Ga naar inhoud

Gaia voelt zich niet zo goed


Shivaya

Aanbevolen berichten

Ja Lienappelsien, ik denk ook wel dat ze al langer pijn had en dat de boel daardoor misschien nu wat erger is geworden. De volgende keer als ik het gevoel heb dat ze zich 'niet zo lekker voelt' ga ik meteen naar de dierenarts en wacht ik niet op daadwerkelijke ziektesymptomen want tot nu toe heeft mijn gevoel het altijd goed gehad (niet alleen bij mijn eigen dieren.)


 


Het gaat goed met Gaia :) Of nouja, 'goed'..Ze kon vannacht dus nog niet zelf haar temperatuur vast houden dus moest nog wel onder de warmtelamp weer. Maar nu lukt het haar dus wel al aardig en ze heeft zelfs zelfstandig wat brokjes en hooi gegeten, dus haar eetlust begint terug te komen. Ze keutelt nog steeds heel weinig (vanochtend 6 keuteltjes en meer niet) maar ze plast wel. Verder liep ze gisteren enorm te knarsetanden maar dat doet ze nu dus niet meer. Ik denk dat we wel door het ergste heen zijn. Ik wordt over 10 minuten gebeld met of ik haar kan komen ophalen, máár de trein heeft wisselstoring dus ik weet niet of ik optijd daar aan ga komen -,- 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk ben ik gisteren door de dierenarts gebeld en ze had koorts en na de ochtend nog steeds niet gekeuteld, ze vertrouwden het dus nog niet helemaal vooral omdat de temperatuur te veel begon te stijgen. Daarom nog een nachtje ter observatie en ze is nu weer thuis. Ik merk wel dat ze nog wat zwak is en ze is enorm afgevallen (ze is nu nog geen kg terwijl ze normaal 1100 gram was), maar ze eet sinds ze thuis is non stop hooi..de assistente zei al dat het een vreetzakje was en zo ken k haar weer :) Wat dat betreft is ze goed de oude, ze drinkt ook weer. Ze zit gewoon bij Loki, we hebben gekeken hoe het ging en als Loki te druk tegen haar zou doen dan zouden we ze uit elkaar halen en als gaia wat sterker is zouden we ze dan opnieuw koppelen. Maar het gaat aardig goed, ze liggen stil bij elkaar en het is nog niet 100% zoals het was en heel soms probeert hij nog op haar te rijden maar dan gaat ze gewoon weg. Maar hij likt haar ook en ze komt ook zoals ik nu kijk lekker tegen hem aan liggen, dus wat dat betreft heeft ze denk ik ook wel steun aan hem. Ik vind het nog vrij eng omdat ik niet wil dat ze op enige manier stress heeft, maar ze liggen nu wel weer lekker tegen elkaar aan dus ik denk dat ze wat aan hem heeft. Ze heeft nog wel verhoging dus ik moet regelmatig even haar temperatuur in de gaten houden want waarschijnlijk is haar blindedarm door die verstopping wat ontstoken. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is echt een opluchting, ik was een paar keer deze week serieus bang dat ze het niet zou halen. En nu trippelt ze weer door de kamer op zoek naar meer brokjes..Ze eet nog niet zo snel als eerst dus ik voer haar nu even met de hand zodat Loki niet al haar brokjes kan stelen maar ze is al echt enthousiast als het om brokjes gaat dus haar eetlust is weer de oude. (Ze wordt nog niet helemaal wild  van enthousiasme zoals normaal ,maar ze wil al wel)


 


Ik vond het ook een heel fijne dierenarts, ik heb elke dag telefonisch contact gehad en ik hoefde gewoon te zeggen 'ik bel voor gaia' en zowel de assistente als de dierenarts wisten meteen over wie ik het had en ze hielden haar echt goed in de gaten en gaven me gewoon uitgebreide updates over hoe het ging. Ze legden ook echt uit waarom ze wat deden. Dat vond ik heel fijn. Zonder hen was ze er zeker niet boven op gekomen. 


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of deze dierenarts al op onze lijst met konijnkundige dierenartsen staat, maar anders zou het een goede aanvulling zijn denk ik. Zou je me een persoonlijk berichtje kunnen sturen met de gegevens van je dierenarts als ze nog niet op de lijst staat? Dan kan ik het er morgen eventueel bij zetten.

Fijn dat het al een stuk beter gaat met Gaia!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het was best wel een klap. Het ging helemaal goed en toen ineens ging het heel snel bergafwaarts...Zondag zijn we naar de dierenarts gegaan omdat ik gewoon echt het gevoel had dat er nog iets was...En we hebben gevraagd of ze nog een kans had want anders wilde ik haar gewoon uit haar lijden verlossen..hij dacht dat ze een goede kans had en dat het een longontsteking was..Ik weet niet of dat écht de diagnose was want echt goed keek hij niet naar d'r...Ik stelde voor dat het een longontsteking was, hij bevestigde het en gaf me de medicijnen mee..Omdat het vrij laat was konden we ook niet naar een andere dierenarts. Maar vanochtend kon ze haar achterhand niet meer gebruiken en toen was ze snel klaar..Ik zal nooit weten of het écht een longontsteking was of wat ik vanaf begin af aan vreesde..toch EC..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal. Ik had trouwens de assistente  van de dierenarts waar ik de hele week door geholpen was gesproken en ze zei dat door de verzwakking/longontsteking heel goed een verlamming had kunnen optreden, dus dat het daar inderdaad wel aan lag. Maarja, daar is nu niks meer aan te veranderen natuurlijk, ik mis haar enorm, het is veel te rustig in huis nu. Ik vind het ook niet leuk om Loki zo alleen te zien, hij heeft gewoon een konijn nodig om tegen aan te liggen. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .