Ga naar inhoud

Melkkliertumor


belleke

Aanbevolen berichten

Wie heeft hier ervaring met melkkliertumor bij een konijn?

Ik kan er weinig over vinden.

Mamski is ooit bevallen en had eigenlijk al heel lang een klein bultje dacht dat het nog van haar abces was overgebleven. Dierenarts die ooit een foto maakte zei ook dat het niets was. Maar dit groeide ineens dus tot een knikker die niet glad maar bobbelig an voelde.

Ze wordt dinsdag geopereerd ik mag haar maandag al pijnstilling geven heb carprofen in huis.

Moet alleen even kijken hoeveel ze moet krijgen.

Tips ervaringen zijn welkom.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Dees.

Niemand ervaring met melkkliertumoren? Fijn.

Vraag me nu steeds af of ik Mamski toen ook niet had moet steriliseren net zoals de andere dames. Maar zij was nooit zo hormonaal in haar gedrag.

Pffff best zenuwachtig moet haar om half 9 brengen. Afgelopen week bijgevoerd met erwtenvlokken en lekkers. Gisterenavond carprofen gegeven.

Warmtepad en vetbed al in de reiskoffer en voor de rest vertrouwen hebben.

Lonja hahahah inderdaad de wc wordt weer in gereedheid gebracht.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf gelukkig nooit huisdieren met melkkliertumoren gehad, maar ik heb vorig jaar op afdeling pathologie melkklierpakketen van honden en katten gezien met tumoren die richting de grootte van een voetbal gingen.

Gelukkig wordt die van Mamski er nu uit gehaald voordat ze er echt last van gaat krijgen :)

Succes vandaag en beterschap voor Mamski!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sanne ik kwam inderdaad wel op internet veel informatie tegen over die melkkliertumoren bij honden en katten maar niets over konijnen. Wel een stukje hier op BB over tumoren en kanker bij konijnen.


Ze is gebracht maf konijn begon meteen het vetbed te slopen en de boel te verbouwen in haar reismand. Ze is zo levendig dus ik hoop dat ze het toch weer redden zal.


2 december werd er gezegd dat ze geen week meer zou leven en ze is er nog steeds dus ik vertrouw er maar op.


Half 12 mag ik bellen pffff spannend allemaal.


Knuffels Belleke


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gebeld het was een zware ingreep geweest maar operatie heeft ze overleefd gelukkig.

Heb alleen de assistente gesproken dus hoop straks meer te horen van de dierenarts zelf.

pffffffffffff nu maar hopen dat ze weer gaat opknappen.

Haal haar einde middag op.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar opgehaald en mevrouw zat heerlijk gemengde brokjes te eten. Toen ik haar in de vervoerbak zette begon ze meteen weer de bak te verbouwen.


Maar toen kreeg ze een kraag om en dat vond ze maar niets.


IMG_9987_zpsoviav644.jpg


Wat ben ik nu zielig.


Ze had hem toen ik thuis kwam alweer af dus ik moet even een oplossing gaan zoeken.


Tips zijn welkom!!!!


Ik heb de dierenarts niet gesproken ik moet morgen op controle met haar. Maar de wond is behoorlijk de tumor was groter dan we gedacht hadden denk ik.


IMG_9990_zps8zgq5znv.jpgThuis sto


 


Thuis stond er een bakje klaar met erwtenvlokken etc en daar begon ze meteen aan te eten.


Wat is het toch een kanjer.


Ik schrok wel van de rekening 186 euro maar ik zou haar niet kunnen laten lijden. Zij is het waard. Maar verwachte 100 euro dat hadden ze gezegd dus dat viel mij wel tegen.Maar


ik ben blij dat ze er weet is!


Knuffels Belleke


 


 


Lien dat dacht ik ook steeds al of het daar mee te maken had.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mamski heeft de nacht goed doorstaan. Ik heb haar boven op de badkamer gezet met een hekje erom heen. Maar ze komt toch niet uit de bak.

Ze snurkte als een oude vannacht. Heeft haar bakje leeg gegeten en ook vanmorgen at ze goed.

Ik moet alleen even het jasje wassen dat is erg nat geworden. Hoop dat ze dan niet weer aan de hechtingen begint te bijten.

Vandaag haal ik de dochter ook naar binnen even kijken hoe dat gaat.

Om 5 uur naar de dierenarts toe voor controle en dan hoop ik meer te weten.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grotere wond zou ook kunnen komen omdat ze de hele melklijst hebben weggehaald, dus niet alleen de aangetaste melkklier. Ik geloof dat ze per 3 tepels met elkaar verbonden zijn en bij kans op uitzaaiingen daarom allemaal verwijderd worden, vandaar dan dus een langere wond. Althans, dat is wat ik me van een van onze honden herinner.


Beterschap voor het dametje! Fijn dat ze in ieder geval goed eet!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Is alleen de tumor verwijderd of is ze ook gelijk nog gecastreerd?

Ik weet het niet maar ik hoop wel dat ze dat gedaan heeft. Ik hoor het wel vanmiddag.

Was zelf steeds aan het denken of als ik haar toen met de andere dames gelijk had laten steriliseren of het dan voorkomen had kunnen worden?

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn terug. Dierenarts was tevreden over de wond maar ze mag er niet aan likken. Dus Mamski heeft nu weer jasje aan.

Dierenarts heeft de baarmoeder laten zitten want anders zou de operatie te groot zijn geweest volgens haar. D e tumor zat vast aan een aantal grote bloedvaten maar was verder gewoon het balletje wat wij voelde.

Zij mag naar buiten dus morgen ga ik de ren maar opdelen en gaat ze weer lekker naar haar dochter toe.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update.

Met Mamski gaat het goed. Ze is levendig eet goed en zit inmiddels weer buiten wel met draad er tussen omdat ik bang ben dat anders Kina aan de wond gaat zitten. Als ik buiten ben mogen ze samen en dan knuffelen ze elkaar.

Mamski krijgt nog steeds de pijnstilling maar ik heb het gevoel dat het wel meevalt dat ze geen pijn heeft.

Waar ik mij wel zorgen over maak is dat ze de blindedarmkeutels niet op eet.

Hoe kan ik dit oplossen kan ik haar die voeren.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .