Ga naar inhoud

Charles de Engelse hangoor


Dollie

Aanbevolen berichten

Ook in dit topic wil ik de leden even herrinneren wat een discussie is. Bunnybunch is namelijk een forum, een forum is een plek om advies te vragen en met andere konijnengekken discussies te houden.


 


Een discussie is een gesprek waarin je iemand probeert te overtuigen van jouw mening. Dit doe je door jouw mening met feiten te onderbouwen. Dit doe je dus niet door de ander (persoonlijk) aan te vallen, te kwetsen of de beledigen.


 


Reageren in dit topic blijft mogelijk, maar ik wil jullie echt vragen dan op een juiste manier te reageren. Als iemand het niet eens is met hetgeen Iris in dit geval heeft besloten, kan dat. Bijna elke beslissing in het leven heeft voor- en nadelen, en het verschilt per persoon wat zwaarder weegt. Als je reageert, probeer het dan niet persoonlijk op TS of een ander lid te steken, maar geef duidelijk aan waarom jij een andere beslissing genomen had. Dit kan echt zonder iemand te kwetsen of aan te vallen.


  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik wil hier natuurlijk geen nieuwe offtopic discussie starten, maar toch. Ik vind dit zo'n lage streek.


 


"Ben op een website van een opvang terecht gekomen waar ik onderstaand bericht heb gevonden."


 


Bah!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk vind ik het vooral nogal lachwekkend. Als mensen oprecht vinden dat Charles beter af is met zijn lange oren, zelfs na het lezen van mijn eerste drie posts in dit topic, dan kan ik gewoon niet anders zeggen dan dat wij blijkbaar een heel ander idee van dierenliefde en een heel andere kijk op dierenwelzijn hebben. En nogmaals, ik ga graag de discussie aan hoor. 


  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap dat je het zo oppakt. Ik had nl aangifte wegens smaad gedaan, want ze probeert jouw naam te grabbel te gooien in konijnenland. Ik vind haar echt walgelijk zoals ze doet.

Het beestje heeft geen pijn en last meer van die ellenlange flappers en als het echt dierenmishandeling was geweest, dan had de dierenarts er niet mee ingestemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze deelt haar mening over iets wat wij gedaan hebben op een konijnenforum. Dat mag. Het zou haar sieren als ze haar mening op dit konijnenforum zou delen zodat we een fatsoenlijke discussie aan konden gaan en het is misschien een beetje vreemd om zo'n punt uit te dragen zonder het te beargumenteren, maar ook dat mag. Ik blijf er bij dat dit meer over haar (en iedereen die het met haar eens is) zegt dan over mij. Ik denk dat de enige naam die hiermee echt te grabbel gegooid wordt die van haarzelf is. 


 


Niet iedereen hoeft het met mij eens te zijn, dat is heel simpel. Ik denk dat ik in mijn openingspost en in antwoorden op vragen in dit topic alle argumenten om wel te kiezen voor het couperen van Charles zijn oren ruim voldoende belicht heb en dit met foto's en feiten ondersteund heb. Als iemand er ondanks dat voor kiest om dit zielig te vinden en Konijnenopvang Joy in het vervolg te mijden dan juich ik dat alleen maar toe, want ik denk niet dat ik de omgang met die persoon zal missen en ik weet wel zeker dat ik er nooit een konijn zou willen plaatsen. Dus nee ik kan er echt niet mee zitten.


  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik heb BB al langer proberen te waarschuwen voor die Shivas, maar nee, ik was de gek, niet Shivas. Het moge duidelijk zijn hoe de vork in de steel zit.


Het is jammer dat BB de personen die waken voor dit soort gekken waarschuwingen geeft en "strafpunten" daarvoor geven.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je dat mooi omschreven, dat is precies wat ik probeer/hoop te doen en als dat dan soms wat stof doet opwaaien, tja.. So be it. Sowieso iedereen bedankt voor alle toffe berichten! Het enige wat ik nodig heb om te weten dat ik de juiste keuze gemaakt heb is een blik op Charles die zich nu eindelijk gedraagt als het jonge konijn dat hij is. Maar dat neemt niet weg dat het heel erg fijn is om te lezen hoeveel mensen achter je staan :) 


  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je keuze wel dat je ze hebt laten in korten. Voorheen vond ik konijnen met extreme dingen best gaaf. (zo groot mogelijk, supergrote oren (liefst staand), allemaal heel gaaf) maar ondertussen ook de nadelen voor die dieren ingezien en van mij mag het ondertussen wel een tandje minder. 


 


Bij de Engelse Hangoor heb ik me altijd al afgevraagd of dat wel goed ging met die grote flappers, maar dat blijkt dus wel dat dat niet altijd even eenvoudig gaat. 


Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als het compleet genezen is. Heb je daar toevallig al foto's van? Ik vind het absoluut geen verminking, als het dier gelukkiger is zonder die lange dingen aan zijn lijf, sta ik daar compleet achter. 


 


Voorheen werden bij honden de oren en staart gecoupeerd, want dat was "mooier"..... en dat is blijkbaar wel normaal? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je keuze wel dat je ze hebt laten in korten. Voorheen vond ik konijnen met extreme dingen best gaaf. (zo groot mogelijk, supergrote oren (liefst staand), allemaal heel gaaf) maar ondertussen ook de nadelen voor die dieren ingezien en van mij mag het ondertussen wel een tandje minder. 

 

Bij de Engelse Hangoor heb ik me altijd al afgevraagd of dat wel goed ging met die grote flappers, maar dat blijkt dus wel dat dat niet altijd even eenvoudig gaat. 

Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als het compleet genezen is. Heb je daar toevallig al foto's van? Ik vind het absoluut geen verminking, als het dier gelukkiger is zonder die lange dingen aan zijn lijf, sta ik daar compleet achter. 

 

Voorheen werden bij honden de oren en staart gecoupeerd, want dat was "mooier"..... en dat is blijkbaar wel normaal? 

In Amerika en veel andere (Oost) Europse landen mag dat nog steeds. Bah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dollie: Ik wil u mijn oprechte excuses aanbieden over het bericht dat ik heb geplaats van Charles.


Heb dit gedaan omdat ik en mijn opvang zo werden gekelderd op BB dat ik het niet meer kon verdragen.

aangepast door Evee
Edit: Niet opnieuw deze discussie aanwakkeren.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het netjes dat je je excuses aanbiedt, bedankt daarvoor. De rest van je bericht lijkt me daarbij verder niet relevant en ik heb er geen behoefte aan om hier weer een discussie over doen oplaaien. Ik hoop dan ook dat we het nu weer over Charles kunnen hebben en niet over Shivas.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het netjes dat je je excuses aanbiedt, bedankt daarvoor. De rest van je bericht lijkt me daarbij verder niet relevant en ik heb er geen behoefte aan om hier weer een discussie over doen oplaaien. Ik hoop dan ook dat we het nu weer over Charles kunnen hebben en niet over Shivas.

Dat zou ik ook niet willen.Dit is het topic van Charles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat bijzonder en interessant om dit te lezen, ik ben inderdaad weleens foto's tegen gekomen van dit konijnenras waarbij ik dacht 'hoe leven deze konijnen hiermee' en 'hoe rennen en springen ze ermee' zonder dat die oren in de weg zitten.. Goed om dit te lezen dus, wat een nare ervaring voor dit konijn om zulke oren te hebben en ook voor alle andere konijnen van dit ras.. Wat een mooie oplossing om de oren weg te laten halen, super! Fijn dat hij nu weer echt konijn kan zijn!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .