Ga naar inhoud

Charles de Engelse hangoor


Dollie

Aanbevolen berichten

Wat een moedwillige verminking van een konijntje. Abcessen kunnen makkelijk verzorgd worden of was dit te veel werk?

Aan het op de oren trappen is best wat te doen zonder het diertje te verminken.

Moedwillige verminking?

OMG!!

Het is jammer dat je dit omschrijft als verminking. De enige die dit dier verminkt heeft, is de fokker geweest. Fokkers die dit soort onnatuurlijke dieren fokt, met kenmerken waar het dier onder lijdt (enorme oren, een langharige vacht, etc) zijn nare mensen, die alleen maar aan zichzelf denken. Hier is nu eens in het belang van het dier gedacht. Ik durf te zeggen dat Charles de gelukkigste engelse hangoor zal zijn op dit moment.

Ik ben geschokt dat iemand met een 'opvang' zulke dingen kan zeggen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

O, laat alsjeblieft staan beste moderators, deze opmerking zegt vele malen meer over Shivas dan over mijn actie. Ik kan daar heel kort over zijn: Ik heb vele konijnen met abcessen wekenlang, maandenlang dagelijks verzorgd. Als dat nodig is, doe ik dat zo weer. Als dat niet nodig is dan peins ik er ook werkelijk niet over om een dier deze lijdensweg (want dat is het) aan te doen. Afgezien daarvan ga je er volledig aan voorbij dat ik zijn oren niet heb laten opereren omdat er een abces in zat, maar dat er een abces in zat omdat deze dieren lijden onder het gewicht en de lengte van hun oren. Zij zullen met oren nooit een konijnwaardig leven leiden, welke trucjes je ook toepast. En dáárom heb ik hem laten opereren en dat zou ik zo weer doen. 


 


Ik ga graag deze discussie aan hoor, ik heb niets fout gedaan, ik heb een fout van anderen gecorrigeerd.


  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaat het niet om Iris. Iedereen hier weet hoe goed werk je doet. Maar dit is gewoon een zielige wraakactie op jouw opvang, omdat in het verleden haar opvang is bekritiseerd. En daar mag best wat van gezegd worden. Ongeacht of haar opmerking blijft staan of niet. Gewoon een kleinzielig en gemene post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik dit konijn voorbij zag komen vroeg ik me meteen af hoe dat beestje met zulke lange oren kon leven. Hij kan niet rennen springen etc want dan zitten die flappers in de weg.

ik houd wel van lange oren maar dan mooi rechtopstaand zoals het bij een konijn hoort wat mij betreft.

Ik vind het dan ook een heel moedige en goede beslissing. Het beestje kan nu eindelijk eens lekker rennen zonder over zijn eigen oren te struikelen. Blijft schoon want die oren worden ook vies als je ze over de grond mee moet slepen.

Had dit soort nog nooit gezien en vind het echt sneu voor die diertjes.

Mollie alle lof van mijn kant. En ik hoop dat Charles een fijn tehuis gaat krijgen met een grote ren waar hij heerlijk in kan rennen zonder flappers die hem tegenhouden.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaat het niet om Iris. Iedereen hier weet hoe goed werk je doet. Maar dit is gewoon een zielige wraakactie op jouw opvang, omdat in het verleden haar opvang is bekritiseerd. En daar mag best wat van gezegd worden. Ongeacht of haar opmerking blijft staan of niet. Gewoon een kleinzielig en gemene post.

Ze heeft ze zelf gefokt (of fokt nog?), dat is het probleem... en daarom vindt ze het verminking, maar het is totaal niet in het belang van het dier.

Topwerk wat je gedaan hebt Iris, ik zou exact hetzelfde doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een moedwillige verminking van een konijntje. Abcessen kunnen makkelijk verzorgd worden of was dit te veel werk?

Aan het op de oren trappen is best wat te doen zonder het diertje te verminken.

Ik sta zelf volledig achter de beslissing die Dollie voor dit konijn heeft gemaakt, maar ik ben best benieuwd naar de alternatieven, aangezien je aangeeft dat er ook andere manieren zijn om te voorkomen dat het konijn op zijn oren trapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta zelf volledig achter de beslissing die Dollie voor dit konijn heeft gemaakt, maar ik ben best benieuwd naar de alternatieven, aangezien je aangeeft dat er ook andere manieren zijn om te voorkomen dat het konijn op zijn oren trapt.

 

Wat je veel hoort/ziet is dat de oren met een zacht elastiekje samengebonden worden. Ze slepen dan inderdaad niet meer over de grond, maar het geeft wel twee andere problemen: Het beperkt ze behoorlijk in hun bewegingsvrijheid en vaak zakten de oren naar één kant toe, wat qua gewicht niet prettig aanvoelt voor hoofd en nek. Wij hebben nog wat andere dingetjes geprobeerd, o.a. op de rug vastmaken aan een tuigje en met verband. Het lag er allemaal in no time af en daarnaast zijn het toch dingen waar een konijn aan kan blijven haken, dus niet veilig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja, wat ik me vooral afvraag, wat is er mooi aan die oren of wat is het nut als je ze omhoog moet gaan binden en doen...

Ik vind het ook de juiste beslissing. Beestje heeft niets aan zulke flappers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij blijft dan toch ook gewoon met dat extra gewicht rondzeulen? Want naast de abcessen was er ook het probleem dat de oren te zwaar waren toch?

 

Ja, dus het lost niks op. Het is juist vervelender als de oren naar één kant toe gaan hangen, dan heb je dat hele gewicht aan één zijde van je hoofd. En het beperkt alsnog enorm in de bewegingsvrijheid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast vind ik die andere alternatieven erg dier-onvriendelijk. Het is niet echt een hele natuurlijke oplossing. Die oren zijn sowieso nooit de bedoeling geweest van Moeder Natuur lijkt mij, dus dan lijkt mij de enige passende oplossing om ze eraf te halen. Één keer behoorlijk stressen voor het beestje en erboven op komen, maar daarna heeft hij er nergens meer last van en kan hij gewoon 'konijn' zijn, zoals het is bedoeld.

Ik vind het erg mooi hoe het zo is opgelost. Het lijkt ook op de foto te zien van die voor en na foto's dat hij een beetje aan het glimlachen is op de foto zonder die enorme oren. Prachtig! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .