Ga naar inhoud

Ernstig ondergewicht: Voeding om aan te komen


Dollie

Aanbevolen berichten

En dat bedoel ik dus Iris. Wij horen van afstand hoe het gaat, maar jij zit met de ellende. En het is ook absoluut geen verwijt. Je zit nu al weken te tobben met die gekke vent en dat schept gewoon een band. Het is niet zomaar een willekeurig opvangkonijn, Coco is meer geworden dan dat.


 


Hoe is het er nu mee?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar weken geleden toen Niacine overleed (ze was nog geen 700 gram) merkte ik ook tot in de laatste uren oplevingen. Eerst niets eten en toen toch nog gulzig aan een banaan, maar na 3 hapjes de banaan laten liggen.


De oplevingen zeggen niets, want het lichaam is al aan het aftakelen. Het is puur de geest die het nog niet heeft opgegeven.


 


Zorg gewoon dat je er voor Coco bent en dat hij een beetje warm blijft en lekker ligt of zit.


Heel veel sterkte...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het met mij gaat? Ik ben bijna rijp voor het gesticht dankzij dat beest. Zijn 'opleving' duurt nu al bijna 48 uur, hij eet niet veel maar hij eet wel. Hij kan zichzelf niet op temperatuur houden, maar dat is natuurlijk ook niet verwonderlijk. Gisteren moest ik echt weg, dus ik heb heb van 12:00 tot 22:00 alleen gelaten. In een reismand met snuggle safe en fruithap. Toen ik thuis kwam durfde ik de handdoek die er overheen lag nauwelijks op te tillen (al hoopte ik eigenlijk dat hij dood was) maar hij zat vrolijk te vreten. Ik heb hem 's avonds nog twee of drie keer tien ml gedwangvoert, maar toen ik 's nachts bij hem kwam kijken was ik echt dood op en hij zat me vrolijk aan te kijken, dus toen dacht ik whatever als je graag wil leven dan ga je zelf maar vreten, ik ga slapen. Tot nu toe twee keer tien ml gedwangvoert (niet veel dus) en hij is sinds gisteren 15 gram aangekomen. Dankzij z'n enorme dip wel veel afgevallen weer, hij is bijna terug bij af, maar hij komt dus weer aan.


 


Nu nog een oplossing vinden voor die verrekte vlooien want die zullen hem ook geen goed doen. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dit is extreem vermoeiend voor je. 


 


Ik zit even te kijken naar een huismiddeltje tegen vlooien: http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=diverse&label=Vlooien


 


Omdat je wel doodop zult zijn: een lamp boven een schoteltje met olie of afwasmiddel doen. Daar komen ze in het donker op af en verzuipen. Niet erg diervriendelijk misschien maar je moet toch wat. Er waren ook tips om de hond of kat in te smeren met azijn maar of überhaupt wel mag met konijnen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoeidheid valt wel weer mee na een nacht goed slapen maar hij maakt me vrij wanhopig, nog nooit een dier gehad dat zo volhardend was, hij had allang dood moeten zijn. Inslapen lukt me daarom ook gewoon niet, al weet ik dondersgoed dat zijn kansen ontzettend klein zijn.


 


Gif is ook niet zo vriendelijk :P ik ga zo in elk geval spray halen om de keuken te behandelen, donderdag gaan Coco en mijn eigen konijnen naar mijn ouders voor de zomervakantie, dus dan kan ik het hele huis behandelen. Maar ik wil natuurlijk geen vlooien mee nemen naar de opvang, dus ik moet Coco eigenlijk wel vlo-vrij hebben.


 


Ik zal in de andere ruimtes een bakje met afwasmiddel neer zetten. Thanks voor het opzoeken! 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Coco is echt een aanhouder. Hij is er duidelijk nog niet aan toe om over te gaan. Had je graag geholpen maar je woont te ver weg. Misschien is het ook wel goed dat Coco donderdag naar je ouders gaat. Even een andere omgeving. Wellicht pikt Coco toch jouw gevoel van onmacht op wat zn uitwerking op hem heeft. Hopelijk is er toch nog dat kleine beetje kans voor Coco weggelegd om dit te doorstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig dat je je zo inzet voor Coco, hij mag blij zijn dat hij bij jou terecht gekomen is. Wat een vechtertje zeg.


Weet niet of het ook kan bij zo'n mager konijntje, maar stronghold werkt toch ook tegen vlooien? Je krijgt er je huis niet vlo vrij mee helaas, maar coco misschien wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet ik online bestellen, dus dat duurt me te lang voor ik het binnen heb. Ik kan niet riskeren straks 50 konijnen (en een hond en een kat) met vlooien te hebben helaas. Nog afgezien van het feit dat bij een dier dat dermate verzwakt is, er een serieus risico op bloedarmoede is. Als hij dat niet al heeft. Ik ga zo kijken of ik ergens vlooienshampoo kan vinden die ook veilig is voor konijnen. 


 


Mijn eigen viertal heb ik ook gelijk preventief behandeld met Stronghold, die hebben nog steeds nergens last van gelukkig.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee heel begrijpelijk. Daar zit je niet op te wachten, dat de rest ook onder de vlooien komt te zitten. Ik las nu pas goed dat je 50 konijnen te verzorgen heb (op een mobiel is het soms moeilijk lezen). Maar dat is aardig wat, kan begrijpen dat vakantie er dan niet in zit.

Wel een goed idee van die shampoo. Hopelijk heeft het z'n werking. Vlooien zijn voor dieren zeer belastend. Buiten de bloedarmoede die kan ontstaan, doen de vlooienbeten ook pijn, en jeukt het ook nog eens. Dit doet niet goed als een dier herstellende is.

Is het misschien ook een optie, naast de shampoo, om hem te kammen met een metalen netenkam (vlooienkam). Hiermee haal je de volwassen vlooien uit de vacht en van de huid, en de shampoo doet dan zijn werk voor de neten. Maar ik weet natuurlijk niet of het kammen te belastend is voor Coco.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kammen lukt haast niet, zijn vacht is zo slecht dat je constant vast zit. Ik speur elke keer bij eht dwangvoeren zij nvacht door en pak vlooien die ik tegenkom er met een pincet uit, maar dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. Dus ik hoop dat die krengen gewoon verzuipen zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vlooien verzuipen maar de eitjes niet. En de reden dat ze op Coco zitten is zn slechte gesteldheid denk ik. Bij gezonde konijnen gaan ze niet zomaar zitten hebben ze mij gezegd. Maar ja. Je gaat ook niet het risico lopen natuurlijk.

 

Klopt, doen ze ook niet, maar inderdaad. 50 pipetjes stronghold.. wat een geld ;)

 

Ik was hem met vlooienshampoo, dus die pakt de eitjes aan. Als het goed is dan, stronghold ozu dat ook moeten doen maar ja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo'n ouderwets vlooienbandje? Of is dat misschien te gevaarlijk? Als het goed is kan hij er niet aan knagen als het om zijn nek zit. Maar misschien mogen ze helemaal niet bij konijnen hoor. Of is het link dat hij er misschien rare capriolen mee uithaalt. Het is maar even een hersenspinsel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben totaal geen fan van vlooienbandjes, maar we hebben wel een keer vlooien bij de hond gehad waar we echt niet vanaf kwamen. Uiteindelijk is dat met een vlooienbandje opgelost.. dus wie weet. In elk geval lijkt de shampoo te werken, er is paniek bij de vlooien :P                     


  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .