Ga naar inhoud

(medisch) advies voor Oscar


anjolein

Aanbevolen berichten

Het verlossende bericht is binnen! De operatie is goed gegaan en zelfs zijn oogje hebben ze kunnen behouden. Helemaal top!!


 


Om 2 uur mogen we hem ophalen, ben heel benieuwd.


 


Heb een lekker warm en zacht plekje voor hem gemaakt en de snuggle safe gaat straks in de magnetron. Verder ligt zijn favoriete groente klaar en ik heb babyvoeding met (alleen) wortels gekocht voor als ik moet dwangvoeren.


Denk dat ik dan wel alles heb, toch...?


  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je verhaal gevolgd en fijn dat het goed gegaan is en ook het oogje behouden is..   gelukkig !


Ik zou aan de dierenarts vragen of je Metocloral mee kan krijgen  ( dit krijgen ze ook na de operatie met een injectie


om de darmen weer op gang te krijgen, tenminste bij mijn dierenarts dan ) mocht het na een dag nog moeizaam gaan met eten.  Heb je dat maar vast achter de hand.


Ook zou ik vragen naar wat zakjes dwangvoer


( die zal de dierenarts ook wel hebben) van Supreme ofzo. ( zakjes poeder,  zitten  meer vezels in dan in wortelhapje).  Maar wellicht zal je dierenarts daar zelf wel mee komen. 


Veel succes en sterkte met de nazorg!!!  Hij boft maar met zo'n baasje!!


Beterschap voor Oscar!!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Allemaal!!! Het geeft me zo fijn gevoel dat jullie zo meeleven en allemaal goede tips hebben


 


Kan melden dat hij inmiddels al een halve winterwortel, twee blaadjes witlof en een blad andijvie op heeft.. Toppertje :-)


 


Hopelijk blijft het goed gaan en lukt het om al zijn medicijnen te geven.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het nu met oscar?

Fijn dat je de operatie achter de rug hebt.

Knuffels Belleke

Helaas vandaag toch terug naar de DA omdat de wond dicht zat. Die moet juist de komende tijd open blijven zodat het abces kan uitdrogen omdat ze het niet helemaal konden verwijderen.

Ook het zetten van de spuit lukte zelf totaal niet dus dat ook door de DA laten doen.

 

De wond is nu weer open gemaakt, maar het was wel akelig...

 

Hij eet nog steeds geweldig, de DA had nog nooit zulke goede keutels gezien zo kort na de operatie.

 

Dinsdag weer een nieuwe afspraak en dan verder kijken.

 

Op zich gaat het dus heel goed. Het valt me alleen wel zwaar om hem steeds te moeten pesten met zijn medicatie en ritjes naar de DA. Dat geeft hem best veel stress en ik kan het niet uitleggen dat het voor zijn bestwil is... Ik ben dus niet zijn favoriete persoon en dat snap ik wel, maar leuk is het niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de dierenarts hem niet open kunnen leggen met flapjes?

Ik weet nog dat het bij Wim toen op een gegeven moment langzaam dicht ging en ik met het puntje van de spuit voorzichtig toch steeds een gaatje moest prikken om het te spoelen. Hij kreeg altijd eerst een uur van te voren zijn pijnstilling met de hoop dat hij geen pijn had. Maar hij liet alles heel goed doen gelukkig wel. Daarna werd hij altijd beloond met lekkers en dat pakte hij altijd gretig aan. Sinds die tijd had ik ook een heel bijzonder band met hem. Voor die tijd was hij toch echt wel een bangig opvangkonijn met een verleden.

Krijgt hij verder geen medicatie meer?

Moet de wond niet gespoeld?

Ik had ook zalf voor in de wond.

Is bij jou de pus helemaal weggehaald?

Heel veel succes met de verzorging van het abces het is best intensief.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de dierenarts hem niet open kunnen leggen met flapjes?

Ik weet nog dat het bij Wim toen op een gegeven moment langzaam dicht ging en ik met het puntje van de spuit voorzichtig toch steeds een gaatje moest prikken om het te spoelen. Hij kreeg altijd eerst een uur van te voren zijn pijnstilling met de hoop dat hij geen pijn had. Maar hij liet alles heel goed doen gelukkig wel. Daarna werd hij altijd beloond met lekkers en dat pakte hij altijd gretig aan. Sinds die tijd had ik ook een heel bijzonder band met hem. Voor die tijd was hij toch echt wel een bangig opvangkonijn met een verleden.

Krijgt hij verder geen medicatie meer?

Moet de wond niet gespoeld?

Ik had ook zalf voor in de wond.

Is bij jou de pus helemaal weggehaald?

Heel veel succes met de verzorging van het abces het is best intensief.

Knuffels Belleke

 

De flapjes zijn aan de huid genaaid. Het lijkt een beetje op het spuitgat van een dolfijn, echt een open gat dus...

 

Ik hoef het niet te spoelen, waardoor het ook steeds dicht gaat denk ik. Nu raakt de wond steeds verstopt door de zalf en de pus denk (vandaag zit het alweer dicht). 

De DA heeft gisteren de wond open gemaakt met een pincet, het zag er best gruwelijk uit. 

 

Hij heeft verder pijnstilling (carporal (??) drops), een antibiotica en zalf (een oogzalf maar die moet ik in de wond doen). 

 

Ik probeer het verzorgen snel en effectief te doen, maar hij vind het echt eng. Ook het lekkers wil hij niet aanpakken, hij heeft echt even tijd nodig voor hij daarna gaat eten, hij laat zich niet paaien.

Als ik binnenkom wordt hij al bang, dat vind ik wel heel erg. Het is ook zo onvoorspelbaar voor hem wanneer er iets engs gaat gebeuren. En iedereen die hem aanraakt doet in zijn ogen iets naars met hem.. dus ik snap hem helemaal.

 

Omdat hij wel heel actief is heb ik een grote ren voor hem opgehaald, ik denk dat hem dat blij maakt. Ik ga hem vanmiddag opzetten met flink wat speelgoed erin voor hem. Kijken of hij me dan weer wat aardiger vind...:-)

Over een weekje wil ik gaan kijken of ik hem toch kan koppelen aan zijn nieuwe maatje. Ze is heel zachtaardig en rustig dus ik denk dat dit hee makkelijk moet gaan. Dan heeft hij tenminste iemand die lief voor hem is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat hij zo bang is als je binnenkomt. Dan voel je je toch een beetje rot, omdat je het beste met hem voor hebt.

Ik hoop dat hij door de grote ren en binnenkort een vriendinnetje weer wat gelukkiger wordt en misschien ook wat mee vertrouwen krijgt.

Waarom hoef je de wond niet te spoelen eigenlijk? Als er nog pus inzit lijkt mij dat het er uit moet. Ik ga ervan uit dat de dierenarts er een goede reden voor heeft, maar ben gewoon benieuwd.

Beterschap voor Oscar, hopelijk slaat de antibiotica snel aan en is hij er gauw vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anjolein

nogmaals je bent een super vriend een toppertje :-)

Wat ji allemaal gedaan hebt voor je konijntje!

Ik zou zelf als je konijn nog niet helemaal genezen over een week, niet gaan koppelen hoor,

hij is nog erg bang, alles wat nieuw is brengt stress ook en je weet nooit hoe ze kunnen reageren saampjes,

voor je t weet is t weer mis met de wond, dat zou zonde zijn en gevaarlijk.

Heel veel sterkte en wie weet is hij over een week goed genezen en kan t toch allemaal

Liefs van Cilia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .