Ga naar inhoud

Algemeen inentingstopic 2010


Evee

Aanbevolen berichten

  • Reacties 282
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een kooi kan inderdaad wel, de laatste keer zag ik ook mensen die hun vier konijnen in een traliekooi meegenomen hadden.

De ene dierenartsenpraktijk hier heeft de entdagen eind maart half april en ik wacht nog op bericht van de andere praktijk, waar ik pas sinds kort ook naar toe ga en dus nog niet weet wanneer ze enten of hoe duur ze zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga voor het eerst met mijn konijn.

Krijgt je konijn dan ook een kleine check.?

Ben heel benieuwd!

Ik ga trouwens 7 april.

De meeste DAen checken je konijn inderdaad dan ook meteen. Maar dit is niet bij allemaal het geval. De eerste keer zijn we met Nijn bij een andere DA geweest, en daar is hij toen alleen geënt. (dit was overigens wel geen KK DA). Bij de DA waar we nu zitten, wordt het wel standaard gedaan.

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga waarschijnlijk ook voor het eerst.

Iemand een tip hoe je 7 konijnen tegelijk kan tillen? ;)

Zouden jullie ze in 1 grote kooi doen (als dat in de auto past) of in meerdere vervoersboxen?

Ik heb 5 konijnen, 4 vervoersboxen (mijn koppeltje kleine, oudere nijntjes kan prima samen in 1 box). Met twee personen dus goed te doen.

Maar dit keer ging ik ook nog met 3 katten haha, Steekwagentje was handig geweest lol!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga meestal eind maart begin april. Deze keer met 5 nijnsels!

Allemaal in hun eigen vervoersbox :yes:

Ik twijfel alleen een beetje, bij de DA waar ze de konijnen nakijken kost het 25 euro per konijn, en bij de andere DA waar ze ze dus niet nakijken kost het 13 euro per konijn. (Wel de juiste middelen worden gebruikt)

Ik vraag me af waar ik goed aan doe... Ik ken mijn eigen konijnen goed en weet normaal gesproken wel of ze goed in hun vel zitten.

Maar ik weet niet of ik het echt aan durf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had mijn dierenarts gemaild over hoe het wat! dit kreeg ik (deel ervan)

Wij hebben in april weer de konijnenspreekuren. Deze zijn op woensdag 7, 14, 21 en 28 april tussen 14.00 en 16.00 (op afspraak). Wij hebben tijdens deze dagen een gereduceerd tarief.

Ze worden ingeënt tegen myxomatose(Lyomyxovax) en VHS (Cunical of Arvilap).

4 konijnen enten tegen myxomatose en VHS kost 38.50 euro.

Dus ik ga binnenkort een afspraak maken om ze te laten enten in april!:) En volgensmij is het ook heel goedkoop toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leon werkt alleen op Amsterdam, dus die zie ik in principe nooit. (behalve toen met het spoedgeval en de nazorg daarna in het weekend, en Droppie ook wel eens bij hem geweest)

In principe ga ik altijd naar Nicole en als zij er niet is, naar één van de anderen (Leon, Margriet of Michiel). Maar de nijntjes worden altijd geënt en nagekeken door Nicole.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gebeurt dat automatisch hoor.. Volgens mij staat dat zelfs op de website.. Dat hoort gewoon bij de enting en zou eigenlijk iedere DA moeten doen. (een konijn mag sowieso niet geënt worden als het niet in goede conditie is, dus moet eerst nagekeken worden voor het de enting krijgt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk Cis, dit staat op de website:

Stad & Land Dierenklinieken adviseert om konijnen in het voor- en najaar te laten vaccineren tegen myxomatose en VHD. Myxomatose en VHD zijn uiterst besmettelijke en niet te behandelen ziekten met fatale afloop.

Deze aandoeningen komen wij helaas nog vaak tegen. Besmetting vindt voornamelijk plaats via stekende insecten, maar ook contact tussen konijnen onderling, strooisel en voeding kan voor besmetting zorgen. Zowel konijnen in buitenhokken als konijnen die in huis verblijven kunnen ziek worden.

Het is raadzaam uw konijn te beschermen door middel van vaccinatie. Onze klinieken hebben daarvoor speciaal tijd ingedeeld. Tegen gereduceerde tarieven bent u van harte welkom op woensdag 7, 14, 21 en 28 april 2010 tussen 14.00 en 16.00 uur. (alleen op afspraak) Bij uw bezoek wordt uw konijn helemaal nagekeken.

Ook is er de mogelijkheid voor het stellen van vragen over de verzorging en de gezondheid van uw konijn. Bel even om een afspraak te maken. (Mocht u tussen 14.00 en 16.00 uur niet langs kunnen komen dan is er een mogelijkheid om een alternatief af te spreken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vaccinatie is natuurlijk nooit verplicht.

Je doet het voor de gezondheid van je nijn.

Konijnenziektes worden door andere diertjes overgebracht waaronder muggen en die zitten ook binnen.

En wat het kost verschilt qua dierenarts, er zijn dv DA die een speciaal konijnenentingsspreekuur houden.

Maar als ik jou was zou ik je nijnen gewoon laten enten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier het vaccinatie boekje van buddy bij de hand..

Hij is op 21-01-2010 gevaccineerd

En moet op 24-04-2010 herhalen en dat is bij dierengezondheidscentrum Zuid limburg Te heerlen...

Denk dat ik 'n contact met ze ga opnemen om snuifje ook te laten vaccineren en de a.s vriendinnetje wat d'r zaterdag bij komt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben gisteren met mijn nijntjes bij oome DA geweest,mijn vaste DA was er niet maar wel een hele vriendelijke vervangster. Saar was zo klaar, maar stribbelde het meeste tegen biggrin.gif (was zo blij dat er een assistente was shame.gif) Japie had wat minder geluk. Na de spuitjes en de nagels kreeg hij nog een oogzalf mee, en bleek hij veel oorsmeer te hebben dus ook oordruppels erbij gekregen. Gossie arm aapie japie, maar hij was zo braaf loveys.gif de assistente wou hem al meenemen smile.gif Saar werd ook aan alle kanten bekeken en vonden ze erg mooi yes.gif Ik was dus weer hevig trots op mijn nijnengrut loveys.gifbiggrin.gif

Was wel 51 euro kwijt (en een nieuwe vervoersbox gehaald ook nog shame.gif) Al met al een dure dag dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .