Ga naar inhoud

(medisch) advies voor Oscar


anjolein

Aanbevolen berichten

Dollie haar mailbox zal wel vol zitten. Ik heb al eens om een andere naam gevraagd of bv mijn geboortejaar erbij maar dat doen ze niet. Dus blijft de verwarring bestaan, helaas.

Bij ons konijn zat het abces op zijn kaak, vlak onder zijn oog. Ik heb me vergist trouwens, het spoelen met steriel water gebeurde met een naald, de pus werd eruit gedrukt met de hand. Maar het werd niet gedaan met een mes iig. Het hele abces weghalen kan soms niet idd, daarom moesten we ook spoelen. Als het weggenomen kan worden is dat mooi, alleen zit het abces bij jullie konijn op bijna dezelfde plek dus ik vraag me af of het weggehaald kan worden.

Het op kweek zetten van de bacterie is bij ons konijn niet gebeurd, die kreeg elke keer bij het spoelen een prik duplo. Het genas wel goed. Helaas kreeg dat konijn een paar weken later een tumor aan de andere kant van zijn kaak die inoperabel was.

Het vergt veel van ze om ervan te herstellen. Ik hoop dat het meevalt voor jullie en dat hij snel opknapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opvang Joy zit in Groningen en is van Dollie, Aniek zit in Friesland met het Konijnenparadijs.

Aniek zit in de kop van Overijssel, (net) niet in Friesland (sorry, detail Lonja).

In Assen zit eventueel ook nog dierenartspraktijk DSA. Zij hebben speciale dentale rontgenapparatuur, wat fijn is om de kleine kaak van een konijn goed te kunnen bekijken.

Beterschap voor Oscar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een tenenkrommend topic!


 


Heel lief dat jullie de zorg voor Oscar op jullie genomen hebben. Maar ik vind het echt niet kunnen dat het asiel hem mee gegeven heeft. Een opvang zou zich ook verantwoordelijk moeten voelen. Als je dan net voor plaatsing zoiets ontdekt, dan gaat de plaatsing niet door. Dit kan echt niet, vind ik. En er dan, met de klant erbij, zelf een mes in steken.... Vreselijk.


 


Gelukkig had je zelf al door dat het verhaal van Dolly echt niet klopt. De goede Dollie, Iris dus, is ook wel eens in Leeuwarden geweest, dus die kan je daar zeker adviseren.


Zelf zou ik eerst eens in de buurt informeren, voor je een konijn helemaal naar Utrecht sleept.


 


Veel beterschap!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was goed nieuw en slecht nieuws bij de dierenarts:


 


Het is inderdaad een abces dat vanachter het oog nu boven het oog naar buiten komt, een flink abces dus. Het is te opereren maar het zal wel heel moeilijk worden omdat het in zijn kopje naast de hersenen zit. De kans is ook groot dat zijn oogje ook niet meer gered kan worden, dit wordt nu naar buiten gedrukt.


 


Het zal dus een lang en moeilijk proces worden, maar het er is een kans.


 


Voor nu heb ik in ieder geval pijnstilling gekregen (carprofen drops) want hij was zeer verbaasd dat Oscar nog at en vrolijk was.


 


Het leek me een goede dierenarts en hij zei de goede dingen. Ook stond hij heel open tegenover het protocol van Wilhelmina park en dat ging hij lezen. Hij vond het ook goed als ik de operatie in Utrecht deed en hij de nacontrole.


 


Omdat ik een heel goed gevoel erbij heb staat de operatie voor vrijdag bij hun. Utrecht is bijna ondoenlijk qua afstand (en ik merk dat Oscar heel veel stress van deze rit van 20 minuten heeft, laat staan anderhalf uur) zeker voor zo'n intensief traject.


 


Ik hoop dat ik het zo goed voor hem ga doen en ik dat hij het gaat redden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad dubbel nieuws. Dat het een abces is was voor jou al duidelijk. Jammer dat het een flink abces is, en dat het op zo'n rotplek zit. Gelukkig toch wat aan te doen, en als z'n oogje niet gered kan worden, dan moet Oscar met 1 oog door het leven. Er zijn diverse konijnen die met 1 oog rondlopen, dus dat moet geen probleem zijn.

Fijn dat je een goed gevoel bij deze dierenarts heb, scheelt toch een heel stuk rijden, en zeker als het voor Oscar veel stress met zich meebrengt. Ook fijn dat je dierenarts open staat voor de handelswijze van Wilhelminapark, en indien nodig kan hij ook nog contact opnemen met Evert-Jan de Boer. Dierenartsen nemen onderling ook wel eens contact met elkaar op om te overleggen in bepaalde situaties.

Gelukkig zit Oscar nu in een liefdevol nest bij jullie en wordt er goed voor hem gezorgd. De kans dat hij het gaat redden is in ieder geval groter dan hij wellicht in de opvang was blijven zitten. Daar hadden ze naar mijn idee toch al veel eerder moeten ingrijpen.

Ik zal voor je duimen dat het allemaal goed gaat komen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat fijn dat je er een goed gevoel bij hebt. dat je het goede voor hem doet is voor mij wel duidelijk.. of het ook goed uitpakt voor hem moet later blijken maar dat ligt niet aan jouw liefde, zorg en aandacht! Fijn dat het in de buurt kan, zo'n zware ingreep en dan zo ver rijden heen en terug is niet bevorderlijk.


 


veel succes en sterkte. ik zou ook zeker nog contact hebben met de opvang hierover.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook bijna niet als het een flink abcess is dat dat niet eerder is opgevallen. Fijn dat Oscar nu pijnstilling heeft en het is in ieder geval in zijn voordeel dat hij nog goed eet en levendig is want dan is hij sterk voor de operatie.

Fijn dat je een goed gevoel bij deze DA hebt, kijken ze tijdens de operatie of het oogje nog te redden is?

Zo niet, kan hij ook met een oog door het leven natuurlijk.

Spannende dag Vrijdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor jullie reacties, tips en advies. Het is zo fijn om hulp te krijgen en nu ga ik met vertrouwen de uitdaging aan. Vind het geweldig dat dit forum er is.


 


Wat betreft de opvang, ze zijn heel erg betrokken en vinden het ook heel naar dat het zo gelopen is. Zoals ik helaas uit eigen ervaring weet kun je bij een konijn iets over het hoofd zien en dat is hier ook gebeurd. We hebben echt zelf besloten om voor Oscar te zorgen, we zijn niet "opgezadeld" met een ziek konijn onder valse voorwaarden. 


 


Het geeft mij een heel goed gevoel dat ik dit voor hem kan doen en ik vind het een mooie manier om ons overleden konijn Job te eren. Hij is 9 en een half jaar bij ons mogen zijn en we (vooral zijn maatje Isabel) missen hem heel erg, helaas is hij 3 weken geleden overleden. Dan voelt het goed om "zijn" plekje te geven aan een konijn dat het heel hard nodig heeft.


 


 Nu hopen dat hij snel kan genieten van zijn vriendinnetje en grote ren.


Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat je er zo in staat! En heel fijn voor Oscar vooral!


 


Het kan natuurlijk zijn dat het een keer verkeerd wordt ingeschat bij de opvang. fijn dat je er toch wel een goed gevoel bij hebt. en zoals ik het lees is er wel contact over (geweest) dus dat is mooi. ook voor hun belangrijk om feedback terug te krijgen en te horen hoe het gaat.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zo trots, ik wilde het even met jullie delen :-): Oscar heeft nu twee dagen pijnstilling en hij likt het al netjes van het spuitje af. Ik hoef het niet eens in zijn bekje te spuiten. Top konijn!


 


Ben nu druk aan het voor bereiden voor vrijdag. Heb een speciale "kooi"gekocht (of daar ga ik hem in ieder geval voor gebruiken. Waarin hij veel ruimte heeft (voor als hij zich beter voelt, maar waar ik er toch makkelijk bij kan. Dit is hem:


$_84.JPG


 


Met een beetje zagen en knutselen (een trapje ed)een perfecte plek voor hem, voor zolang hij echt ziek is. De voorkanten kun je omhoog en omlaag schuiven dus zo kan ik er perfect bij. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .