpagina van de betreffende opvang:

 

Maart
- Knabbelhuis (Deurne, N-B) heeft entdag op 17 maart.  Myx-RHD1 en RHD-2 (filavac) & gezondheidscheck voor slechts 25 €

- Konijnenopvang Knaller (N-B) heeft entdag op 17 maart.

 

April

- Het Knaaghof (Rijswijk), 7 april. Myx & VHS 1+2 voor 37,50.

- Animal Home (Zoetermeer, Zuid-Holland) heeft entdag op zondag 8 april. Myx&VHD1 €20, VHD2 € 15 euro

- Knijn&Ko (Bavel, bij Breda) heeft entdag op 14 april.  Myx-RHD-1 is € 22,50. Voor RHD-2 kun je kiezen uit de eravac of filavac.
 

 

 

 

Laten jullie het hier onder weten als jullie meer dagen weten, dan voeg ik ze nog toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Animal Home (Zoetermeer, Zuid-Holland) heeft entdag op zondag 8 april tussen 14.00 en 16.00 uur. Je moet jezelf wel opgeven. De kosten voor de entingen per dier bedragen:


- Myxomatose & VHD 1 : 20,00 ( 1 jaar werkzaam )
- VHD 2 : 15 euro ( 6 maanden werkzaam )

 

Bron: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/konijnen/m1260583810-konijnen-entdag-bij-animal-home.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooralsnog is stoppen van de baan bij Knaller, maar ze richten zich wel wat meer op gedumpte konijnen en konijnen die extra medische zorg nodig hebben omdat ze daar de meeste affiniteit mee heeft. Ik geloof dat ze minder afstandskonijnen aannemen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste entdagen zijn in het voorjaar, maart-april-mei. Waarom? Omdat in het voorjaar & de zomer de meeste myx /rhd1 / rhd2 voor komt.

 

Vroeger waren de dagen 2x per jaar, omdat de entstof maar 6 maanden werkzaam is. Er zullen vast opvangen zijn die nog steeds 2x per jaar een dag hebben, voorjaar en najaar. Maar de meest logische keuze is om in het voorjaar te gaan, dan hebben de konijnen namelijk optimale bescherming in de maanden dat de ziektes het meest voorkomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohja als je naar de entdag van het knabbelhuis gaat krijg je een goodiebag mee met daarin een kortingscode voor onze webwinkel & een proefzakje kruiden ;)

 

Overigens krijg je bij konijnenopvang Joy bij de adoptie van een konijn ook  een kortingscode voor de webwinkel.  Opvang Knijn&ko heeft ook een "eigen" kortingscode voor onze webwinkel, maar ik weet eigenlijk niet of ze die nog uitdelen of al door de flyers heen zijn haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-3-2018 at 12:00 zei Evee:

De meeste entdagen zijn in het voorjaar, maart-april-mei. Waarom? Omdat in het voorjaar & de zomer de meeste myx /rhd1 / rhd2 voor komt.

 

Vroeger waren de dagen 2x per jaar, omdat de entstof maar 6 maanden werkzaam is. Er zullen vast opvangen zijn die nog steeds 2x per jaar een dag hebben, voorjaar en najaar. Maar de meest logische keuze is om in het voorjaar te gaan, dan hebben de konijnen namelijk optimale bescherming in de maanden dat de ziektes het meest voorkomen.

 


Bedankt Evee. Ik vroeg het mij af omdat mijn konijnen pas begin april geboren worden. Maar dan ga ik gewoon naar de DA. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei JUULZxo:

Ik kwam laatst bij pets place (rotterdam, woonboulevard alexandrium) en zag dit. Voor de mensen die in Rotterdam wonen of in de buurt. :)20180315_184625.thumb.png.364ddbd04886d8f326a6d459b5becfb9.png

Ideaal! Helaas zijn mijn konijnen dan net een paar dagen uit. Wel goed om te weten dat zij dit ook organiseren! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel jammer dat veel van dat soort dierenartsen, die dus in dierenspeciaalzaken staan, niet vermelden om welk RHD-2 vaccin het gaat. Een vaccin is namelijk maar 6 maanden werkzaam, het andere wel een jaar (hoewel in risicogebieden ook daarvoor 6 maanden staat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden zei Evee:

Ik vind het wel jammer dat veel van dat soort dierenartsen, die dus in dierenspeciaalzaken staan, niet vermelden om welk RHD-2 vaccin het gaat. Een vaccin is namelijk maar 6 maanden werkzaam, het andere wel een jaar (hoewel in risicogebieden ook daarvoor 6 maanden staat).


Dat vind ik ook. Heb het bij sommige wel gevonden en dan bleek het om de 6 maanden vaccinatie te gaan. Dan neem ik toch liever de enting bij de DA die een jaar geldig is voor 15 euro meer... 

Evee heb je misschien een overzicht waar de risicogebieden zijn? Ik heb wel het overzicht met meldingen uit voorgaande jaren gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, daar is geen kaartje van. Omdat het ook wat lastig te zeggen is. Eigenlijk loop je in heel nederland wel een bepaald risico. Het komt namelijk overal in Nederland wel voor. Op sommige plaatsen wel vaker dan op andere.

 

Zelf woon ik in een gebied waar veel wilde konijnen leven, in een dorpje in zeeland, niet ver van duinen, natuurgebieden etc. Bijvoorbeeld op Neeltje Jans (eilandje boven ons eilandje, vast wel bekend van de deltawerken) komt elk jaar wel een keer een virusziekte voor, soms zelfs 2 tegelijk.  Als het een keer overslaat, dan is het omdat het jaar er voor alles zo heftig was, dat er zo weinig konijnen over zijn dat het dus niet verspreid omdat er geen konijn over is om het te verspreiden.  Woon je op een plaats waar veel wilde konijnen leven, dan is de kans groter dan wanneer je 7 hoog op een flatje in de stad zit en binnenkonijn hebt.

Overigens brengen niet alleen wilde konijnen het over, maar vooral stekende insecten zoals muggen, maar kun je het ook zelf aan je kleding meenemen. Wat dat betreft dus eigenlijk overal wel een bepaald risico, elk jaar inenten dus zeker doen. Maar het zal niet op veel plaatsen 2x hoeven wat de RHD-2 betreft. Je zou het per jaar kunnen bekijken. Laat je bijvoorbeeld in maart inenten en komt het in september echt heel heftig voor in de omgeving waar je woont, gewoon dat jaar een keer een extra prikje gaan halen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de uitbreide info. 

Sowieso wil ik ze laten enten hoor, maar was benieuwd waar ze meer risico lopen. 

Ik woon midden in de stad, geen wilde konijnen hier. Wel komt de kat van de buren af en toe langs en eens per jaar een egeltje. Denk dat ze wat dat betreft weinig risico lopen, maar ga het er niet op wagen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .