Ga naar inhoud

Ernstig ondergewicht: Voeding om aan te komen


Dollie

Aanbevolen berichten

Helaas is dat op dit moment wel even de laatste zorg.. Hij kan niet zelf op temperatuur blijven, slikt slecht, is de hele middag slap geweest, liet zijn urine en ontlasting gewoon lopen.. Toen opeens even een opleving waarbij hij wortelhapje gegeten heeft en nu zijn we terug bij apathisch en slecht slikken. Het is zo lastig om op deze manier een knoop door te hakken.


 


Dat liedje van Katy Perry spookt al de hele avond door mijn hoofd.. ;) You're hot then you're cold, you're yes then you're no.. :whistle2:


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar heb je gelijk in, ik heb dit ook nog nooit mee gemaakt die broodmagere beestjes willen vaak juist alles wel hebben inderdaad. 


 


Mijn eigen dierenarts is op de hoogte van de situatie, maar zij kan nu eigenlijk niet veel meer doen dan hem in laten slapen. Wat natuurlijk wel een optie is uiteraard maar dankzij meneer twijfelkont voelt het voor mij toch niet goed meer. Maar ik kan hier ook niks mee. Hij wil wel, maar toch niet. Of ja toch wel. Nee laat maar. Aankomen. Nee, afvallen. Niet eten. Nee, vreten. Of nee toch maar gewoon helemaal niet slikken. Warm. Nee koud. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig wat is dit slopend voor je zeg. Tja wij kunnen je alleen maar aanhoren eigenlijk. Niemand heeft dit in deze mate meegemaakt en van afstand kun je wel rationeel denken wat "ik in jouw situatie zou doen". Maar dat kan niemand.

Als ik puur op mijn instinct afga denk ik: Coco wil wel maar zijn lichaam is nu aan hrt haperen. Even heel extreem vergeleken met een anorexia patient: op een bepaald gewicht krijgt het lichaam niet meer genoeg energie om de organen van voldoende zuurstof en voedingsstoffen te voorzien. De rest is dan al in zekere mate op non actief gesteld zeg maar.

Ik denk dat Coco dit kritieke punt heeft bereikt en dat het nu echt do or die is voor hem. Voor jou is dit gewoon een vreselijke situatie.

Heel erg veel sterkte. Ik hoop dat Coco nu toch gaat aankomen en het lichaam weer kan gaan functioneren. En anders dat het voor jullie allebei niet meer te lang gaat duren. Hoe rottig dit ook klinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rationeel gezien weet ik het ook wel hoor, gewoon inslapen. Maar elke keer als ik een besluit neem - welk besluit dan ook - doet hij weer iets om mij op andere gedachten te krijgen. Ik heb vlak na binnenkomst al overwogen om hem in te laten slapen, dat was begin mei. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ellende met dat arme beestje zeg....


Wij hebben verleden jaar ook zo enorm getobd met onze kat die ook eng mager was geworden (ondanks alle behandelingen) en ook ontlasting liet lopen. Ik bleef toen ook twijfelen wat ik moest. Want in elke opleving zag ik een aanwijzing dat hij nog wilde. Tot op een gegeven de DA heel duidelijk aangaf dat tijdelijke oplevingen niet als maatstaf genomen moeten worden. Dat was voor mij genoeg om de situatie helder te bekijken en tot een besluit te komen. Ik hoop dat het jou ook zal helpen. Heel veel sterkte.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .