Ga naar inhoud

Veilige en giftige planten/groenten.


ZaZa

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Ik lees overal dat lijnzaad gewoon gegeten mag worden (las het hier van een BB lid ter voorkoming van gas, ben het dus ook gaan geven, theelepel per dag per koppel) en krijg nu net op facebook voor mijn voeten gegooid dat dit giftig is. Klopt dit? o.a. op BB en knagers.net staat dat dit prima mag...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees overal dat lijnzaad gewoon gegeten mag worden (las het hier van een BB lid ter voorkoming van gas, ben het dus ook gaan geven, theelepel per dag per koppel) en krijg nu net op facebook voor mijn voeten gegooid dat dit giftig is. Klopt dit? o.a. op BB en knagers.net staat dat dit prima mag...

De konijnen van eefje krijgen dat volgens mij en die leven nog. Jouw konijnen leven nog.

Ik zeg: niet giftig blijkbaar. ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoe zit het trouwens met bomen? Onze buurman heeft afgelopen weekend een paar berken omgezaagd. Mag ik zo een paar stamnen inhun hok leggen of moet ik eerst de boel opbouwen? Er wordt natuurlijk wel aan de schors geknaagd. Blaadjes mochten ze geloof ik ook hebben toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Ik vraag me trouwens af of de boterbloemen, en dan het groen daarvan, wel echt giftig is. Dat staat bij ons over het hele grasveld en ik merk toch wel dat ze het eten af en toe. Ze eten niet wat ze niet mogen dus dat vind ik wel opvallend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn ook niet echt giftig in de zin van dat ze er dood van gaan of iets van oplopen maar dieren schijnen er misselijk van te worden. Ik heb het Klaver ook wel eens zien eten, groeide in mijn vorige ren de ren in zonder dat ik het gezien had en toen heb ik het gelijk weg gehaald en haar heel veel ander groen gegeven maar op een gegeven moment zag ik een wild konijn het ene na het andere boterbloemblaadje opeten en een paar weken later leefde die nog steeds en sindsdien neem ik het er niet zo nauw meer mee.


Het staat hier ook in de ren, kruipende boterbloem wel te verstaan, en volgens mij wordt er ook af en toe van gegeten. Het is wel heel irritant want ze eten meer gras en die boterbloem krijgt dus alle kans om lekker verder te woekeren waardoor het steeds meer wordt, hetzelfde geldt voor hondsdraf, dat moet ik ook echt wieden, maar voor de konijnen doe ik het eerlijk gezegd niet meer. 


 


Het is natuurlijk ook zo dat er meerdere soorten boterbloem zijn en je moet natuurlijk geen blaartrekkende boterbloem of scherpe boterbloem erbij hebben zitten, dat zal niet goed gaan! Maar de blaartrekkende boterbloem kun je zelf niet eens aanraken en ziet er ook wel een beetje gek uit, hij staat hier achter in de wei en die is heel makkelijk te herkennen met groen plukken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hier ook de kruipende inderdaad, grasveld staat er vol mee! Ze hebben genoeg gras maar zo af en toe verdwijnt er toch zo'n stuk boterbloem. Mocht het nou dodelijk zijn liet ik ze niet meer op het gras natuurlijk maar het valt dus mee. Ik probeer ze voor de vorm weleens uit te trekken maar dat is onbegonnen werk natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over klaver, we hebben een tuin met veel rode klaver (wat een rotplantje), ik haal het zoveel mogelijk weg maar Pieter eet er wel af en toe van. Het staat ook op de plek waar z'n nieuwe (veel grotere) ren komt. Er zijn niet echt andere opties in verwijderen dan met de hand he?

En weet iemand het antwoord op m'n vorige vraag over bruidssluier (Fallopia Aubertii) of konijnen deze mogen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .